Tuesday, 17 October 2017

Έκθεση αφιέρωμα στον Απόστολο Γεωργίου από την γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου

Η γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου πραγματοποιεί την Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2017 στις 8.30 το βράδυ την τέταρτη ατομική έκθεση του καλλιτέχνη Απόστολου Γεωργίου. Ένα αφιέρωμα στο σπουδαίο Έλληνα ζωγράφο ο οποίος μετά την ατομική έκθεση στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης το 2012 ακολούθησε μια σημαντική ανοδική πορεία με εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.   Επιλεγμένες ατομικές εκθέσεις: Solo show, Rodeo, Frieze Art Fair, Νέα Υόρκη, 2013 / Everyday A Stage, Rodeo, Κωνσταντινούπολη, 2014 / Level One, gb agency, Παρίσι, 2014 / Lost Dreams, AΔ Gallery, Αθήνα, 2015 / Solo show, gb agency, Παρίσι, 2016 / The Same Old Fucking Story, Rodeo, Λονδίνο, 2016 / Zina Athanassiadou Gallery, Θεσσαλονίκη, 2017.    Ομαδικές εκθέσεις: Dirty Linen, Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα, 2015, επιμέλεια Myriam Ben Salah / The chicken and the Egg, Rodeo, Λονδίνο, 2015 / Tightrope Walk: Painted Images αfter Abstraction, White Cube Gallery, Λονδίνο, 2015 / Unrealism (presented by Larry Gagosian and Jeffrey Deitch), The Moore Building, Μαιάμι, 2015 / When Counter Culture Meets Society, AΔ Gallery, Αθήνα, 2015 / Urgent Conversations: Αθήνα – Αμβέρσα, Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Αθήνα, 2016  / Shut Up and Paint , National Gallery of Victoria, Μελβούρνη, 2016  / Figures, Centre Pompidou, Παρίσι, 2016 / Giles, Gagosian Gallery, Αθήνα, 2016  / Hypnos Project, Onassis Cultural Center, Αθήνα, 2016 / See Sun, and Think Shadow, Gladstone Gallery, Ν.York, 2016 / Documenta 14, Kassel - Αθήνα, 2017 / Paper Stories, gb agency, Paris, 2017 / Der stinknormalle Mann, Motorenhalle of Dresden, Δρέσδη, 2017/ Centre George Pompidou, Paris, 2017.

Διάρκεια έκθεσης έως τις 2 Δεκεμβρίου 2017
Zina Athanassiadou Gallery
π.π. γερμανού 5, θεσσαλονίκη / 5, p.p. germanou str., thessaloniki / 546 22  GR
ώρες λειτουργίας: τετ & σαβ: 10:30-14:00 / τρ, πεμ & παρ: 10:30-14:00 & 17:30-21:00
opening hours: wed & sat: 10:30-14:00 / tu, thu & fr: 10:30-14:00 & 17:30-21:00
t: +302310275985 / f: +302310233093 / e: info@zinaathanassiadou.com / www.zinaathanassiadou.com

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ