Wednesday, 17 May 2017

Myro Antiques House | Ημερίδα "Τέχνη & Περιουσιολόγιο" στο Money Show 2017

Ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό Antiques House
διοργανώσε και πέρυσι συνεδριακή ενότητα
με αντικείμενο “Τέχνη και Επενδύσεις”
στο πλαίσιο του εγκαθιδρυμένου διεθνούς συνεδρίου
Money Show 2016, από όπου προέρχεται και η φωτογραφία.
Στο βήμα ο ιδρυτής και CEO του Myrό Antiques House
κ. Σταύρος Μυρωνίδης.
Τετάρτη 17 Μαΐου 2017 - Ο οίκος Δημοπρασιών & Τέχνης Myro Antiques House διοργανώνει ημερίδα με τίτλο «Τέχνη και Περιουσιολόγιο» με στόχο να φέρει σε επαφή τους άμεσα εμπλεκόμενους στον χώρο των εικαστικών τεχνών στην Ελλάδα σήμερα, ενόψει της πρόθεσης της κυβέρνησης να εισάγει σχετικό με το περιουσιολόγιο νομοθετήματος. Η ημερίδα θα λάβει χώρα την Κυριακή 21 Μαΐου 2017 στις 18.00 – 20.30, στο πλαίσιο του Money Show 2017, στο πολυτελές θέρετρο Hyatt Regency  Thessaloniki. Στόχος των διοργανωτών είναι να ανοίξουν τον διάλογο και να θέσουν σε μια σωστή και ορθολογική βάση εύστοχα ερωτήματα που θα βοηθήσουν παραγωγικά τον  δημόσιο διάλογο, και όχι να δώσουν απαντήσεις οι ίδιοι, ή να εισηγηθούν τις καταλληλότερες λύσεις. Την ημερίδα θα ανοίξει με ομιλία του ο κ. Σωκράτης Φάμελλος, Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας, και εκλεγμένος Βουλευτής Θεσσαλονίκης.

Η είσοδος και η  συμμετοχή στην ημερίδα είναι ελεύθερη για όλους.

Σε αυτό το πλαίσιο, έχουν προσκληθεί να μιλήσουν οι κ.κ. Δρ. Στέλλα Συλαίου, Αρχαιολόγος – Μουσειολόγος η οποία έχει συγκεντρώσει με επιμέλεια τα ερωτήματα που τίθενται και τα ζητήματα που παρουσιάζονται από την εφαρμογή αντίστοιχων νομοθετημάτων, ο κ. Δημήτρης Πανοζάχος, MSc Οικονομολόγος – Φοροτεχνικός Σύμβουλος, ο οποίος θα προσεγγίσει την δυνατότητα ανάπτυξης της αγοράς Τέχνης και της υποστήριξης της υπό το πρίσμα ανάλογων νομοθετημάτων, η κα. Θούλη Μισιρλόγλου, Διευθύντρια του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, η οποία θα εισάγει στην συζήτηση τις γέφυρες μεταξύ επενδύσεων, θεμάτων περιουσίας και του κόσμου της Τέχνης, Στέργιος Κουκούδης, εξειδικεύμενος Δικηγόρος σε θέματα Τέχνης & Real Estate,  Δρ. Σοφία Ακριβοπούλου Αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ, Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, η οποία θα ενημερώσει τους Συνέδρους για τα ζητήματα Αρχαιολογικής Νομοθεσίας σχετικά με κειμήλια ιδιωτών χρονολογούμενα μετά το 1453, και ο γνωστός Δικηγόρος – Πραγματογνώμων Έργων Τέχνης Στέλιος Γκαρίπης, ο οποίος θα αναπτύξει το θέμα “Τέχνη, Περιουσιολόγιο και Διευκρίνηση Αξίας”. Της ημερίδας προεδρεύει ο Ιδρυτής και CEO του  Myro Antiques House κ. Σταύρος Μυρωνίδης, και την συντονίζει ο κ. Θάνος Λούδος, MA in Art, Law and Economy, BSc in Economics. 




Σωκράτης Π. Φάμελλος
Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας
Ο κ. Σωκράτης Π. Φάμελλος έχει χρηματίσει Υποψήφιος Δήμαρχος Θέρμης 2014, Επικεφαλής της Παρέμβασης Πολιτών. Μέλος Δ.Σ. και Ε.Ε. της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων. Μέλος της Επιτροπής Χωροταξίας, Περιβάλλοντος και Υποδομών της ΚΕΔΕ.Δημοτικός Σύμβουλος Θέρμης από το 2006. Διετέλεσε Αντιδήμαρχος, Πρόεδρος Επιτροπής Διαβούλευσης, Πρόεδρος Δημοτικής Επιχείρησης Πολιτισμού, Περιβάλλοντος & Αθλητισμού Θέρμης και μέλος ΔΣ και ΕΕ του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων ΚΜ. Μέλος της Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Β’ Θεσσαλονίκης.Εκλεγμένος στη Διοίκηση του Τεχνικού Επιμελητηρίου (ΤΕΕ/ΤΚΜ) από το 1997 και στην Πανελλαδική Αντιπροσωπεία ΤΕΕ από το 2003.Διετέλεσε Πρόεδρος Αντιπροσωπείας ΤΕΕ/ΤΚΜ, μέλος Διοικούσας Επιτροπής και Πρόεδρος Επιτροπής Περιβάλλοντος και μέλος ΔΣ του Πανελλήνιου Συλλόγου Χημικών Μηχανικών.Μέλος του SOSTE ΤΟ ΝΕΡΟ, του Συλλόγου Φίλων και Αλληλέγγυων της Ελεύθερης Αυτοδιαχειριζόμενης ΕΡΤ3, του Κοινωνικού Ιατρείου Αλληλεγγύης Θέρμης και της Διαδημοτικής Επιτροπής για τη Χωματερή των Ταγαράδων.  Έχει εργαστεί ως Χημικός Μηχανικός, Ελεύθερος Επαγγελματίας σε θέματα Μηχανικής Περιβάλλοντος, Υδατικών Πόρων, Ανακύκλωσης και Διαχείρισης Υγρών και Στερεών Αποβλήτων.

Θούλη Μισιρλόγλου
 Διευθύντρια του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης
Η Θούλη Μισιρλόγλου, ιστορικός τέχνης, δραστηριοποιείται στο χώρο της επιμέλειας δημόσιων και ιδιωτικών συλλογών, εκδόσεων και εικαστικών εκθέσεων. Από τα τέλη της δεκαετίας ’90 έχει συνεργαστεί με πολλούς μουσειακούς και άλλους πολιτιστικούς φορείς, δημόσιους και ιδιωτικούς, στην Ελλάδα, την Ιταλία και αλλού. Κατά το διάστημα 2005-2006 συμμετείχε στην αναδιοργάνωση του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. To 2014, 2015 και 2016 ήταν γενική συντονίστρια και σύμβουλος του καλλιτεχνικού προγράμματος του Φεστιβάλ των Δημητρίων Θεσσαλονίκης. Είναι στέλεχος του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης από το 2000, του οποίου είναι σήμερα Διευθύντρια. Είναι μέλος εθνικών και τοπικών εικαστικών επιτροπών και ενώσεων, καθώς και ιδρυτικό μέλος καλλιτεχνικών συλλογικοτήτων.
.


Δρ. Στέλλα Συλαίου
Αρχαιολόγος – Μουσειολόγος
Η Στέλλα Συλαίου είναι απόφοιτος του Τμήματος Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης (Α.Π.Θ.), με M.Sc. in Archaeological Computing (Πανεπιστήμιο του Southampton, Αγγλία), Μ.Α. στη Μουσειολογία (Α.Π.Θ.) και διδακτορική διατριβή στο Διατμηματικό Πρόγραμμα Προστασία, Συντήρηση και Αποκατάσταση Μνημείων Πολιτισμού (Α.Π.Θ.). Έχει εργαστεί σε μουσεία και Εφορείες Αρχαιοτήτων. Από το 2009 μέχρι σήμερα δίδαξε στα Τμήματα Πλαστικών Τεχνών κι Επιστημών της Τέχνης του Παν/μίου Ιωαννίνων, Εικαστικών κι Εφαρμοσμένων Τεχνών του Παν/μίου Δυτικής Μακεδονίας και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του ΑΠΘ, στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.


Στέργιος Κουκούδης
Δικηγόρος, Kazantzidis – Koukoudis & Associates Law Firm
Ο κ. Στέργιος Κουκούδης Δικηγόρος στον Άρειο Πάγο. Γεννήθηκε στη Βέροια το 1963 και σπούδασε στη Σχολή Νομικών και Οικονομικών επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1986 - Πτυχίο Νομικής Σχολής, 1986-1988 - Φοίτησε στο Μεταπτυχιακό στον Τομέα του Διοικητικού και Ευρωπαϊκού Οικονομικού και Φορολογικού Δικαίου). Δικηγορεί από το 1988.

Δημήτρης Πανοζάχος
Ο κ. Δημήτρης Πανοζάχος είναι  Οικονομολόγος - Φοροτεχνικός σύμβουλος κάτοχος Msc of Science στην Εφαρμοσμένη Λογιστική και Eλεγκτική. Εξάλλου, είναι μέτοχος, Προεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Λογιστών - Φοροτεχνικών “Ορθολογισμός ΑΕ”.


Στέλιος Γκαρίπης
Ο Στέλιος Γκαρίπης είναι δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω με μεταπτυχιακές σπουδές στο Α.Π.Θ., το Robert Schuman III στο Στρασβούργο, και την European Academy of Legal Theory στις Βρυξέλλες. Είναι συγγραφέας δικαιϊκών μελετών και συλλέκτης έργων τέχνης. Έχει χειριστεί σημαντικές δίκες οικονομικού αντικειμένου στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς επίσης και μεγάλες υποθέσεις στο χώρο της Τέχνης.



Οι διοργανωτές σκοπεύουν να δώσουν στην δημοσιότητα τα συμπεράσματα και τις επισημάνσεις της Ημερίδας προς όφελος της προώθησης του δημοσίου διαλόγου στα καίρια αυτά ζητήματα, εγκαινιάζοντας ορθολογικά μία παραγωγική διαδικασία για την στήριξη του χώρου των Εικαστικών Τεχνών.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ