Tuesday, 24 October 2017

Myrό Antiques House: Δημοπρασία με έμφαση σε Τέχνη και συλλεκτικά Αντικείμενα

Όπυ Ζούνη
Με έμφαση σε έργα  εικαστικών καλλιτεχνών της νεότερης γενιάς, αλλά και εγκαθιδρυμένων Ελλήνων Δημιουργών και με μια μεγάλη ποικιλία αντικών και συλλεκτικών αλλά και χρηστικών  αντικειμένων λαμβάνει χώρα την Τετάρτη 8 Νοεμβρίου 2017 στις 19.30 η 57η Τακτική Δημοπρασία Αντικών, Τέχνης και Αντικειμένων του Οίκου Δημοπρασιών Myrό Antiques House στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις του Myrό Antiques House, που βρίσκονται στο 2ο χλμ του δρόμου Σουρωτής – Αγίου Αντωνίου, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Οι εγγραφές ανοίγουν στις  19.00 και η δημοπρασία ξεκινά στις 19.30. Η διαδικασία είναι ανοικτή στο κοινό, ακόμα και για όποιον επιθυμεί να την παρακολουθήσει ως απλός παρατηρητής, χωρίς καμία υποχρέωση αγοράς και χωρίς κόστος (είσοδος ελεύθερη). 

Σύγχρονη και Κλασσική τέχνη
Εγκαθιδρυμένες υπογραφές της Ελληνική Σύγχρονης και Κλασσικής Τέχνης, με αυτές των Τσαρούχη, Ζούνη, Κοντόπουλο, Σακαγιάν, Δέρπαπα, Πολυμέρη, Μανωλεδάκη, Ισαρη, Φασιανό, Εγγονόπουλο, Παπαδοπεράκη στους σύγχρονους και Χατζηκυριάκο-Γκίκα, Λεμπέση, Σιώζου, Κρυστάλλη, Λουκίδη, Δανιήλ Δανιήλ, Πεντζίκη να ξεχωρίζουν στην κλασσικότερη φόρμα. Στους νέους και ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, συναντάμε τους Φώτη Κλογέρη, Γιώργο Καραφωτιά, Στυλιάνα Κατσιάρη, Κ. Ηλιάκη, Βαλεντίνη Μαυροδόγλου, Δημητρα Ξενάκη, Άρια Φωτιάδου. Στην κατηγορία "Σύγχρονη Γλυπτική" ξεχωρίζει χαρακτηριστικό έργο του διάσημου έλληνα γλύπτη της προηγούμενης γενιάς Αχιλλέα Απέργη (Κέρκυρα, 31 Ιανουαρίου 1909 – Αθήνα. 23 Μαρτίου 1986), μαθητή και καλλιτεχνικού επίγονου των Θωμά Θωμόπουλου, Κώστα Δημητριάδη και Μιχαήλ Τόμπρου. Η δημοπρασία συνολικά είναι είναι πολύ ενδιαφέρουσα για συλλέκτες, αλλά παράλληλα για όσους σκέπτονται να ξεκινήσουν μια συλλογή.
Γλυπτό του Αχ. Απέργη

Σχέδιο του Τσαρούχη
Ένα εκ των συλλεκτικών αντικών επιτραπέζιων ρολογιών που θα βγουν στο σφυρί
στην δημοπρασία
Επιτραπέζια Ρολόγια. Πορσελάνες και Φωτιστικά
Μία  σειρά από σπάνια επιτραπέζια ρολογια  - έργα  τέχνης ξεχωρίζουν ανάμεσα στα συλλεκτικά αντικείμενα της δημοπρασίας. Ανάμεσα τους συγκαταλέγονται πολύ σπάνιος πίνακας – ρολόι, λάδι, αρχές 19ου αιώνα, καθώς επίσης ένα εξαιρετικό Γαλλικό ρολόι 19ου αιώνα, με ολόγλυφη παράσταση. Σπάνιας ομορφιάς αντικείμενα και διακοσμητικά αντίκες  ξεχωρίζουν στον τομέας της πορσελάνης, όπου, εκτός των διακοσμητικών αντικειμένων συναντάμε και ξεχωριστής αισθητικής ολοκληρωμένα σερβίτσια. Στα φωτιστικά συγκαταλέγονται ενδιαφέρουσες αντίκες και μη, μικροί πολυέλαιοι καλαίσθητης τέχνης, επιδαπέδιες λάμπες από πολλές διαφορετικές περιόδους και φωτοστικά που ξεχωρίζουν για το design τους.

Εκλεκτά σετ επίπλων και αντίκες
Γαλλικές, αγγλικές, αμερικάνικες και ελληνικές αντίκες - έπιπλα κλέβουν την παράσταση, μαζί με και μπρούντζινα ασημένια αντικείμενα.



Πίνακας του Π. Λεμπέση
Δεκάδες Lots με τιμή εκκίνησης 10 ευρώ
Πολλά αντικείμενα, αντίκες και έργα τέχνης αξίας χιλιάδων ευρώ διατίθενται με τιμή εκκίνησης τα 10 ευρώ. Η πρακτική του Οίκου έχει στόχο να εξοικειώσει το κοινό της με την διαδικασία δίνοντας την ευκαιρία να “χτυπήσει” (δηλαδή να διεκδικήσει) ό,τι επιθυμεί ελεύθερα μέχρι το κόστος που μπορεί να διαθέσει. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις δημοπρασίες του συγκεκριμένου οίκου η Τιμή Εκκίνησης ταυτίζεται με το Reserve Price, πράγμα μου σημαίνει ότι η όλη διαδικασία είναι διαφανής και δημόσια, χωρίς κρυμμένα όρια πώλησης, ή άλλους περιορισμούς.

Δυνατότητα κατάθεσης προσφοράς πριν την δημοπρασία
Αν ο πελάτης κωλύεται να παρευρίσκεται στην δημοπρασία την ημερομηνία και τις ώρες διεξαγωγής της και το επιθυμεί μπορεί να καταθέσει προσφορά χρησιμοποιώντας την δυνατότητα “MAKE OFFER” που δίνει ειδική λειτουργία της ιστοσελίδας. Επισκεφτείτε τον τομέα της τρέχουσας δημοπρασίας στην ιστοσελίδα  www.myroauctions.gr για περισσότερες πληροφορίες, ή απλά, ανοίξτε κάθε αντικείμενο που σας ενδιαφέρει και συμπληρώστε τα στοιχεία σας στην φόρμα που ακολουθεί την περιγραφή του. Εξειδικευμένος υπάλληλος του Οίκου θα σας καλέσει για να επιβεβαιώσει την προσφορά σας και να σας καθοδηγήσει με τα βήματα της υπόλοιπης διαδικασίας.

Η διαδικασία της δημοπρασίας
Την ημέρα της δημοπρασίας οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να έχουν απαραίτητα μαζί τους την αστυνομική ταυτότητα τους, να έρθουν στον χώρο της δημοπρασίας τουλάχιστον μισή ώρα νωρίτερα για να εγγραφούν, ενώ, ό,τι αγοράσουν μπορούν να το πληρώσουν και να το πάρουν ακόμη και επιτόπου, ή, εναλλακτικά να το παραλάβουν μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αντικείμενα της δημοπρασίας βρίσκονται στον χώρο της δημοπρασίας ένα μήνα νωρίτερα, ώστε παρέχεται η δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να τα εξετάσουν από κοντά. Εξάλλου, αν έχετε αντικείμενα που σκέπτεστε να τα διαθέσετε σε κάποια από τις δημοπρασίες μας, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον κ. Σταύρο Μυρωνίδη (myro.antiques.house@gmail.com ή καλώντας στο 6971890212)

Δείτε όλα τα αντικείμενα πριν την δημοπρασία
Ο οίκος συμβουλεύει όλους τους ενδιαφερόμενους να δουν από την ιστοσελίδα του στο internet (www.myroauctions.gr) τα αντικείμενα που τους ενδιαφέρουν και εαν η περιγραφή ή οι αναλυτικές φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης δεν τους καλύπτουν, να επικοινωνήσουν ζητώντας περισσότερες πληροφορίες και υποβάλλοντας εξειδικευμένες ερωτήσεις. Εξάλλου, ο  οίκος δέχεται επισκέπτες καθημερινά  (και Σαββατοκύριακο) κατόπιν ραντεβού για επισκόπηση και εκτίμηση των έργων, μέχρι μία ημέρα πριν την δημοπρασία. Για συνάντηση καλέστε τον δημοπράτη κ. Σταύρο Μυρωνίδη (6971890212). Τα αντικείμενα, έργα τέχνης και αντίκες γίνονται διαθέσιμα για επισκόπηση και ηλεκτρονικά μαζί με τιμές εκκίνησης, λεπτομερείς πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό στην ιστοσελίδα www.myroauctions.gr, καθώς ολοκληρώνεται η δημοπρασία.

Η είσοδος στην δημοπρασία είναι ελεύθερη για όλους, ακόμη κι αν δεν σκοπεύουν να αγοράσουν, αλλά θέλουν απλώς να παρακολουθήσουν την διαδικασία.

Σχετικά με τον Οίκο
Ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό  Antiques House προσπαθεί μέσα από τις Δημοπρασίες και τα events που οργανώνει, να εδραιώσει και στην Βόρεια Ελλάδα τον θεσμό της Δημοπρασίας, όπως αυτή εννοείται και πραγματοποιείται σε χώρες του εξωτερικού, αλλά και ως απάντηση στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής. Η εταιρεία ηγείται ενός συνόλου δραστηριοτήτων ανάπτυξης, παραγωγής και προβολής ποιοτικής σύγχρονης τέχνης  (μέσω της Myrό Gallery, της πλατφόρμας γλυπτικής Greek Marble Initiative και Διεθνών Συμποσίων που φιλοξενεί και διοργανώνει) και να αναδείξει την Ελλάδα διεθνώς μέσω δραστηριοτήτων Real Estate που περιλαμβάνουν την την δημιουργία ειδικής πλατφόρμας για την διάθεση διακεκριμένων ακινήτων και νησιών από ιδιώτες. Ο Οίκος βρίσκεται στο 2ο χιλιόμετρο του δρόμου Σουρωτής – Αγίου Αντωνίου, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Οδηγίες για να έρθετε και κάθε πληροφορία: www.myroauctions.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ