Tuesday, 27 June 2017

Έκθεση ζωγραφικής της Χριστίνας Ζυγούρη στο Hyatt Regency Thessaloniki

"Η καθημερινότητα για μένα, αποτελεί αστείρευτη πηγή έμπνευσης... Πριν από λίγο καιρό, έχοντας τελειώσει νωρίς τις δουλειές μου, πήγα για έναν καφέ σε παραλιακό μαγαζί της Καλαμαριάς. . Στις 12 το μεσημέρι, εμφανίστηκαν τρεις γυναίκες, η μια γύρω στα 25, η άλλη περίπου στα 40 και η τρίτη πάνω από 60, άναψαν μια φωτιά στην παραλία και άρχισαν να γυρίζουν προς τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, λέγοντας κάτι (που φυσικά ήταν αδύνατο να ακούσουμε) και πετώντας στη φωτιά πράγματα που έβγαζαν από μια μαύρη σακούλα σκουπιδιών. Παρακολουθούσα το θέαμα μη μπορώντας να καταλάβω τι έκαναν, ώσπου μια κυρία μεγάλης ηλικίας από το διπλανό τραπέζι, έσπευσε να μου λύσει την απορία. Έκαναν μάγια (σαράντα κύματα είπε ότι έλεγαν αυτό που έκαναν)!! Ειλικρινά δεν ήξερα τι με σόκαρε περισσότερο... Το γεγονός ότι εν έτη 2015 (2014 τότε) υπάρχουν άνθρωποι που τα πιστεύουν και τα πράττουν; Ότι η κυρία δίπλα μου κατάλαβε αμέσως περί τίνος πρόκειται ή ότι εγώ δεν είχα ιδέα; Έτσι γεννήθηκε το project «κουνήσου απ΄ τη θέση σου»." -Χριστίνα Ζυγούρη

 Δευτέρα 26 Ιουνίου 2017 - Ο Οίκος Δημοπρασιών και Τέχνης Myrό Antiques House παρουσιάζει την σειρά ζωγραφικών έργων “κουνήσου απ΄ τη θέση σου” της εικαστικής δημιουργού Χριστίνας Ζυγούρη σε έκθεση στον χώρο του εστιατορίου “Ambrosia” του πολυτελούς θερέτρου Hyatt Regency Thessaloniki, το οποίο θα κοσμήσουν με την παρουσία τους μέχρι το τέλος Ιουλίου.

Η έκθεση αποτελείται από πέντε έργα της σειράς Από τον αρχαίο έως τον σύγχρονο άνθρωπο, οι δεισιδαιμονίες και οι προλήψεις, είναι αναπόσπαστα στοιχεία της ζωής του. Ότι δεν καταλαβαίνουμε, ή δεν μπορούμε να εξηγήσουμε με τις γνώσεις που έχουμε, το φοβόμαστε. Το project αυτό, αποτελεί μια εξερεύνηση στον σκοτεινό κόσμο των δεισιδαιμονιών και των προλήψεων, είναι όμως επίσης, ένας τρόπος να διαπιστώσει κανείς, πόσο όλα αυτά, έστω υποσυνείδητα τον επηρεάζουν και σε ποιό βαθμό”, δήλωσε σχετικά με την έκθεση ο κ. Πάρης Καπράλος, Διευθυντής του Τομέα Τέχνης του Myrό Antiques House.

Τα έργα της σειράς είναι διαθέσιμα για απόκτηση από τον οίκο  Δημοπρασιών και Τέχνης Myrό Antiques House τόσο στην διάρκεια της έκθεσης τους όσο και κατόπιν. Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλώ επικοινωνήστε με τον κ. Σταύρο Μυρωνίδη (τηλ. 6971890212, email  myro.antiques.house@gmail.com).

Σύντομο Βιογραφικό
Η Χριστίνα Ζυγούρη, γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη όπου και ζει και εργάζεται μόνιμα. Σπούδασε γραφιστική σε ιδιωτική σχολή και αργότερα στην Σχολή Καλών Τεχνών Φλώρινας, απ' όπου αποφοίτησε το 2011. Από τότε συμμετείχε σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα αλλά και σε ομαδικές διαδικτυακές εκθέσεις που οργάνωσαν γκαλερί της Βενετίας. Την πρώτη της ατομική έκθεση, παρουσίασε το 2012 στη γκαλερί Μyro στη Θεσσαλονίκη. Παράλληλα, εργάζεται ως καθηγήτρια εικαστικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και προσφέρει εθελοντική εργασία σε γηροκομείο της πόλης.

Σχετικά με το Myrό Antiques House
Το Myrό Antiques House υπηρετεί με συνέπεια τον χώρο της ποιοτικής αντίκας από το 1996 με καταστήματα στην Θεσσαλονίκη, ενώ τα τελευταία χρόνια εδράζεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στην περιοχή της Σουρωτής. Οι εγκαταστάσεις του στεγάζουν Πινακοθήκη, Γλυπτοθήκη, Φυσικές δημοπρασίες και εκθέσεις συλλογών. Ο Οίκος αποτελεί το εφαλτήριο για μια σειρά από δραστηριότητες, όπως η διεθνής πλατφόρμα σύγχρονης γλυπτικής σε μάρμαρο Greek Marble Initiative και τα Συμπόσια της, ο χώρος σύγχρονης τέχνης Myrό Gallery στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, κ.α. Ο Οίκος δημοπρασιών διαθέτει και δραστηριότητα στον χώρο του Real Estate ειδικευόμενος στις πωλήσεις νησιών, πολυτελών κατοικιών και ξενοδοχειακών μονάδων σε διεθνείς επενδυτές.  Από το 2015 είναι ο αποκλειστικός συνεργάτης του πολυτελούς ξενοδοχειακού συγκροτήματος Hyatt Regency Thessaloniki στον χώρο της Τέχνης και της Αντίκας. Στο πλαίσιο της συνεργασίας διοργανώνονται διαδοχικές περιοδικής εκθέσεις εγκαθιδρυμένων και ανερχόμενων Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, με έμφαση στην ζωγραφική, την γλυπτική και τις μουσειακού επιπέδου αξίας και συλλεκτικότητας αντίκες. Περισσότερες πληροφορίες: www.myroauctions.gr.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.