Sunday, 10 December 2017

Δεκέμβριος πολιτισμού στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Πλειάδα εξαιρετικά ενδιαφέροντων εκδηλώσεων έχει ετοιμάσει και παρουσιάζει το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης (Μ. Ανδρόνικου 6,  T.K  540 13, Θεσσαλονίκη  Τηλ.:2313 310201, email: amth@culture.gr, www.amth.gr) μέχρι τα Χριστούγεννα:

Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου (19:00)
ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ ΒΡΑΔΙΝΑ
Διάλεξη της Κάτιας Κιλεσσοπούλου με θέμα «Γιώργος Δούκα, ζωγράφος χαράκτης, αγιογράφος, ένας πολύτιμος φίλος του “ΦΙΛΟΛΟΓΟΥ”»

Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου (19:00)
ΤΕΤΑΡΤΕΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ-ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ»
Διάλεξη της Γενικής Γραμματέως του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Μαρίας Ανδρεαδάκη Βλαζάκη, με θέμα «Τελετουργική θυσία στο ανακτορικό κέντρο της Κυδωνίας των μυκηναϊκών χρόνων»

Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου
ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ
Εγκαίνια της περιοδεύουσας έκθεσης του Κρατικού Αρχαιολογικού Μουσείου Βαρσοβίας
«ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΟΙ ΘΗΣΑΥΡΟΙ/“TREASURES OF THE MIDDLE AGES”».

Σάββατο 16 Δεκεμβρίου
SLEEPOVER_ΔΙΑΝΥΚΤΕΡΕΥΣΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Διανυκτέρευση στο Μουσείο για μαθητές 8 έως 10 ετών
(Οι θέσεις συμμετοχής έχουν καλυφθεί)

Κυριακή 17 Δεκεμβρίου (09:00-12:00)
ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΥ ΔΕΝΤΡΟΥ
Κατασκευή στολιδιών και στολισμός Χριστουγεννιάτικου δέντρου

Τρίτη 19 Δεκεμβρίου (20:00)
ΤΟ ΑΜΘ ΚΑΙ Η ΤΕΧΝΗ
«ΣΥΝ-ΚΙΝΗΣΗ»
Μια μεταμοντέρνα παράσταση με καθηγητές και μαθητές του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης

Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου (19:30)
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ
Χριστουγεννιάτικη συναυλία με τη μπάντα του Γ΄ Σώματος Στρατού

Σάββατο 23 Δεκεμβρίου (19:30)
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Χριστούγεννα στο Μουσείο με νέους ταλαντούχους σολίστ, την νεανική χορωδία του Ι.Ν. Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου και το γυναικείο σχήμα Vocces Chorale

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ