Friday, 20 October 2017

Έκθεση ζωγραφικής του Νίκου Ζάρα στην Myrό Gallery

Η Myrό Gallery φιλοξενεί για μία εβδομάδα αδιαμεσολάβητη έκθεση του γνωστού στο εξωτερικό Θεσσαλονικιού ζωγράφου Νίκου Ζάρα, με διακριτικό τίτλο "Τα διαβατάρικα όνειρα"  και σας προσκαλεί στα εγκαίνια της τα οποία θα λάβουν χώρα την Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2017 στις 19.00. Ο Νίκος Ζαράς  γεννήθηκε το 1954 στις Συκιές Θεσσαλονίκης. Μαθητής ακόμα του Δημοτικού είχε τα πρώτα ερεθίσματα στη ζωγραφική. Έχει πραγματοποιήσει 48 εκθέσεις σε Θεσσαλονική, Αθήνα, Μυκόνο, Θάσο, Ζάμπια. Επίσης έχει λάβει μέρος και σε πολλές ομαδικές εκθέσεις. Όπως και έχει εικονογραφήσει του Πέρσες του Αισχύλου για της Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα.  Τα τελευταία 10 χρόνια ζούσε στην Ζάμπια, όπου και διδάξε ζωγραφική στο ορφανοτροφείο Lubuto της Λουσάκα, όπου η ενασχόληση του με το πρόγραμμα διδασκαλίας και οι εμπειρίες του στην Αφρική τον ενέπνευσαν να γράψει και να εικονογραφήσει  ένα βιβλίο για μικρά και μεγάλα παιδιά, με τίτλο “Το Μεγάλο Ταξίδι Του Μίκρου Τίκου-Τίκου”. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι και το Σάββατο 18  Νοεμβρίου. Η έκθεση είναι επισκέψιμη με ελεύθερη είσοδο για το κοινό Τρίτη – Παρασκευή 17.00 – 21.00 και Σάββατο 11.00 – 14.00 στην διάρκεια της έκθεσης του Νίκου Ζάρα.

Σχετικά με τις Αδιαμεσολάβητες  Εκθέσεις της  Myrό Gallery
Η Myrό Gallery  λειτουργεί ως πολυχώρος σύγχρονης τέχνης από το 2011 με πρόγραμμα σε ετήσια βάση φιλοξενώντας εκθέσεις και εικαστικές δράσεις δεκάδων καλλιτεχνών. Την συναποτελούν 3 διακριτοί χώροι, σε ένα ακίνητο μεγαλύτερο από 250 τ.μ., με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις  με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων.  Ανεξάρτητα από το κύριο εκθεσιακό πρόγραμμα της, η  Myrό Gallery έχει την δυνατότητα να διαθέσει τους χώρους της, αποσπασματικά ή συνολικά, σε ενδιάμεσες ημερομηνίες των κανονικών εκθέσεων της, διαθέτει τους χώρους της σε ομάδες ή ανεξάρτητους δημιουργούς τους για την έκθεση/διεξαγωγή αδιαμεσολάβητων projects. Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών (Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.). Διευθυντής Gallery: Θάνος Λούδος. Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Πάρης Καπράλος, Εικαστικός Επιμελητής, Διευθυντής του τομέα Τέχνης του Myro Antiques House. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ