Wednesday, 12 July 2017

Bαριές υπογραφές Ελλήνων Σύγχρονων Ζωγράφων στην Δημοπρασία του Myrό Antiques House στο Hyatt Regency Thessaloniki



Τετάρτη 12 Ιουλίου 2017 - Με έμφαση σε χαρακτηριστικά, αλλά και σπάνια έργα εγκαθιδρυμένων Σύγχρονων Ελλήνων ζωγράφων και εκλεκτών αντικών ο Βορειοελλαδίτικος οίκος Δημοπρασιών και Τέχνης Myrό Antiques House προσκαλεί το φιλότεχνο κοινό σε μια δροσερή Αυγουστιάτικη δημοπρασία  στους πολυτελεία χώρους του θερέτρου Hyatt Regency Thessaloniki για την 55η Δημοπρασία Τέχνης, Αντικών και Αντικειμένων που διοργανώνει την Τετάρτη 2 Αυγούστου 2017 στις οκτώ το βράδυ. Οι εγγραφές θα ξεκινήσουν στις 19.30, η δημοπρασία ξεκινά στις 20.00 και με το κλείσιμο της θα ακολουθήσει δεξίωση. Η Είσοδος είναι ελεύθερη για όλους τόσο στην Δημοπρασία όσο και στην Δεξίωση, χωρίς την υποχρέωση αγοράς.

Όλα τα αντικείμενα της δημοπρασίας είναι διαθέσιμα για επισκόπηση τόσο φυσική -βρίσκονται σε έκθεση στις εγκαταστάσεις του Myrό Antiques House (2ο χλμ. του δρόμου Σουρωτής – Αγίου Αντωνίου, Σουρωτή Θεσσαλονίκης, κάθε μέρα, καθημερινές και Σαββατοκύριακα ώρες: 10.00 – 15.00), και στον χώρο της δημοπρασίας στο Hyatt Regency Thessaloniki 2 ημέρες πριν την δημοπρασία σε ειδικό χώρο και σε ώρες που θα ανακοινωθούν σύντομα, αλλά και μέσω διαδικτύου, με φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης και λεπτομερείς περιγραφές στον ηλεκτρονικό κατάλογο που ακολουθεί. Στην δημοπρασία μπορεί να λάβει μέρος ελεύθερα κάθε ενήλικας, χωρίς καμία χρέωση πέραν όσων αγοράσει στη διάρκεια της. Επιπλέον οποιοσδήποτε μπορεί να παρακολουθήσει την δημοπρασία χωρίς υποχρέωση αγοράς, ως παρατηρητης. Ανήλικοι γίνονται δεκτοί εφόσον συνοδεύονται από τον γονιό ή κηδεμόνα τους.


Στο τμήμα Τέχνης της δημοπρασίας κυριαρχεί ο χαρακτηριστικός και βιβλιογραφημένος πίνακας του Τάσου Μαντζαβίνου “Οι εραστές” (1996), όπως επίσης έργα των Ψυχοπαίδη, Γουναρόπουλου, Μυταρά, Γέρου, Κοντογιάννη, Σακαγιάν, Ξένου, Απέργη, Καραβούζη. Παράλληλα, όπως σε κάθε δημοπρασία, ο Οίκος δίνει βήμα και σε νέους Έλληνες εικαστικούς δημιουργούς· σε  αυτή την δημοπρασία θα δοθεί η ευκαιρία στο κοινό να γνωρίσει ανερχόμενους καλλιτέχνες σε εξαιρετικά ελκυστικές τιμές εκκίνησης. Ανάμεσα τους συγκαταλέγονται οι Στυλιάνα Κατσιάρη, Γιώργος Καραφωτιάς, Ορέστης Διαμάντης, Αλεξάνδρα Μάντζαρη, Βαλεντίνης Μαυροδόγλου, Μιχάλη Τσίνογλου, Φώτη Κλογέρη, Στέλλα Ζωγράφου, Στράτος Πάλλας, καθώς επίσης διακεκριμένα μικρά γλυπτά του  Γιώργου Κικώτη.


Στο τομέα των συλλεκτικών αντικειμένων και των αντικών ξεχωρίζουν πολύτιμα επιτραπέζια ρολόγια του 19ου αιώνα, πίνακας σε ξύλο του Φλαμανδού ζωγράφου Franciscus Xaverius (περίπου 1740 – 1772, Φλαμανδός ζωγράφος που έδρασε στην Ολλανδία και κυρίως στο Άμστερνταμ και το Ρόττερνταμ) ο οποίος φέρει διεθνές πιστοποιητικό, εξαιρετικά ποικιλμένα ασιατικά βάζα του 19ου αιώνα, μικρογλυπτά από μπρούντζο και pewter και ασημένια χρηστικά και διακοσμητικά αντικείμενα στυλ και εποχής.

Δεκάδες Lots με τιμή εκκίνησης 10 ευρώ

Πολλά αντικείμενα, αντίκες και έργα τέχνης αξίας χιλιάδων ευρώ διατίθενται με τιμή εκκίνησης τα 10 ευρώ. Η πρακτική του Οίκου έχει στόχο να εξοικειώσει το κοινό της με την διαδικασία δίνοντας την ευκαιρία να “χτυπήσει” (δηλαδή να διεκδικήσει) ό,τι επιθυμεί ελεύθερα μέχρι το κόστος που μπορεί να διαθέσει. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις δημοπρασίες του συγκεκριμένου οίκου η Τιμή Εκκίνησης ταυτίζεται με το Reserve Price, πράγμα μου σημαίνει ότι η όλη διαδικασία είναι διαφανής και δημόσια, χωρίς κρυμμένα όρια πώλησης, ή άλλους περιορισμούς.



Δυνατότητα κατάθεσης προσφοράς πριν την δημοπρασία
Αν ο πελάτης κωλύεται να παρευρίσκεται στην δημοπρασία την ημερομηνία και τις ώρες διεξαγωγής της και το επιθυμεί μπορεί να καταθέσει προσφορά χρησιμοποιώντας την δυνατότητα “MAKE OFFER” που δίνει ειδική λειτουργία της ιστοσελίδας. Επισκεφτείτε τον τομέα της τρέχουσας δημοπρασίας στην ιστοσελίδα  www.myroauctions.gr για περισσότερες πληροφορίες, ή απλά, ανοίξτε κάθε αντικείμενο που σας ενδιαφέρει και συμπληρώστε τα στοιχεία σας στην φόρμα που ακολουθεί την περιγραφή του. Εξειδικευμένος υπάλληλος του Οίκου θα σας καλέσει για να επιβεβαιώσει την προσφορά σας και να σας καθοδηγήσει με τα βήματα της υπόλοιπης διαδικασίας.

Η διαδικασία της δημοπρασίας
Την ημέρα της δημοπρασίας οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να έχουν απαραίτητα μαζί τους την αστυνομική ταυτότητα τους, να έρθουν στον χώρο της δημοπρασίας τουλάχιστον μισή ώρα νωρίτερα για να εγγραφούν, ενώ, ό,τι αγοράσουν μπορούν να το πληρώσουν και να το πάρουν ακόμη και επιτόπου, ή, εναλλακτικά να το παραλάβουν μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αντικείμενα της δημοπρασίας βρίσκονται στον χώρο της δημοπρασίας ένα μήνα νωρίτερα, ώστε παρέχεται η δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να τα εξετάσουν από κοντά. Εξάλλου, αν έχετε αντικείμενα που σκέπτεστε να τα διαθέσετε σε κάποια από τις δημοπρασίες μας, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον κ. Σταύρο Μυρωνίδη (myro.antiques.house@gmail.com ή καλώντας στο 6971890212)

Δείτε όλα τα αντικείμενα πριν την δημοπρασία

Ο οίκος συμβουλεύει όλους τους ενδιαφερόμενους να δουν από την ιστοσελίδα του στο internet (www.myroauctions.gr) τα αντικείμενα που τους ενδιαφέρουν και εαν η περιγραφή ή οι αναλυτικές φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης δεν τους καλύπτουν, να επικοινωνήσουν ζητώντας περισσότερες πληροφορίες και υποβάλλοντας εξειδικευμένες ερωτήσεις. Εξάλλου, ο  οίκος δέχεται επισκέπτες καθημερινά  (και Σαββατοκύριακο) κατόπιν ραντεβού για επισκόπηση και εκτίμηση των έργων, μέχρι μία ημέρα πριν την δημοπρασία. Για συνάντηση καλέστε τον δημοπράτη κ. Σταύρο Μυρωνίδη (6971890212). Τα αντικείμενα, έργα τέχνης και αντίκες γίνονται διαθέσιμα για επισκόπηση και ηλεκτρονικά μαζί με τιμές εκκίνησης, λεπτομερείς πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό στην ιστοσελίδα www.myroauctions.gr, καθώς ολοκληρώνεται η δημοπρασία.

Η είσοδος στην δημοπρασία είναι ελεύθερη για όλους, ακόμη κι αν δεν σκοπεύουν να αγοράσουν, αλλά θέλουν απλώς να παρακολουθήσουν την διαδικασία.

Σχετικά με τον Οίκο
Ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό  Antiques House προσπαθεί μέσα από τις Δημοπρασίες και τα events που οργανώνει, να εδραιώσει και στην Βόρεια Ελλάδα τον θεσμό της Δημοπρασίας, όπως αυτή εννοείται και πραγματοποιείται σε χώρες του εξωτερικού, αλλά και ως απάντηση στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής. Η εταιρεία ηγείται ενός συνόλου δραστηριοτήτων ανάπτυξης, παραγωγής και προβολής ποιοτικής σύγχρονης τέχνης  (μέσω της Myrό Gallery, της πλατφόρμας γλυπτικής Greek Marble Initiative και Διεθνών Συμποσίων που φιλοξενεί και διοργανώνει) και να αναδείξει την Ελλάδα διεθνώς μέσω δραστηριοτήτων Real Estate που περιλαμβάνουν την την δημιουργία ειδικής πλατφόρμας για την διάθεση διακεκριμένων ακινήτων και νησιών από ιδιώτες. Ο Οίκος βρίσκεται στο 2ο χιλιόμετρο του δρόμου Σουρωτής – Αγίου Αντωνίου, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Οδηγίες για να έρθετε και κάθε πληροφορία: www.myroauctions.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ