Friday, 26 May 2017

Κωστής Δαμουλάκης & Σταμάτης Λάσκος | Character-istics

Παρασκευή 26 Μαΐου 2017 - Η γκαλερί Λόλα Νικολάου παρουσιάζει στη Θεσσαλονίκη την έκθεση των Κωστή Δαμουλάκη & Σταμάτη Λάσκου «Character-istics». Τα εγκαίνια της έκθεσης είναι την Τρίτη 30 Μαΐου στις 19.00 και η διάρκεια της μέχρι και τις 28 Ιουνίου. Κείμενο επιμέλειας δεν υπάρχει. Το έχει αντικαταστήσει μία δήλωση: "Ζώντας σε μια εποχή συγχυσμένης και ολοένα αυξανόμενης πληροφορίας, ο άνθρωπος κάνει την επιλογή του βάση χαρακτηριστικών στοιχείων. Σε κάθε τι υπάρχει μια χαρακτηριστική αξία που ελκύει τον ιδιόμορφο χαρακτήρα αυτού που το επεξεργάζεται. Πρόκειται για μια έρευνα και διαλογή χαρακτηριστικών συμβόλων, εμμονών, που σκοπό έχουν να αναδείξουν την ενότητα και την σχέση του φανταστικού και του πραγματικού, του παλαιού και του σύγχρονου, του ξένου και του παραδοσιακού, του γκράφιτι και της ζωγραφικής. Μέσα από αυτό το αντάμωμα και τη σύνθεση συμβόλων κάθε τι παίρνει άλλο νόημα στη ζωγραφική, διαφορετικό από αυτό που θα είχε αν το συναντούσαμε στη θέση του στον πραγματικό κόσμο Είναι μια αναζήτηση για το ιδιαίτερο γνώρισμα και την ιδιότητα προσώπου ή πράγματος". Η έκθεση των δύο εικαστικών στην Θεσσαλονίκη, οι οποίοι έχουνε γίνει περισσότερο γνωστοί στην Ελλάδα ως street artists είναι πολυαναμενόμενη και θα συζητηθεί. Και οι δύο καλλιτέχνες είναι απόφοιτοι Ελληνικών Σχολών Καλών Τεχνών, έντονα ανερχόμενοι στο εξωτερικό, και σηματοδοτούν κατά τοξ καλύτερο τρόπο, την νέα γενιά Ελλήνων ζωγράφων με εμπαιδωμένη άποψη και συμμετοχή στο διεθνές γίγνεσθαι των εικαστικών τεχνών.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.