Wednesday, 19 July 2017

Ιστορίες της Νύχτας



Τετάρτη 19 Ιουλίου 2017 - Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος συμμετέχει στις «Ιστορίες της Νύχτας», στην εβδομάδα εκδηλώσεων που εγκαινιάζει το Υπουργείο Πολιτισμού, σε συνεργασία με τα Mουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους της χώρας, έχοντας ως θεματική τη νύχτα.Στόχος των εκδηλώσεων που θα ξεκινήσουν με τη Νέα Σελήνη του Ιουλίου και θα διαρκέσουν από τις 23 Ιουλίου έως τις 30 Ιουλίου 2017, είναι η ενίσχυση της επισκεψιμότητας και η βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών μέσω της εναλλακτικής προσέγγισης των αρχαιολογικών χώρων και των Μουσείων.Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, σε συνεργασία με το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, συμμετέχει στον εβδομάδα εκδηλώσεων με μια δράση αφιερωμένη στις Ιστορίες της νύχτας η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 26 και την Παρασκευή 28 Ιουλίου, στις 21.00, στο αίθριο του ΑΜΘ. Η δράση περιλαμβάνει μια επιλογή κειμένων που αφορούν στη νύχτα από την ελληνική και την παγκόσμια λογοτεχνία, ενώ θα πλαισιωθεί με μουσικά μέρη που αφορούν στο ίδιο θέμα. Τα ποιήματα και τα αποσπάσματα από διηγήματα και μυθιστορήματα, θα ερμηνευθούν από τους ηθοποιούς του ΚΘΒΕ: Ελένη Γιαννούση, Νίκο Καπέλιο, Δημήτρη Τσιλινίκο, Άννη Τσολακίδου και Μαρία Χατζηιωαννίδου.Σκηνοθετική επιμέλεια: Νίκος Καπέλιος.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΚΘΒΕ ΣΤΙΣ «ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ»
Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Τετάρτη 26 & Παρασκευή 28 Ιουλίου, στις 21.00

Είσοδος ελεύθερη

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ