Sunday, 11 March 2018

Βαγγέλης Πλοιαρίδης | Τα νησιά του Παραδείσου

Ο Βαγγέλης Πλοιαρίδης παρουσιάζει από τις 16 Μαρτίου ως τις 20 Απριλίου, τα πρόσφατα έργα του με τίτλο “Τα νησιά του Παραδείσου”, στον πρώτο όροφο του Ύψιλον. Ο ίδιος εμπνέεται και καθορίζεται καλλιτεχνικά από τα συστηματικά του ταξίδια σε απομακρυσμένα μέρη του κόσμου όπου αναζητά εικόνες , καταστάσεις και συμβάντα τα οποία και εισάγει στη ζωγραφική του. Η δουλειά του, σύνθετη, αισθησιακή αλλά και συνάμα ωμή και σκληρή, επαναπροσδιορίζει τη σχέση μας με την ζωγραφική εικόνα, την επιθυμία αλλά και τα συλλογικά μας απωθημένα, δημιουργώντας έναν κόσμο φτιαγμένο με χιούμορ, φαντασία και ερωτισμό. 

Ο Βαγγέλης Πλοιαρίδης γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1964. Σπούδασε στην Σχολή καλών τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης 1984 – 89 και στο Royall College of Art του Λονδίνου, 1991- 94 PEP Diploma και Μaster of ne arts στην ζωγραφική με υποτροφία του Βρετανικού Συμβουλίου. Εχει πάρει υποτροφίες από το Fulbright foundation (New York), RTZ plc . Έχει εκθεσει εκτεταμένα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό σε ομαδικές εκθέσεις όπως: Camden Arts Center (London, BT New Contemporaries), John Moores Painting Exhibition, (Walker Art Gallery, Liverpool), Gallery Christine Koning & Lettner (Wienn), Frissia Museum (Spanbroek), Μουσείο Φρυσσίρα (Αθήνα), Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης τέχνης (Θεσσαλονίκη), «Nothing of North Unknown» (Galerie Alexandra Saheb), «Domesticos e Selvagens» (MCO Arte Contemporanea, Porto), «New Look» (Gallery Christine Park, New York). Και σε ατομικές εκθέσεις όπως: Galleri Pohlhammer (Steyr), Rocket Shop (Berlin), MCO Arte Contemporanea (Porto), Tsatsis Projects (Θεσσαλονίκη), Thanassis Frissiras Gallery (Αθήνα), Difa (Θεσσαλονίκη), Christine Park Gallery (London), Μουσείο Πτολεμαΐδας. Εργάζεται στην Θεσσαλονίκη και στο Λονδίνο.

Ypsilon Eδέσσης 5, 54622 Θεσσαλονίκη
Εγκαίνια 16.03.2018 @20.00

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Animation & Comics Art Fairs ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Cinema Collectives Columnist: An Athenian Outsider Columnist: Aperture Columnist: Ciné qua non Columnist: Ιστορίες για γάτες Columnists: London Calling Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art Documentary EDITO ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos Multimedia & Installations Art Myconos News Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Sculpture & Ceramics StreetArt Symposiums Tattoo Thessaloniki whoISwho ΑΝΤΙΚΑ ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Γειτονιές Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Έρευνα Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιεράπετρα Ιστορία ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κοζάνη Λάρισα Λόγος Μουσική Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Παρουσιάσεις Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πρόσωπα Προσωπικότητες Σαντορίνη Στυλ & Εποχές Συλλογές Συνέντευξη Τέχνη Τεχνολογία ΤΗΝΟΣ ΥΔΡΑ Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χανιά Χορός