Tuesday, 6 March 2018

Φιορίτα Πουλακάκη | Papercuts

Η Φιορίτα Πουλακάκη εγκαινιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση «PAPERCUTS» στην a.antonopoulou.art, την Πέμπτη 15 Μαρτίου 2018, ώρα 19:30 – 22:30.  Η Φιορίτα Πουλακάκη προέρχεται από το χώρο της ιατρικής όπου σπούδασε στη Θεσσαλονίκη και εξειδικεύτηκε στη Χειρουργική του Μαστού στην Αθήνα και στη Μ. Βρετανία. Ζει και εργάζεται ως Χειρουργός Μαστού στην Αθήνα. Αυτήν την ατομική έκθεση, που είναι και η πρώτη της, την αφιερώνει στις ασθενείς της που πάσχουν από καρκίνο του μαστού. Μέρος των εσόδων θα διατεθούν για την θεραπεία ανασφάλιστων γυναικών με καρκίνο του μαστού μέσω της Europa Donna Hellas.  Η ενασχόληση της με τη ζωγραφική υπήρξε πάντα μέρος της καθημερινότητας της, ως τρόπος έκφρασης, με την ίδια να είναι πάντα επηρεασμένη από τις εποχές, τα συναισθήματα και τα χρώματα γύρω της. «Όλα είναι χρώμα πριν γίνουν οτιδήποτε άλλο», δηλώνει.  Τα Papercuts, μεταφορικά και κυριολεκτικά, εκφράζουν ένα πολύ οξύ αίσθημα πόνου που μπορεί να προκύψει μόνο από το νυστέρι και το χαρτί. Καθημερινός σύντροφος της στη δουλειά είναι το χειρουργικό νυστέρι, που ταυτόχρονα είναι και το εργαλείο με τη βοήθεια του οποίου κόβει και δημιουργεί τις περισσότερες φόρμες στους πίνακες της. «Ο καθένας χρησιμοποιεί καλύτερα τα εργαλεία που γνωρίζει» μας λέει. Η έκθεση Papercuts εκφράζει μια αέναη μάχη επιβολής του νυστεριού στο χαρτί και τον καμβά. Μια προσωπική αναζήτηση της ισορροπίας ανάμεσα στην τέχνη και την επιστήμη, ένα ονειρικό ταξίδι στον κόσμο του ασυνείδητου.  Οι φόρμες της έχουν δημιουργηθεί μέσω του sculptural painting, χρησιμοποιώντας κυρίως χαρτί, είτε με τη μορφή χαρτοπολτού είτε με πολλαπλές κατηγορίες χαρτιού. Στη συνέχεια οι τρισδιάστατες φόρμες ζωγραφίζονται, δημιουργώντας παιχνίδια με το φως και τη σκιά.

Εγκαίνια έκθεσης: 15 Μαρτίου 2018, 7:30 – 10:30 μμ.
Διάρκεια έκθεσης: 16 – 31 Μαρτίου 2018
Ώρες λειτουργίας: Τετ. – Παρ. 2:00 – 8:00 μμ. και Σάββατο 12:00 – 4:00 μμ.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Animation & Comics Art Fairs ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Cinema Collectives Columnist: An Athenian Outsider Columnist: Aperture Columnist: Ciné qua non Columnist: Ιστορίες για γάτες Columnists: London Calling Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art Documentary EDITO ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos Multimedia & Installations Art Myconos News Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Sculpture & Ceramics StreetArt Symposiums Tattoo Thessaloniki whoISwho ΑΝΤΙΚΑ ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Γειτονιές Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Έρευνα Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιεράπετρα Ιστορία ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κοζάνη Λάρισα Λόγος Μουσική Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Παρουσιάσεις Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πρόσωπα Προσωπικότητες Σαντορίνη Στυλ & Εποχές Συλλογές Συνέντευξη Τέχνη Τεχνολογία ΤΗΝΟΣ ΥΔΡΑ Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χανιά Χορός