Tuesday, 2 May 2017

Enigma Mall Shopping Center | Τι αίνιγμα λύθηκε

Τρίτη 2 Μαΐου 2017 - Το αίνιγμα τελικά ... λύθηκε το Σάββατο 29Απριλίου!Σε μια λαμπερή βραδιά, με 1.000 και πλέον προσκεκλημένους, πραγματοποιήθηκε τοΣάββατο 29 Απριλίου η τελετή εγκαινίων για το Enigma Mall Shopping Center, του Ομίλου Μουζενίδη, στα Ν.Μουδανιά της Χαλκιδικής, παρουσίαεκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης, φορέων της ευρύτερης περιοχής, ξένωνδιπλωματών, επιχειρηματιών, ξενοδόχων και συνεργατών. Πρόκειται για μια από τιςσημαντικότερες επενδύσεις που έγιναν φέτος στη Χαλκιδική και για το μοναδικόShopping Center στην Ελλάδα που - πέρα από την εμπορική του χρήση – εκθέτεισε μόνιμη βάση γλυπτά Ελλήνων και ξένων καταξιωμένων καλλιτεχνών.Μετά τον καθιερωμένο αγιασμό, ακολούθησε, σε πανηγυρική ατμόσφαιρα, το κόψιμοτης κορδέλας από τον Πρόεδρο του Ομίλου κ. Μπόρις Μουζενίδη και τονΠεριφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολο Τζιτζικώστα.Όπως τόνισε στην ομιλία του ο Διευθυντής του Enigma Mall κ. Τάσος Μποζίδης:«To ολοκαίνουργιο Enigma Mall είναι ένα εμπορικό κέντρο υψηλής αισθητικής με37 καταστήματα, που απασχολεί 200 άτομα προσωπικό από την περιοχή και καλύπτειόλες τις καταναλωτικές ανάγκες ενός τουρίστα ενώ διαθέτει ακόμη σκεπαστή αίθουσαπολλαπλών χρήσεων, ανταλλακτήριο συναλλάγματος, γκουρμέ Restaurant - Café,παιδότοπο, πάρκινγκ και εξωτερικούς χώρους χαλάρωσης. Είμαστε επίσης ιδιαίτεραπερήφανοι που καταξιωμένοι γλύπτες εμπιστεύτηκαν τις πολύτιμες δημιουργίες τουςστο Enigma Mall, ύστερα από τη συνεργασία του Ομίλου Μουζενίδη με τo γνωστό Οίκοτέχνης και δημοπρασιών Myrό Antiques House και οι επισκέπτες μας μπορούν να τιςθαυμάσουν αλλά και να τις αγοράσουν».Ο κ. Τζιτζικώστας στο χαιρετισμό του ανέφερε ότι:«το Enigma Mall είναι μια υπερσύγχρονη εμπορική επιχείρηση η οποία όμωςκαινοτομεί παντρεύοντας το εμπόριο με τον πολιτισμό. Άνθρωποι σαν τον κ.ΜπόριςΜουζενίδη που έχουν δώσει τον εαυτό τους για την προώθηση του τουριστικούπροϊόντος της περιοχής και επενδύουν τα χρήματα τους εδώ στην Ελλάδα,προσφέροντας θέσεις εργασίας, χρειάζονται την στήριξη όλων μας».Ο Δήμαρχος Προποντίδας κ.Εμμανουήλ Καρράς χαιρέτησε με τη σειρά του τηδημιουργία του Enigma Mall στο Δήμο Προποντίδας και ευχαρίστησε τον Πρόεδροτου Ομίλου Μουζενίδη, καθώς το νέο εμπορικό κέντρο συμβάλλει στη μείωση τηςανεργίας στην περιοχή.Το κέφι των προσκεκλημένων ανέλαβαν να απογειώσουν ο δημοφιλήςτραγουδιστής Ηλίας Καμπακάκης, το μουσικό σχήμα Virtuosos, η Κρητική ορχήστρατου Γιώργου Μαγγελάκη και το χορευτικό της Ένωσης Κρητών φοιτητώνΘεσσαλονίκης ενώ την παρουσίαση της εκδήλωσης έκανε η κ. Χρύσα Αυταρά.Τα κυριότερα σημεία της τελετής των εγκαινίων μεταδόθηκαν με live streaming απότα social media του Ομίλου Μουζενίδη.Τα πυροτεχνήματα στο τέλος της βραδιάς, φώτισαν τον ουρανό της Χαλκιδικής,ολοκληρώνοντας με τον πιο εντυπωσιακό τρόπο το πετυχημένο ξεκίνημα του νέουεμπορικού κέντρου που ήρθε για να κάνει τη διαφορά στην αγορά της ΒόρειαςΕλλάδας.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ