Sunday, 29 October 2017

Η Myrό Gallery παρουσιάζει τους Albes Fusha - Edmond Gjikopulli - Fotis Kllogjeri



Η Myrό Gallery έχει την τιμή να παρουσιάζει σε όλους τους χώρους της έκθεση των καθηγητών της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών των Τιράνων Albes Fusha - Edmond Gjikopulli  και του γνωστού ζωγράφου στην χώρα μας Φώτη Κλογέρη, ο οποίος είχε την ιδέα και υλοποίησε την συνεννόηση με τους καθηγητές, και σας προσκαλεί στα εγκαίνια της που θα λάβουν χώρα την Τρίτη 7 Νοεμβρίου 2017 στις 19.00. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 11 Νοεμβρίου 2017. 

Στην ύλη της έκθεσης συμπεριλαμβάνονται Φωτογραφία, Ζωγραφική και εγκαταστάσεις, ενώ την συνολική επιμέλεια του project έχει ο Φώτης Κλογέρης.



Ο Albes Fusha γεννήθηκε στα Τίρανα το 1968, όπου σπούδασε, ζει και εργάζεται. Είναι απόφοιτος της Ακαδημίας Καλών Τεχνών των Τιράνων (1994). Έχε χρηματίσει Επιμελητής εκθέσεων στην Αλβανία και σε πολλές χώρες διεθνώς σε εκθέσεις, διοργανωτής διεθνών εργαστηρίων (workshops) και συνδιοργανωτής σε τοπικά εικαστικά δρώμενα σε πολλές χώρες εκτός της πατρίδας του. Σήμερα είναι καθηγητής Φωτογραφίας στην Ακαδημία Καλών Τεχνών των Τιράνων, ενώ, δραστηριοποιείται εξίσου ως φωτογράφος και ζωγράφος. Τα έργα του διακρίνονται για την ευγενική και λεπταίσθητη υπομονή, καθώς εναλλάσσουν την εστίαση τους μεταξύ της ρεαλιστικής απόδοσης και του φανταστικού, ενάντια στην πραγματική τονικότητα. Τα έργα του καλλιτέχνη προβάλλουν μίασυναισθηματική κατάσταση που κυμαίνεται μεταξύ θετικών και αρνητικών συναισθημάτων  και έντασης.  Η φωτογραφία του είναι συχνά μινιμαλιστική και χαρακτηρίζεται από δυναμικές ιδέες υποστηριζόμενες από γενναίες φόρμες και συνθέσεις.

Ο Edmond Gjikopulli γεννήθηκε στην  Vlora της Αλβανίας το 1967 και αποφοίτησε από την Ακαδημία Καλών Τεχνών των Τιράνων το 1990. Την περίοδο 1995 – 1997, αλλά και από το 2002 και εξής είναι καθηγητής Παιδαγωγικής στην Ακαδημία Καλών Τεχνών των Τιράνων, ενώ από το 2012 και εξής είναι  Υπεύθυνος Καθηγητής  του τμήματος Ζωγραφικής της Ακαδημίας Καλών Τεχνών των Τιράνων.  Η ζωγραφική του είναι ρεαλιστική και τα θέματα των έργων του στηλιτεύουν την καταναλωτική κοινωνία της Αλβανίας η οποία αντιμετωπίζει τις νέες πραγματικότητες με έντονες άγκυρες στο παρελθόν, σα να επρόκειτο για ένα σύγχρονο El Dorado. “Στην χώρα μου ο καταναλωτισμός λαμβάνει ένα πρόσωπο ανειλικρινές και εγγράφει στο συλλογικό ασυνείδητο ως ένα εξωτικό φρούτο. Οι άνθρωποι ακολουθούν καθημερινές τελετουργίες σχετιζόμενες σε υπαρξιακό επίπεδο με επίπλαστες επιθυμίες, τις οποίες αντιμετωπίζουν ως τρόπαια και συχνά απογοητεύονται από την αδυναμία της απόκτησης. Η ανωνυμία του μαζικού πλήθους και η μονοτονία της καθημερινότητας οδηγούν σε μεγάλες υπαρξιακές απογοητεύσεις. Τα εμπορευόμενα αγαθά κάνουν τους ανθρώπους να συνθέτουν μία σύγχρονη χορογραφία που αντικατοπτρίζει, παρά το χρώμα και την κίνηση, αυτή την αδιέξοδη τρυφηλότητα. Ως ζωγράφος έχει δείξει την δουλειά του σε δεκάδες ομαδικές και ατομικές εκθέσεις εντός και εκτός Αλβανίας, ενώ έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές σε όλο τον κόσμο.

O ζωγράφος Φώτης Κλογέρης γεννήθηκε στη Αλβανία το 1973. Σπούδασε ζωγραφική και εφαρμοσμένες τέχνες στη Ακαδημία Καλών Τεχνών των Τιράνων. Απο το 1996 ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονική. Έχει δείξει την δουλειά του σε 2 ατομικές εκθέσεις στην Θεσσαλονίκη και έχει λάβει μέρος σε περισσότερες από 50 εκθέσεις στην Ελλάδα και την Αλβανία. Έχει δείξει την δουλειά του σε 2 ατομικές εκθέσεις και σε πολλές ομάδικές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές.

Η Myro Gallery θα είναι ανοικτή για το κοινό στην διάρκεια της έκθεσης Τρίτη -Παρασκευή 17.00 – 21.00, και το Σάββατο 11.00 – 14.00. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Διευθυντής Gallery: Θάνος Λούδος. Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Πάρης Καπράλος, Εικαστικός Επιμελητής, Διευθυντή του τομέα Τέχνης του Myro Antiques House. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ