Sunday, 17 December 2017

Κωνσταντίνος Αρώνης: Το όρος της Αφροδίτη

Η Myrό Gallery (Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, κέντρο Θεσσαλονίκης) έχει την τιμή να παρουσιάζει την έκθεση ζωγραφικής του γνωστού ζωγράφου, εικονογράφου και αρχιτέκτονα Κωνσταντίνου Αρώνη στον χώρο της Project Room και σας προσκαλεί στα εγκαίνια της την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2017 στις 20.00.

Ο τίτλος είναι δανεισμένος από το υπό έκδοση ομώνυμο βιβλίο του καλλιτέχνη. Στις εικόνες, πολλές οι Αφροδίτες, πολλά και τα όρη τους. Αφροδίτες πρωταγωνίστριες στη ζωή του αφηγητή του βιβλίου. Γυναίκες, λοιπόν, με ιστορία. Που υποδύονται αγαπημένους ρόλους, έτσι. Για να ανάψουν τα αίματα. Ο αφηγητής σκιτσάρει αφηγούμενος και ο ζωγράφος δίνει μορφή στη φαντασίωση, με την σκιτσογραφική του γραφίδα. Εικόνες-σκαριφήματα φτιαγμένες με κάρβουνο, στα γρήγορα. Για να προφτάσει ο καλλιτέχνης τη στιγμή. Να καταγράψει και να αποτυπώσει το συναίσθημα στον ελάχιστο χρόνο που μεσολαβεί στο πριν και το μετά, αυτό που στο πριν δεν υπάρχει και στο μετά έχει χαθεί. Ιχνογραφία των σωμάτων. Δυναμικές γραμμές και σημεία ενδιαφέροντος. Η ερωτική περιπέτεια της παρατήρησης. Το ηδονικό ψάξιμο για τη λεπτομέρεια. Το βακχικό βλέμμα που διατρέχει λάγνο τις πλαγιές και τα λιβάδια από το λατρεμένο αντικείμενο του καλλιτεχνικού του πόθου. Πάνω σε καφέ χαρτιά, στης γης το χρώμα. Και κάπου κάπου και λευκό, αμήχανο. Όπως το άσπρο κάρβουνο.

Η έκθεση διαρκεί από την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2017 μέχρι και το Σάββατο 13 Ιανουαρίου 2018, στεγάζεται στην Κεντρική Αίθουσα της Myrό Gallery, και είναι ανοικτή για το κοινό με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ Πέμπτη & Παρασκευή 17.00 – 21.00 και Σάββατο 11.00 – 15.00.

Σύντομο Βιογραφικό
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε αρχιτεκτονική, στην Πολυτεχνική Σχολή του A.Π.Θ. Zει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη και στην Βέροια ως αρχιτέκτων, σκηνογράφος, σκιτσογράφος, ζωγράφος και εκπαιδευτικός στα δύο δικά του καλλιτεχνικά εργαστήρια. Έχει πραγματοποιήσει πολλές ατομικές και έχει πάρει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις ζωγραφικής και κόμικς, στην Eλλάδα και Διεθνώς. Συμμετείχε με το σκηνογραφικό του έργο, στις BIENALLE της Θεσσαλονίκης και της Pώμης, ενώ ως σκηνογράφος συνεργάζεται με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Έργα του, έχουν δημοσιευτεί σε πολλά περιοδικά στην Eλλάδα και το εξωτερικό. Kάνει εικονογραφήσεις για περιοδικά και βιβλία. Συνεργάστηκε με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, καθώς και με ιδιώτες Έλληνες και ξένους εκδότες. Διετέλεσε επί οκτώ έτη Διευθυντής Ακαδημαϊκής Ποιότητας στη Σχολή ΑΚΤΟ Θεσσαλονίκης. Eίναι μέλος του Συλλόγου Kαλλιτεχνών Eικαστικών Tεχνών Bορείου Eλλάδος (ΣKETBE). Εκπροσωπεί με έργα του την Ελλάδα, στην πτέρυγα Βαλκάνιων καλλιτεχνών στην Εθνική Πινακοθήκη της Σόφιας. Έργα του εκτίθενται σε κρατικές, δημοτικές και ιδιωτικές συλλογές. Έργα του εκτίθενται στο διαδίκτυο. Είναι μέλος της Εταιρίας Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης. Tο 2001 εκδόθηκε το πρώτο και το 2005 το δεύτερό του βιβλίο με διηγήματα από τις εκδόσεις IANOΣ. Το 2010 εκδόθηκε το τρίτο βιβλίο του από τις εκδόσεις ΓΡΑΦΗΜΑ Υπό έκδοση βρίσκεται το τέταρτο βιβλίο του, με τίτλο “Το όρος της Αφροδίτης”, από τις εκδόσεις ΙΑΝΟΣ.

Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών (Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Διευθυντής Gallery: Θάνος Λούδος. Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Πάρης Καπράλος, Εικαστικός Επιμελητής, Διευθυντή του τομέα Τέχνης του Myro Antiques House. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ