Tuesday, 9 May 2017

Η Κ.Ο.Θ. παρουσιάζει το έργο «PlayS, διαβάζοντας Σάμουελ Μπέκετ» σε Α’ παγκόσμια εκτέλεση


Τρίτη 9 Μαΐου 2017 - Η παρουσία της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης στο Βασιλικό Θέατρο, σε συνεργασία με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, συνεχίζεται την Παρασκευή 19 Μαΐου 2017, στις 20:30 με την παγκόσμια πρεμιέρα του έργου ‘PlayS, διαβάζοντας Σάμουελ Μπέκετ’ του Θεσσαλονικιού συνθέτη και καθηγητή Μιχάλη Λαπιδάκη (φώτο).Πρόκειται για ένα πολυσυλλεκτικό έργο, εμπνευσμένο από τον κορυφαίο Ιρλανδό λογοτέχνη, ποιητή και θεατρικό συγγραφέα, που συνδυάζει τη συμφωνική μουσική με την ηλεκτρική κιθάρα, το ακορντεόν και το βαρύτονο σαξόφωνο, με σκοπό να αποτυπώσει σε μουσική τα πλούσια συναισθήματα που προκαλεί η ανάγνωση των έργων του Μπέκετ. Ο συνθέτης βάζει τα τρία σολιστικά όργανα να συνυπάρχουν επί σκηνής, αλλά να μην επικοινωνούν μεταξύ τους, ούτε καν όταν παίζουν ομόφωνα, όπως ακριβώς είναι αδύνατη η επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων, κατά τον Μπέκετ.Τρεις σπουδαίοι σολίστ, ο Ισραηλινός κιθαρίστας Yaron Deutch, ο Γερμανός σαξοφωνίστας Patrick Stadler και ο Βούλγαρος ακορντεονίστας Krassimir Sterev ενώνουν τις δυνάμεις τους με την Κ.Ο.Θ., υπό τη μουσική διεύθυνση του Μίλτου Λογιάδη, σε έναν άκρως ενδιαφέροντα καλλιτεχνικό συνδυασμό.Η συναυλία πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Ernst von Siemens Musikstiftung και του Ιδρύματος Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου.thumbnail_Μιχάλης ΛαπιδάκηςΔιεύθυνση ορχήστρας: Μίλτος ΛογιάδηςΗλεκτρική κιθάρα: Yaron DeutschΒαρύτονο σαξόφωνο: Patrick StadlerΑκορντεόν: Krassimir SterevΠρόγραμμα:Μιχάλης Λαπιδάκης (1960-): PlayS (2016), για ακορντεόν, ηλεκτρική κιθάρα, βαρύτονο σαξόφωνο, συμφωνική ορχήστρα και ηλεκτρονικάΤιμές εισιτηρίων: Πλατεία 15 € – Εξώστης 10 €- Μειωμένο 5 €Ισχύει έκπτωση 20% στους κατόχους της IANOS CLUB CARDΔικαιούχοι μειωμένου εισιτηρίου:Άνεργοι, πολύτεκνοι, μαθητές, φοιτητές, σπουδαστές ωδείων, Α.Μ.Ε.Α., κάτοχοι Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων, κάτοχοι Κάρτας Πολιτισμού, μέλη Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, διοικητικοί υπάλληλοι και εκπαιδευτικό προσωπικό Α.Π.Θ., μέλη Χ.Α.Ν.Θ.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ