Wednesday, 24 January 2018

Ατομική έκθεση του Θανάση Πούλιου στην Myrό Gallery

Η Myrό Gallery (Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, κέντρο Θεσσαλονίκης) έχει την τιμή να παρουσιάζει την έκθεση ζωγραφικής του τοπιογράφου Θανάση Πούλιου και σας προσκαλεί στα εγκαίνια της την Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2018 στις 20.00. Την έκθεση επιμελείται ο Πάρης Καπράλος.

Ο Θανάσης Πούλιος είναι ένας σύγχρονος τοπιογράφος με έργο που δύσκολα θα περάσει απαρατήρητο. Οι πίνακες του δεν καταγράφουν απλά όρη, κοιλάδες και ποτάμια αλλά την αέναη κίνηση της ζωής και της κινητηρίου δύναμης του κόσμου. Η απουσία του ανθρώπους από τα επιβλητικά τοπία του υποκινεί σκέψεις για την θέση του Όντος σε αυτά, εγκαθιδρύοντας μια μεταφυσική του χώρου, ενώ η ίδια η χωρικότητα μοιάζει να περιλαμβάνει και την διάσταση του χρόνου. Η έκθεση αποτελείται από μια ενότητα έργων που αποτελείται από δέκα πίνακες μικρών και μεγάλων διαστάσεων που απεικονίζουν φυσικά τοπία με ποτάμια στα οποία υπονοείται η παρουσια-απουσία του ανθρώπινου στοιχείου από τη θέση του παρατηρητή”,σημειώνει στο κείμενο επιμέλειας της έκθεσης ο κ. Καπράλος.

Σε statement που εξέδωσε ο καλλιτέχνης με αφορμή την έκθεση του επισημαίνεται σχετικά με το έργο του: “Η πιο πρόσφατη δουλειά μου αφορά στη φύση, πιο συγκεκριμένα στο υγρό στοιχείο που είναι το νερό. Τα ποτάμια που κυρίως απεικονίζονται, από διαφορετικές οπτικές γωνίες, στο έργο μου συμβολίζουν τη ροή της ζωής μέσα από το πέρασμα των αιώνων, από το ξεκίνημα της μέχρι σήμερα. Σ' αυτή την ενότητα της δουλειάς μου θέλω να τονίσω τη σύνδεση του παρελθόντος με το παρόν, χάρη στη διαχρονικότητα της τέχνης. Παράλληλα, θέλω να δημιουργήσω μια ατμόσφαιρα αφηγηματική που να συνδέει τον άνθρωπο με το αρχέγονο φυσικό του περιβάλλον”.


Η έκθεση διαρκεί από την Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου μέχρι και το Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2018, στεγάζεται στην Κεντρική Αίθουσα της Myrό Gallery, και είναι ανοικτή για το κοινό με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ Πέμπτη & Παρασκευή 17.00 – 21.00 και Σάββατο 11.00 – 15.00.

Σύντομο Βιογραφικό
Ο Θανάσης Πούλιος γεννήθηκε το 1981 στη Θεσσαλονίκη. Εισήχθη το ακαδημαϊκό έτος 2011-12 στo Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Είναι φοιτητής στο 3o Eργαστήριο Zωγραφικής με διδάσκοντες τους ΓεώργιοΤσακίρη και Βασίλειο Βασιλακάκη. Επίσης είναι πτυχιούχος της Σχολής Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Έχει εκθέσει τα έργα του σε περισσότερες από δέκα ομαδικές εκθέσεις και projects στην Ελλάδα από το 2012 και εξής.

Σχετικά με την Myrό Gallery
Η Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Διευθυντής Gallery: Θάνος Λούδος. Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Πάρης Καπράλος, Εικαστικός Επιμελητής, Διευθυντή του τομέα Τέχνης του Myro Antiques House. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ