Sunday, 19 November 2017

Myrό Gallery/ Project Room: Έκθεση ζωγραφικής της Νίνας Μιχαηλίδου “Προσωπεία”

Η Myrό Gallery (Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, κέντρο Θεσσαλονίκης) έχει την χαρά  να παρουσιάζει την έκθεση της εικαστικού Νίνας Μιχαηλίδου υπό τον διακριτικό τίτλο “Προσωπεία” στην Θεσσαλονίκη,  και να σας προσκαλέσει στα εγκαίνια της τα οποία θα λάβουν χώρα παρουσία της καλλιτέχνιδος την Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2017 στις οκτώ (20.00) το βράδυ στον χώρο της Project Room. Την έκθεση επιμελείται ο Πάρης Καπράλος.

Ο Επιμελητής σημειώνει για το έργο της “Στην έκθεση της νεαρής εικαστικού παρουσιάζεται μια σειρά  ζωγραφικών έργων, μεγάλων σε διάσταση, δουλεμένων πάνω σε καφέ στρατσόχαρτα και αποτυπωμένα με κάρβουνο. Κύριο θέμα της δουλειάς της Μιχαηλίδου είναι παλιά κτήρια και αντιασφυξιογόνες μάσκες - ντοκουμέντα του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου”.

Η καλλιτέχνις σε δήλωση (statement) της για την έκθεση της αναφέρει “Η έκθεσή μου στην Myrό Gallery αποτελείται από μια σειρά ζωγραφικών έργων μεγάλων διαστάσεων, αποτυπωμένα με κάρβουνο πάνω σε καφέ και λευκό στρατσόχαρτο. Σκοπό τους είναι να βάλουν τον θεατή να σκεφτεί την σχέση μεταξύ κτηρίων και μασκών, να προβληματιστεί και να ψάξει τι κρύβεται πίσω από αυτά τα άχρωμα και απόμακρα προσωπεία.

Η κα. Νίνα Μιχαηλίδου είναι εικαστική καλλιτέχνις, απόφοιτος του τμήματος Καλών Τεχνών - Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Πειραματίζεται έντονα με διάφορες μορφές τέχνης. Κατά το παρελθόν, έχει δείξει έργα της στο Video Art Festival 2012, στο πρώτο Art & The City 2014 που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στην εικαστική έκθεση "Συνομιλίες" που πραγματοποιήθηκε στον πολυχώρο "The Loft" στην Αθήνα, και στην ετήσια εικαστική έκθεση του Πανεπιστημίου της Murcia (2015) στη Ισπανία.

Η έκθεση διαρκεί από την Πέμπτη 23 Νοεμβρίου μέχρι και το Σάββατο 16 Δεκεμβρίου, στεγάζεται στην Κεντρική Αίθουσα της Myrό Gallery, και είναι ανοικτή για το κοινό με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ Πέμπτη & Παρασκευή 17.00 – 21.00 και Σάββατο 11.00 – 15.00.

Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Διευθυντής Gallery: Θάνος Λούδος. Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Πάρης Καπράλος. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ