Friday, 5 May 2017

Έκθεση ζωγραφικής Γιάννη Καμίνη στην Myrό Gallery

Παρασκευή 5 Μαΐου 2017 -  Η Myrό Gallery παρουσιάζει επιλογή αντιπροσωπευτικών έργων της τελευταίας  σειράς του γνωστού ζωγράφου Γιάννη Καμίνη με  τίτλο "Transcendent Freedom" στον χώρο της “Κόγχη” και σας προσκαλεί στα εγκαίνια της την Πέμπτη 11 Μαΐου στις 20.00 (8 το βράδυ).

Ο Γιάννης Καμίνης δημιουργεί τα έργα του ενώ βρίσκεται σε άλλο επίπεδο συνείδησης. Εστιάζει στις ιδέες, τα σημεία, τις έννοιες, τα πρόσωπα, τις αισθήσεις και τις δονήσεις. Επιλέγει τα χρώματα και δημιουργεί τα έργα όπως ο ίδιος λέει ως ο εκφραστής «αυτού που δεν μπορεί να ειπωθεί, αλλά είναι υπαρκτό για όλους». Οι παραστάσεις στους πίνακές του αναπτύσσουν εικόνες μέσα από το συλλογικό ασυνείδητο, τα αρχέτυπα και τα σύμβολα που έχουν νόημα για τον κάθε άνθρωπο.

Η έκθεση θα διαρκέσει από 11 Μαΐου μέχρι και τις 10 Ιουνίου 2017. Η Myro Gallery θα είναι ανοικτή για το κοινό Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 – 14.00 & 17.00 – 21.00, και Σάββατο 11.00 – 15.00 στην διάρκεια της έκθεσης. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Σύντομο Βιογραφικό
Ο ζωγράφος Γιάννης Καμίνης  γεννήθηκε στον Πειραιά. Σπούδασε Communication, Culture and Media στο Coventry University και στη συνέχεια Marketing Communications στο University of Westminster στο Λονδίνο. Για 20 χρόνια εργάζεται ως σύμβουλος επικοινωνίας και μάρκετινγκ στην Ελλάδα και το Εξωτερικό, τα τελευταία χρόνια ως ψυχαναλυτής στη Θεσσαλονίκη και ως ζωγράφος με έργο στην Ελλάδα, τη Βυρηττό και τη Νέα Υόρκη.   Οι πίνακές του έχουν χρησιμοποιηθεί για εξώφυλλα τριών Ακαδημαϊκών Συγγραμμάτων (www.kallipos.gr), ως την εικαστική βάση για το Διεθνές Συνέδριο CAIPT 2015 Creative Arts Interconnection – Paideia – Therapy στο Α.Π.Θ. καθώς και ως αντίγραφα σε περιορισμένα κομμάτια αξεσουάρ στο κατάστημα Ιανός στην Αθήνα.  Ο καλλιτέχνης συμμετέχει από το 2014 σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις, σε δημοπρασίες, σε φιλανθρωπικές δράσεις και σε δρώμενα διασύνδεσης τεχνών στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Σχετικά με την Myrό Gallery
Η Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή, Διευθυντή του τομέα Τέχνης του Myro Antiques House. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ