Wednesday, 28 June 2017

Έκθεση του διεθνούς φήμης γλύπτη Γιάννη Μπίζα στην Θεσσαλονίκη

Τετάρτη 28 Ιουνίου 2017 - Ο Οίκος  Δημοπρασιών και Τέχνης Myrό Antiques House έχουν την τιμή να παρουσιάζουν επιλογή έργων του διεθνούς φήμης Έλληνα γλύπτη Γιάννη Μπίζα σε χώρο Βιτρίνας του Hyatt Regency Thessaloniki, εντός του Main Lobby, στο Shopping Area του Ξενοδοχείου, με διάρκεια μέχρι το τέλος Ιουλίου.

Σε κείμενο της σχετικά με το έργο του καλλιτέχνη, η Διευθύντρια του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, Ιστορικός & Θεωρητικός της Τέχνης κα. Θούλη Μισιρλόγλου σημειώνει:

Με εννοιολογική φιλοδοξία, συνδυάζει τη στιλπνότητα με την ευθραυστότητα, και την αξιοποίηση του κενού ως σημαντικού χώρου του έργου του με τη ρεαλιστική αναπαράσταση του τραύματος και της πληγής. Ειδικά ως προς τη διαχείριση του γλυπτικού χώρου, το κενό με τον τρόπο που το χρησιμοποιεί φτιάχνει την οδό της ρευστότητας, αλλά όχι της σχετικότητας: γίνεται το μέσο που προκαλεί τις βεβαιότητες, που δημιουργεί ερωτηματικά, κυρίως για τα μεγάλα θέματα με τα οποία καταπιάνεται και που δεν είναι άλλα από τη διάσταση όψεων του ‘ωμού’ και του ‘ψημένου’ κατά τον Λεβί Στρως, αποτυπωμένα πάνω στους καρχαρίες του. Έτσι, επαναφέρει νοήματα και αξίες μιας διευρυμένης ευρωπαϊκής κληρονομιάς. Όχι πολύ μακρινής με αυτή που συναντάμε στα «ψευδογλυπτά» του Πίνο Πασκάλι, σπουδαίου, πρόωρα χαμένου ιταλού καλλιτέχνη, που έχει παρουσιάσει ήδη από τη δεκαετία του ’60 μια εκδοχή ζωγραφικής σε τρισδιάστατους καμβάδες διαφόρων σχημάτων, τα οποία ανακαλούν ανατομικά στοιχεία, στοιχεία της φύσης, ζώα κ.ά. Αν η Άρτε Πόβερα του Πασκάλι ανασκευάζει ποιητικά την πραγματικότητα, ανακαλώντας συχνά τις αντινομίες των (πολεμικών) παιχνιδιών με τα οποία μεγάλωσε μια ολόκληρη μεταπολεμική γενιά καλλιτεχνών, η ανάπτυξη του ιδιώματος του Γιάννη Μπίζα εδράζεται πάνω σε ανάλογες ουμανιστικές αξίες και πρακτικές: ακόμη κι αν ο πόλεμος έχει σήμερα άλλη μορφή, η ανάδειξη της ανθρώπινης ύπαρξης ως μιας ευάλωτης συνθήκης είναι σε κάθε περίπτωση ζητούμενο”.


Τα έργα της σειράς είναι διαθέσιμα για απόκτηση από τον οίκο  Δημοπρασιών και Τέχνης Myrό Antiques House τόσο στην διάρκεια της έκθεσης τους όσο και κατόπιν. Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλώ επικοινωνήστε με τον κ. Σταύρο Μυρωνίδη (τηλ. 6971890212, email  myro.antiques.house@gmail.com).

Σύντομο Βιογραφικό
Ο Γιάννης Μπίζας γεννήθηκε στην Χίο το 1980. Από νεαρή ηλικία επέδειξε ενδιαφέρον για τις Καλές Τέχνες και σύντομα ενεπλάκη με την γλυπτική και το σχέδιο. Το υλικό που προτιμά να χρησιμοποιεί είναι κυρίως μάρμαρο, που επεξεργάζεται με χαρακτηριστικό τρόπο. Το πάθος του για το μάρμαρο είναι αυτό που τον έκανε να κινηθεί προς την Ιταλία το 2008 - όπου εξακολουθεί να ζει και να εργάζεται. Αρχικά, διέμεινε στη Φλωρεντία για σεμινάρια στην τέχνη και στη συνέχεια στην Carrara, όπου πήρε πτυχίο στις Καλές Τέχνες από την τοπική ακαδημία - τμήμα του Πανεπιστημίου της Πίζας. Έκτοτε έχει λάβει μέρος και διακριθεί για την πρωτοτυπία της δουλειάς τους σε επιλεγμένα διεθνή συμπόσια και εκθέσεις. Συνεργάτης της Greek Marble Initiative από την πρώτη στιγμή ίδρυσης της διεθνούς πλατφόρμας δεν ξεχνά ποτέ την πατρίδα του, στην οποία αναφέρεται σε κάθε ευκαιρία προβολής στα διεθνή media. Έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές και δημόσια ιδρύματα σε όλο τον κόσμο, ενώ το όνομα του δεν λείπει τα τελευταία χρόνια από διεθνείς εκδόσεις καταλόγων που τον αναφέρουν ως έναν από τους πιο έντονα ανερχόμενους γλύπτες της σύγχρονης τέχνης.

Σχετικά με το Myrό Antiques House
Το Myrό Antiques House υπηρετεί με συνέπεια τον χώρο της ποιοτικής αντίκας από το 1996 με καταστήματα στην Θεσσαλονίκη, ενώ τα τελευταία χρόνια εδράζεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στην περιοχή της Σουρωτής. Οι εγκαταστάσεις του στεγάζουν Πινακοθήκη, Γλυπτοθήκη, Φυσικές δημοπρασίες και εκθέσεις συλλογών. Ο Οίκος αποτελεί το εφαλτήριο για μια σειρά από δραστηριότητες, όπως η διεθνής πλατφόρμα σύγχρονης γλυπτικής σε μάρμαρο Greek Marble Initiative και τα Συμπόσια της, ο χώρος σύγχρονης τέχνης Myrό Gallery στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, κ.α. Ο Οίκος δημοπρασιών διαθέτει και δραστηριότητα στον χώρο του Real Estate ειδικευόμενος στις πωλήσεις νησιών, πολυτελών κατοικιών και ξενοδοχειακών μονάδων σε διεθνείς επενδυτές.  Από το 2015 είναι ο αποκλειστικός συνεργάτης του πολυτελούς ξενοδοχειακού συγκροτήματος Hyatt Regency Thessaloniki στον χώρο της Τέχνης και της Αντίκας. Στο πλαίσιο της συνεργασίας διοργανώνονται διαδοχικές περιοδικής εκθέσεις εγκαθιδρυμένων και ανερχόμενων Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, με έμφαση στην ζωγραφική, την γλυπτική και τις μουσειακού επιπέδου αξίας και συλλεκτικότητας αντίκες. Περισσότερες πληροφορίες: www.myroauctions.gr.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.