Tuesday, 27 March 2018

Νάιρα Στεργίου: beauty+butterflies= gold YOLO ή αλλιώς αιωρούμενοι σε χρυσό φόντο

Η Myrό Gallery (Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, κέντρο Θεσσαλονίκης) έχει την τιμή να παρουσιάζει μια αδιαμεσολάβητη έκθεση της αθηναίας εικαστικής δημιουργού Νάιρας Στεργίου, η οποία εγκαινιάζεται την Τρίτη 17 Απριλίου 2018 στις 19.00 και έχει κατάληξη το Σάββατο 21 Απριλίου 2018. Στην διάρκεια της έκθεσης η καλλιτέχνις θα παρουσιάσει το πολυσχιδές και ενδιαφέρον έργο της με τρόπο που επιλέγει η ίδια στους χώρους της.

Σε statement της για την έκθεση η κα. Στεργίου επισημαίνει μεταξύ άλλων: "Πιστέυω στην ομορφιά και όσο ουτοπικό και ας ακούγεται πιστέυω στην δύναμη της ομορφιάς. ευ+μορφή, δηλαδή στην δύναμη του να ευχαριστείς τις αισθήσεις. ίσως κάποιος με επικρίνει ότι τα βλέπω επιγανειακά τα πράγματα, αλλά θέλω, με ενδιαφέρει να δημιουργώ όμορφες εικόνες, γιατί το έργο είναι ένα σύνολο γλωσσών και αφηγήσεων και το στοίχημα κάθε φορά είναι να βρείς την αρμονία και την ισορροπία στις αφηγήσεις σου. Επιπλέον η ομορφιά συνδέεται με την έσω κατάσταση και πιστεύω ότι αυτό που εύχεται ένας δημιουργός (μουσικός, εικαστικός κλπ) είναι να προκαλέσει κάτι στον δέκτη, εγώ θέλω να προκαλέσω την επιθυμία ομορφιας, το Ωραίο. Στην έκθεση η βασική αναφορά είναι η πεταλούδα και ο χρυσός. Συμβολικά και τα δύο καθώς το ένα παραπέμπει στην ψυχή και το άλλο στο βυζαντινό άχρονο χρόνο".

Η έκθεση θα είναι ανοικτή και επισκέψιμη από το κοινό με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ και την καλλιτέχνη να αναλαμβάνει ρόλο ξεναγού σε όλη την διάρκεια της, και συγκεκριμένα Τρίτη - Παρασκευή 17.00 - 21.00 και Σάββατο 11.00 - 14.00.


Σύντομο Βιογραφικό
Η Νάιρα Στεργίου είναι Υποψήφια Διδάκτωρ της Σχολής Καλών Τεχνών Αθηνών, με μεταπτυχιακές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, τμήμα Νεοελληνικής Φιλολογίας στην Κρήτη, ενώ έχει σπουδάσει Θεολογία στο Βέλγιο (Orthodox Onderwijs, Theologisch Instituut Saint-Serge, Gent, Βέλγιο), πρώτο πτυχίο Καλών Τεχνών από την Σχολή Καλών Τεχνών του πανεπιστημίου του Μονάχου στην Γερμανία, και είναι κάτοχος 2 Masters (Art and Design at Campus Sint Lucas, Αμβέρσα, Βέλγιο, και, Koninklijke Academie voor Schone Kunsten, Αμβέρσα, Βέλγιο). Αναλυτικό βιογραφικό και στοιχεία επικοινωνίας με την καλλιτέχνη θα βρείτε στην ιστοσελίδα της γκαλερί www.myro.gr.

Περισσότερα έργα της Νάιρας Στεργίου και άλλες σημαντικές πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα της που βρίσκεται στην διεύθυνση www.nairastergiou.com

Σχετικά με τις αδιαμεσολάβητες εκθέσεις της Myro Gallery
Η Myro Gallery δίνει την δυνατότητα σε διακεκριμένους καλλιτέχνες και συλλογικότητες καλλιτεχνών να εκθέσεουν τα έργα τους με τον δικό τους τρόπο, αδιαμεσολάβητα, αλλά με την παροχή πολλών υποστηρικτικών δυνατοτήτων σε εβδομάδες ενδιάμεσες του Κύριου Καλλιτεχνικού προγράμματος της, καταργώντας κάθε όριο στην αδιαμεσολάβητη καλλιτεχνική έκφραση. Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με τον Επιμελητή της Myro Gallery κ. Πάρη Καπράλο (6948813460, myro.thessaloniki@gmail.com)

Σχετικά με την Myrό Gallery
Η Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Διευθυντής Gallery: Θάνος Λούδος. Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Πάρης Καπράλος, Εικαστικός Επιμελητής, Διευθυντή του τομέα Τέχνης του Myro Antiques House. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ