Thursday, 28 December 2017

A.D.D.my view: Επιπροσθέτου Αφαίρεσις

Η Myrό Gallery (Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, κέντρο Θεσσαλονίκης) παρουσιάζει μια έκθεση ζωγραφικής και κατασκευών των A.D.D.my view “Επιπροσθέτου Αφαίρεσις” στον χώρο της Project Room και σας προσκαλεί στα εγκαίνια της την Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2018 στις 20.00.

Οι A.D.D.my view είναι ένα εικαστικό ζεύγος που αποτελείται από τους Χριστίνα Μαυροπαίδη και Γιώργο Σουλεκίδη. Δημιούργησαν το “A.D.D.my view” ένα  εργαστήριο στο οποίο ασχολούνται με ειδικές κατασκευές, με κύριο ενδιαφέρον μας την δημιουργία μοναδικών καλλιτεχνικών αντικειμένων από ανακυκλώσιμα και μη υλικά. Μαζί, δημιουργούν έργα με θέμα την παρατήρηση του ανθρώπου και τη θέση του, μέσα σε ένα περιβάλλον που συνεχώς φθείρεται. Η τεχνική mixed media που αξιοποιούν ως μέσο αποτύπωσης, δίνει καθημερινά μεγαλύτερη ελευθερία έκφρασης καθώς προκαλεί όλο και περισσότερο τη φαντασία να παραβιάσει κάθε όριο της. Με αυτό τον τρόπο διευρύνεται και εξελίσσεται η δημιουργική ματιά.

Σε καλλιτεχνική δήλωση (statement) τους αναφέρεται: “Έχουμε την αίσθηση ότι μεγαλύτερη πρόκληση στις μέρες μας, από την γαλήνη του νου και της ψυχής δεν υπάρχει. Αυτό είναι και το όραμά μας. Να δημιουργούμε μαζί, να παρατηρούμε, να εκφραζόμαστε από κοινού και μέσα από αυτή τη διαδικασία να θέτουμε βάσεις για μια ζωή ήρεμη, γεμάτη μα πάνω από όλα σταθερή σε ήθος και αξίες”.

Η έκθεση διαρκεί από την  Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου μέχρι και το Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2018, στεγάζεται στην Κεντρική Αίθουσα της Myrό Gallery, και είναι ανοικτή για το κοινό με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ Πέμπτη & Παρασκευή 17.00 – 21.00 και Σάββατο 11.00 – 15.00.



Βιογραφικά
Ο Γιώργος Σουλεκίδης  γεννήθηκε το 1969 στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε δημοσιογραφία στην ΕΚΕΣ και στο North College Thessaloniki. Προερχόμενος από καλλιτεχνική οικογένεια κέρδισε πολλά βραβεία σε Ελλάδα και ΗΠΑ για ζωγράφους-καλλιτέχνες σε ηλικίες κάτω των 12 ετών. Έκτοτε –και πάντα ερασιτεχνικά- ασχολείται με την ζωγραφική και την κατασκευή μοναδικών έργων, με υλικό το ξύλο, καθώς και με την αναπαλαίωση και επανάχρηση παλαιών αντικειμένων.

Η Χριστίνα Μαυροπαίδη γεννήθηκε το 1980 στην Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης καθώς και Σχεδιάστρια μέσω συστημάτων Η/Υ και Τεχνικός Διακόσμησης σε Δημόσια ΙΕΚ της Επανομής και της Καλαμαριάς αντίστοιχα. Από το 2002 ασχολείται με τη μελέτη και επίβλεψη και κατασκευή ιδιωτικών έργων κατοικιών γραφείων και καταστημάτων.   Έχει συμμετάσχει σε συνέδρια και workshops τοπικά αλλά και διεθνή που αφορούν την Αρχιτεκτονική τον βιοκλιματικό σχεδιασμό καθώς και το Design. Υπήρξε εξωτερικός συνεργάτης της ΔΕΘ (2012-2015) και υπεύθυνη σχεδιασμού της χριστουγεννιάτικης διοργάνωσης «Αστερόκοσμος» για έργο της οποίας («Χριστουγεννομηχανή» 2015) βραβεύτηκε το Μάρτιο του 2017 στα Αρχιτεκτονικά βραβεία Δομές 2017. Τον Απρίλιο του 2017 σχεδίασε ένα μνημείο για τους πεσόντες στο Βογατσικό Καστοριάς το οποίο κατασκευάζεται αυτό το διάστημα. Από το 2007 ασχολείται με τη φωτογραφία και έχει πάρει μέρος σε 4 ομαδικές εκθέσεις.  Πέρα από την αρχιτεκτονική, η Χριστίνα Μαυροπαίδη είχε μεγάλο πάθος από μικρή για την τέχνη και τα τελευταία τρία χρόνια δημιουργήσε με το σύζυγο της Γιώργο Σουλεκίδη το “A.D.D.my view”.

Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών (Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Διευθυντής Gallery: Θάνος Λούδος. Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Πάρης Καπράλος, Εικαστικός Επιμελητής, Διευθυντή του τομέα Τέχνης του Myro Antiques House. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ

Browse by keyword / Βρείτε αυτό που ψάχνετε

Activism Animation & Comics Art Fairs ArtMarket Athens Auctions Audio/Video Books&Manuscripts Call for entries & Competitions Cinema Collectives Columnist: An Athenian Outsider Columnist: Aperture Columnist: Ciné qua non Columnist: Ιστορίες για γάτες Columnists: London Calling Columnists: www treasures Commentary & Documentation Conferences CulturalContent/Tourism Cyprus DESIGN Digital Art Documentary EDITO ENGLISH Fashion Festivals & Biennales Gastronomy Halkida Iconography Ioannina Jewllery Lesvos Multimedia & Installations Art Myconos News Performance Printmaking Projects Restoration/Συντήρηση Rethymnon Sculpture & Ceramics StreetArt Symposiums Tattoo Thessaloniki whoISwho ΑΝΤΙΚΑ ΑΠΟΨΗ Άργος Αρχαιολογία Αρχιτεκτονική Βέροια Γειτονιές Δημοπρασίες Διαλέξεις/ΔημόσιεςΣυζητήσεις Εγκαίνια Έδεσσα Ειδικά Θέματα ΕικαστικέςΔράσεις Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκπαίδευση ΕΛΕΥΣΙΝΑ Έρευνα Ζωγραφική Ηράκλειο Θέατρο Θρησκεία Ιεράπετρα Ιστορία ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ Κοζάνη Λάρισα Λόγος Μουσική Νεκρολογία ΞΑΝΘΗ Ξεναγήσεις Παρουσιάσεις Πάτρα ΠεριΟινουΣκιας Πρόσωπα Προσωπικότητες Σαντορίνη Στυλ & Εποχές Συλλογές Συνέντευξη Τέχνη Τεχνολογία ΤΗΝΟΣ ΥΔΡΑ Φλώρινα ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ Φωτογραφία Χανιά Χορός