Monday, 12 February 2018

Dirty Granny Tales: Didi's Son στην Λάρισα

Ύστερα απο 8 χρόνια οι Dirty Granny Tales θα ανεβάσουν ξανά στα Ελληνικά stage την κοκκινομάλλα πριγκίπισσά τους. Η παράσταση Didi's Son ανανεωμένη, δωσμένη μέσα από μία άλλη οπτική γωνία, εμπλουτισμένη με καινούργια acts on stage και animations θα περιοδεύσει στην Ελλάδα το Μάρτιο του 2018.  Χαρακτηρίστηκε η καλύτερη παρουσία στο μεγαλύτερο φεστιβάλ της Σμύρνης, έδωσε στο σχήμα ρόλο headliner μετά από την πρώτη τους εμφάνιση στη Ρουμανία, ρεκόρ εισιτηρίων στο English Theater of Berlin, 3 sold out παραστάσεις στο international performing art festival στο Bergen της Νορβηγίας κλπ  Για όσους δεν γνωρίζουν, τα σκοτεινά παραμύθια της βρώμικης γριάς είναι ένας συνδυασμός ζωντανής ακουστικής μουσικής, κουκλοθέατρου, χορού και animation projection. Υπάρχει έντονο το στοιχείο του Tim Burton, των The Residents όπως επισής και του Μάνου Χατζιδάκη, David Bowie, Black Metal, progressive psychedelic rock. Σύγχρονος χορός μαζί με κούκλες και κινήσεις με κοστούμια που πολλές φορές θυμίζουν, Japanese Gothic Theater.  Το Didi's Son πραγματεύεται την ερωτική έλξη του παραμυθά με την πρωταγωνίστρια του έργου του. Ο καρπός του έρωτα τους θα φέρει στον φανταστικό κόσμο έναν απόγονο ο οποίος δεν ανήκει εκεί, ούτε όμως στον δικό μας κόσμο, είναι μισός φανταστικός μισός αληθινός.



Στο ρόλο του Mouldbreath ( κιθάρα, μαντολίνο, φωνή) ο Σταύρος Μητρόπουλος, Worm Eaten Vagus ( μπάσο, πνευστά, μεταλλόφωνο, δεύτερη φωνή) Θάνος Μητρόπουλος, Shake Teeth ( πιάνο, δέυτερη φωνή) Χριστίνα Συριοπούλου, Heart Beat Zero (κρουστά) Mιχάλης Κασβίκης.
Χορός, χειρισμός κούκλας - Εριφύλη Δαφέρμου, χειρισμός κούκλας - Σταύρος Ψιλάκης
Συνθέση, σκηνοθεσία, σχεδισμός κοστουμιών και χαρακτήρων, σενάριο, animation - Σταύρος Μητρόπουλος, Χορογραφίες - Εριφύλη Δαφέρμου, Σχεδιασμός φώτων - Αλέξης Αλεξάνδρου, Κατασκευές κούκλών - Δημήτρης Στάμου, Τεχνική επιμέλεια - Θάνος Μητρόπουλος, Γιώργος Πετράτος, Στίχοι - Χάρης Λόξας.

Οι Dirty Granny Tales θα εμφανιστούν στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας την Πέμπτη 1 Μαρτίου 2018
Η παράσταση θα ξεκινήσει στις 20:30. Τιμή εισιτηρίου είναι τα 5€ και η προπώληση θα ξεκινήσει στις 20 Φεβρουαρίου.
H εκδηλωση ειναι διοργανωση της Αντιδημαρχειας Πολιτισμου και Επιστημων Δημου Λαρισαιων.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ