Wednesday, 31 May 2017

Myrό Gallery: Πρόσκληση ενδιαφέροντος κατάθεσης portfolio για εικαστικούς καλλιτέχνες

Τετάρτη 31 Μαΐου 2017 - Η Myrό Gallery ενόψει του προγραμματισμού της νέας εκθεσιακής περιόδου 2017 -'18 απευθύνει πρόσκληση ενδιαφέροντος προς εικαστικούς καλλιτέχνες για υποβολή portfolios με προθεσμία μέχρι την Κυριακή 25 Ιουνίου 2017 προκειμένου να εξετάσει το ενδεχόμενο εγκαινίασης νέων συνεργασιών με εικαστικούς καλλιτέχνες. Η παρούσα πρόσκληση απευθύνεται προς εικαστικούς καλλιτέχνες, και ιδιαίτερα, ζωγράφους & χαράκτες. Για να θεωρηθεί έγκυρη μία υποβολή πρότασης θα πρέπει να περιλαμβάνει:

(Α) Βιογραφικό (σε μορφή κειμένου,  στην Ελληνική ή την Αγγλική γλώσσα)
(Β) Συνοπτικό κείμενο που να παρουσιάζει τυχόν τεχνικές ιδιαιτερότητες, τεχνοτροπία, θεματολογία που σας απασχολεί, ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του έργου σας
(Γ) Ευκρινείς υψηλής ανάλυσης φωτογραφίες (σε αρχεία φωτογραφίας jpg) 10 ή περισσότερων έργων σας της τρέχουσας δουλειάς σας
(Δ) Στοιχεία επικοινωνίας σας (οπωσδήποτε κινητό και email).


Το portfolio σας θα πρέπει να σταλεί με email στην διεύθυνση paris.kapralos@gmail.com, να αναγράφει στο θέμα "Υποβολή portfolio" και να περιλαμβάνει όλα τα παραπάνω για να θεωρηθεί έγκυρο. Τυχόν μεγάλα αρχεία που δεν είναι δυνατόν να επισυναφθούν στο email, μπορούν να αποτέλλονται μέσω κάποιας δωρεάν υπηρεσίας διακίνησης μεγάλων αρχείων όπως π.χ. το WeTranfer κ.α.

Θα απαντήσουμε με email σε κάθε υποβολή portfolio επιβεβαιώνοντας την λήψη του. Αν δεν λάβετε email επιβεβαίωσης εντός 3 ημερών από την αποστολή του email σας, σημαίνει ότι δεν το έχουμε λάβει. Για κάθε περεταίρω πληροφορία ή διευκρίνιση μπορείτε να επικοινωνείτε με τον κ. Πάρη Καπράλο, Διευθυντή του Τομέα Τέχνης Myrό Antiques House Group & Εικαστικό Επιμελητή της Myrό Gallery απευθείας στο κινητό του (0030)6948813460 ή αποστέλλωντας email στην διεύθυνση paris.kapralos@gmail.com.

Σχετικά με την Myrό Gallery
Η Myrό Gallery ανήκει στον όμιλο του Myrό Antiques House και είναι ο χώρος Σύγχρονης Τέχνης του ομίλου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Διευθύνεται από τον κ. Θάνο Λούδο, ενώ, υπεύθυνος για το πρόγραμμα των εκθέσεων της είναι ο Διευθυντής του τμήματος Τέχνης του Myrό Antiques House Group και Κύριος Επιμελητής της κ. Πάρης Καπράλος. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Η Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον κ. Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των επενδυτικών δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ