Friday, 14 July 2017

Το Παιδικό Χωριό SOS στην Greek Marble Initiative μέσω ...Hyatt Regency Thessaloniki

Παρασκευή 14 Ιουλίου 2017 - Παιδιά από το Παιδικό Χωριό SOS στην Θεσσαλονίκη είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στον χώρο του διενθούς συμποσίου Γλυπτικής της Greek Marble Initiative από την Διευθύντρια Εκπαίδευσης του Baldwin Oaks Academy  -A Montessori School κα. Vicky Raskin, τον διευθυντή του τμήματος Τέχνης του Myro Antiques  House κ. Πάρη Καπράλο. Η ξενάγηση ήταν πρωτοβουλία του Hyatt Regency Thessaloniki.



Οι συνοδοί των παιδιών ανταποκρίθηκαν αμέσως ατο κάλεσμα και έφεραν τα παιδιά στα οποία οι διογρανωτές έδειξαν ειδικό εκπαιδευτικό υλικό σε βίντεο που διαθέτουν ειδικά για τις ξεναγήσεις σε παιδιά, ενώ η Διευθύντρια Εκπαίδευσης του Baldwin Oaks Academy  -A Montessori School κα. Vicky Raskin ανέπτυξε θέματα τέχνης και μίλησε για την εμπειρία των δικών της μαθητών στην Αμερική. Ο κ. Πάρης Καπράλος απάντησε στις ερωτήσεις των παιδιων και ξενάγησε στο Πάρκο Γλυπτικής της Greek Marble Initiative, ενώ στα παιδιά δόθηκε δωρεάν έντυπο υλικό που χρησιμοποιείται στις ξεναγήσεις, ώστε να μπορέσουν να ανατρέξουν σε πράγματα και έννοιες που γνώρισαν στην διάρκεια της ξενάγησης τους. Στην συνέχεια ο κ.Σταύρος Μυρωνίδης δεξιώθηκε το σχολείο στο Καφεγλυκοπωλείο του Παραδοσιακού Γυναικείου Συνεταιρισμού του Αγίου Αντωνίου, κερνώντας άπαντες παραδοσιακά φαγητά και γλυκά.

Η Greek Marble Initiative δέχεται σχολεία και ομάδες ενηλίκων για ξενάγηση καθ'όλη την διάρκεια του έτους. Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με τους κ. Σταύρο Μυρωνίδη (6971890212) ή κ. Πάρη Καπράλο (6948813460) για να κανονίσετε μια ξενάγηση.

Σχετικά με την Greek Marble Initiative
Η Greek Marble Initiative είναι μια πρωτοβουλία του ιδρυτή του Myrό Antiques House Σταύρου Μυρωνίδη και των συνεργατών του με στόχο την ανάδειξη του ελληνικού γλυπτικού μαρμάρου σε όλο τον κόσμο, αλλά και την ενδυνάμωση της σύγχρονης γλυπτικής σε μάρμαρο. Η Πρωτοβουλία έχει διοργανώσει μέχρι σήμερα 3 Διεθνή Συμπόσια, ενώ ως πλατφόρμα διασυνδέει 36 γλυπτες μαρμάρου από όλο τον κόσμο, και το μεγαλύτερο Πάρκο Γλυπτικής στα Βαλκάνια -και ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης- καθώς, στο πλαίσιο της λειτουργίας της έχουν παραχθεί και βρίσκονται στις εγκαταστάσεις περισσότερα από 180 Μνημειακά Γλυπτά και εκατοντάδες μικρότερα. Το Πάρκο Γλυπτικής στεγάζεται στον περιβάλλοντα χώρο του Myrό Antiques House, και είναι επισκέψιμο καθημερινά και τα Σαββατοκύριακα.

Σχετικά με το Myrό Antiques House
Το Myrό Antiques House υπηρετεί με συνέπεια τον χώρο της ποιοτικής αντίκας από το 1996 με καταστήματα στην Θεσσαλονίκη, ενώ τα τελευταία χρόνια εδράζεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στην περιοχή της Σουρωτής. Οι εγκαταστάσεις του στεγάζουν Πινακοθήκη, Γλυπτοθήκη, Φυσικές δημοπρασίες και εκθέσεις συλλογών. Ο Οίκος αποτελεί το εφαλτήριο για μια σειρά από δραστηριότητες, όπως η διεθνής πλατφόρμα σύγχρονης γλυπτικής σε μάρμαρο Greek Marble Initiative και τα Συμπόσια της, ο χώρος σύγχρονης τέχνης Myrό Gallery στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, κ.α. Ο Οίκος δημοπρασιών διαθέτει και δραστηριότητα στον χώρο του Real Estate ειδικευόμενος στις πωλήσεις νησιών, πολυτελών κατοικιών και ξενοδοχειακών μονάδων σε διεθνείς επενδυτές. Από το 2015 είναι ο αποκλειστικός συνεργάτης του πολυτελούς ξενοδοχειακού συγκροτήματος Hyatt Regency Thessaloniki στον χώρο της Τέχνης και της Αντίκας. Στο πλαίσιο της συνεργασίας διοργανώνονται διαδοχικές περιοδικής εκθέσεις εγκαθιδρυμένων και ανερχόμενων Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, με έμφαση στην ζωγραφική, την γλυπτική και τις μουσειακού επιπέδου αξίας και συλλεκτικότητας αντίκες. Περισσότερες πληροφορίες: www.myroauctions.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ