Saturday, 4 November 2017

Η Myrό Gallery παρουσιάζει: Σωκράτης Πίντζας, "Τεχνολογία εναντίον Ανθρωπότητας"

Η Myrό Gallery φιλοξενεί για το πρωτότυπο project του γνωστού στο εξωτερικό εικαστικού δημιουργού Σωκράτη Πίντζα και σας προσκαλεί στα εγκαίνια της τα οποία θα λάβουν χώρα την Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2017 στις 19.00, στον χώρο της Project Room (Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, κέντρο Θεσσαλονίκης).

Οι "Πόλεις" πλέον είναι τμήματα υπολογιστών. Στο έργο "Νεκρή φύση" βλέπουμε ένα έδαφος από ηλεκτρονικά απόβλητα και το δέντρο πλέον έχει φύλλα από μόλυβδο. Το έργο "Παιδικό μπούστο" είναι καλυμμένο από πλήκτρα, μια και τα παιδιά σήμερα δεν μιλάνε αλλά επικοινωνούν μέσω πληκτρολογίου. Ο "Mutation" είναι πλέον στην φάση της μετάλλαξης, η τεχνολογια τον έχει καταλάβει, οι κόρες των ματιών δεν υπάρχουν πια, είναι πλέον μόνο ανθρωπόμορφος. Στο έργο "City 2050" η πόλη είναι σε θολό με τεχνητό γήινο περιβάλλον ενώ κυριαρχεί το σκοτάδι. Είναι μηνύματα αγωνίας και φόβου για το μέλλον του ανθρώπινου γένους.



Ο Σωκράτης Πίντζας γεννήθηκε το 1951 στην Αθήνα έρχεται στην Θεσσαλονίκη σε ηλικία δέκα επτά ετών  , ολοκληρώνει τις γυμνασιακές σπουδές  και στην συνέχεια μεταβαίνει για πανεπιστημιακές σπουδές στην Φλωρεντία της Ιταλίας όπου και αποφοιτά από την Αρχιτεκτονική Σχολή το 1976 .  Κατά την διάρκεια των σπουδών ξεκινάει και η πρώτη ενασχόληση του με την τέχνη . Ασχολείται με την ζωγραφική και την κατασκευή κορνιζών σε συνεργασία με τον ζωγράφο Alfredo Manfredi και τα έργα του βρίσκουν αποδοχή και ανταπόκριση από το κοινό .  Έργα της εποχής εκείνης βρίσκονται  σε ιδιωτικές συλλογές στην Ιταλία.  Το  2009  εμπνέεται  βλέποντας  την  δομή  των  ηλεκτρονικών υπολογιστών  και ασχολείται με την δημιουργία  κάδρων και γλυπτών  χρησιμοποιώντας εξαρτήματα και κομμάτια τους.  Η ενασχόληση του αυτή τον καταξιώνει σαν καλλιτέχνη στην Ιταλία , καθώς συμμετέχει σε πολλές και σημαντικές εκθέσεις και τα έργα του βραβεύονται , εκτίθενται σε γνωστές γκαλερί και εικαστικούς  πολυχώρους  και συμπεριλαμβάνονται σε καταλόγους τέχνης.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι και το Σάββατο 18  Νοεμβρίου. Η έκθεση είναι επισκέψιμη με ελεύθερη είσοδο για το κοινό Τρίτη – Παρασκευή 17.00 – 21.00 και Σάββατο 11.00 – 14.00 στην διάρκεια της έκθεσης του Σωκράτη Πίντζα.

Σχετικά με τις Αδιαμεσολάβητες  Εκθέσεις της  Myrό Gallery
Η Myrό Gallery  λειτουργεί ως πολυχώρος σύγχρονης τέχνης από το 2011 με πρόγραμμα σε ετήσια βάση φιλοξενώντας εκθέσεις και εικαστικές δράσεις δεκάδων καλλιτεχνών. Την συναποτελούν 3 διακριτοί χώροι, σε ένα ακίνητο μεγαλύτερο από 250 τ.μ., με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις  με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων.  Ανεξάρτητα από το κύριο εκθεσιακό πρόγραμμα της, η  Myrό Gallery έχει την δυνατότητα να διαθέσει τους χώρους της, αποσπασματικά ή συνολικά, σε ενδιάμεσες ημερομηνίες των κανονικών εκθέσεων της, διαθέτει τους χώρους της σε ομάδες ή ανεξάρτητους δημιουργούς τους για την έκθεση/διεξαγωγή αδιαμεσολάβητων projects. Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών (Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.)Διευθυντής Gallery: Θάνος Λούδος. Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Πάρης Καπράλος, Εικαστικός Επιμελητής, Διευθυντής του τομέα Τέχνης του Myro Antiques House. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ