Wednesday, 14 June 2017

Πραγματοποιήθηκε η πρώτη Δημοπρασία Έργων Τέχνης στο Enigma Mall του Ομίλου Μουζενίδη

Τετάρτη 14 Ιουνίου 2017 - Με Τέχνη ξεκίνησε η διοργάνωση θεματικών εκδηλώσεων και special events στο Enigma Mall, τη νέα επένδυση του Ομίλου Μουζενίδη στη Χαλκιδική. Το Σάββατο 10 Ιουνίου, στη σκεπαστή αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων του εμπορικού κέντρου, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η πρώτη Δημοπρασία Έργων Τέχνης και αντίκας σε συνεργασία με τον οίκο Δημοπρασιών Myro Antiques House. Περισσότεροι από 200 Έλληνες και ξένοι λάτρεις της Τέχνης παρακολούθησαν τη δημοπρασία ενώ 140 πολύτιμα αντικείμενα δημοπρατήθηκαν: πίνακες του 18ου, 19ου και 20ου αιώνα, έργα νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών, γλυπτά σε μάρμαρο και μπρούντζο αλλά και επιλεγμένες αντίκες. Στη Δημοπρασία παρουσία με δικό της σταντ είχε και η εταιρεία CSR Cargo του Ομίλου Μουζενίδη, που παρέχει εξειδικευμένες υπηρεσίες μεταφορών και business Aviation. Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δημοπρασίας ΕΔΩ.


Η έμφαση στην Τέχνη ήταν στρατηγική επιλογή στη δημιουργία του Enigma Mall, που αποτελεί το πρώτο και μοναδικό εμπορικό κέντρο στην Ελλάδα που φιλοξενεί μόνιμα στους χώρους του έργα Ελλήνων και ξένων καταξιωμένων γλυπτών, τα οποία οι επισκέπτες μπορούν να θαυμάσουν αλλά και να αγοράσουν, καθιστώντας το Mall - πέρα από εμπορικό κέντρο υψηλής αισθητικής- έναν εκθεσιακό χώρο Τέχνης.Αυτό το πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα concept φιλοδοξεί να συνδυάσει τον τουρισμό, τις αγορές και την ψυχαγωγία με την Τέχνη, εμπλουτίζοντας και αναβαθμίζοντας το τουριστικό προϊόν της Χαλκιδικής.Όπως τόνισε ο Διευθυντής του Enigma Mall κ. Τάσος Μποζίδης, «φιλοδοξία μας είναι το Enigma Mall να προσφέρει ένα καινοτόμο τουριστικό προϊόν στους επισκέπτες της Χαλκιδικής και η καλύτερη αρχή έγινε το Σάββατο μέσα από την Τέχνη. Πιστεύουμε ότι η συνεργασία μας με το Myro Group of Culture, θα δώσει στο μέλλον και άλλες ‘πρωτοπορίες’ στο χώρο της τέχνης.Από την πλευρά του ο ιδρυτής και CEO του Myro Group of Culture κ. Σταύρος Μυρωνίδης δήλωσε «ενθουσιασμένος γιατί η συνεργασία του Myro με τον Όμιλο Μουζενίδη χτίζει στη Χαλκιδική ένα μοναδικό προϊόν. Οι τεράστιοι χώροι και οι άρτιες εγκαταστάσεις του Enigma Mall μας δίνουν άπειρες δυνατότητες και ιδέες για να δημιουργήσουμε νέα concept».Κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου θα ακολουθήσουν και άλλες Δημοπρασίες έργων Τέχνης, για τις οποίες μπορείτε να ενημερώνεστε από τα social media του Ομίλου.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ