Monday, 8 May 2017

«Εγώ όπως Εμείς» Έκθεσή του Γ. Σκυλογιάννη με συνεργάτες

Δευτέρα 8 Μαΐου 2017 - Το 1ο εργαστήριο ζωγραφικής των εικαστικών εφαρμοσμένων τεχνών του ΑΠΘσε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης διοργανώνει έκθεση ζωγραφικής υπό τη διεύθυνση του καθηγητή Γιώργου Σκυλογιάννη, η οποία εγκαινιάζεται την Δευτέρα 22 Μαΐου 2017 στις 20.00, στο γαλλικό ινστιτούτο της Θεσσαλονίκης. Η έκθεση περιλαμβάνει έργα των:Καθηγητών: Γιώργου Σκυλογιάννη, Στέλιου Κουπένγκου, Δημήτρη Ζουρούδη, Βάλυς Νομίδου, Ελένης Θεοφυλάκτου, Χρίστου Βενέτη.Συμμετοχές των αποφοίτων: Ειρήνη Αντωνιάδη, Λάμπρος Ασημακάκης, Γιώργος Γεροντίδης, Παναγιώτης Δουκανάρης, Ελένη Καλουτσίδη, Aurelia Kavaliauskaite, Αλέξης Καραγιάννης, Μάρκελλος Κολοφωτιάς, Γιάννης Κοτινόπουλος, Ειρήνη Κωνσταντίνου, Ελπίδα Ματσεντίδου, Ηρώ Μυλωνά, Σπύρος Προκοπίου, Χρησυίδα Ρούνη, Έλιο Σαμαράς.Συμμετοχές των φοιτητών: Αφροδίτη Ακριτίδου, Μαρία Αλεξάνδρου, Αφροδίτη Αναστοπούλου, Άννα Αραμπατζή, Ρένα Βαμβουκάκη, Πολυχρόνης Βασιλόπουλος, Κωνσταντία Βλαχίδου, Άιγλη Βογδάνου, Λάμπρος Βρεττός, Βασίλης Γεωργούλας, Άκης Γιούσμης, Σοφία Κογκαλίδου, Παντελής Κωνσταντίνου, Philippe Laferrière, Γιώργος Λαζαρίδης, Νίκη Λαμπαδά, Κατερίνα Μαυρίδη, Ελένη Μητρούσκα, Στέφανος Μωραϊτης, Γιάννης Νικολάου, Françoise Παναγιωτοπούλου, Αλεξάνδρα Πανοπούλου, Αργυρώ Παπαδοπούλου, Γιώτα Πελέκα, Ιάσωνας Πετράς, Νίκη Προκοπίου, Ελισάβετ Σαβαλιέβα, Σοφία Σαβαλιέβα, Ευσέβεια Σεργίδου, Ελισάβετ Σιδηροπούλου, Πέτρος Σουφλέρος, Δανάη Συκινιώτη, Anna-Maria Szöllöski, Γεωργία Σχοινά, Μαρία Τσιγκερλιώτη, Τζένη Φαλιαρίδου, Χαρούλα Χρυσόγλου.


Ο Γιώργος Σκυλογιάννης γεννήθηκε στην Άμφισσα. Εισήχθη με υποτροφία στη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και αποφοίτησε με άριστα το 1981 με πτυχίο ζωγραφικής και σκηνογραφίας. Την ίδια χρονιά κάνει την πρώτη ατομική του έκθεση στην Αθήνα στην Γκαλερί «Μέδουσα». Υπότροφος της Γαλλικής Κυβέρνησης το 1982 συνεχίζει τις σπουδές του στο Παρίσι στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή Jean Laude, όπου ολοκληρώνει μαζί του την Maîtrise Αισθητικής πάνω στο εικαστικό έργο του J. Pollock. Το 1985 συνεχίζει τις σπουδές του στην Φιλοσοφία της Τέχνης με καθηγητή τον Renault d’Allones και γίνεται κάτοχος του D.E.A. Τη ίδια χρονιά, ακολουθεί και θεωρητικές σπουδές στις Πλαστικές Τέχνες στο πανεπιστήμιο του Παρίσιου VIII. Πολλές διακρίσεις και βραβεία συνοδεύουν την μέχρι τότε καλλιτεχνική πορεία. Από το 1996 ως το 2005 υπηρετεί ως καλλιτεχνικός διευθυντής του δικτύου Εικαστικών Εργαστηρίων Δήμου Άμφισσας (Υπουργείο Πολιτισμού). Επίσης από το 1998 έως το 2004 διατελεί πρόεδρος της Κινηματογραφικής Λέσχης Άμφισσας. Το 2008, με χορηγία της νομαρχίας Φωκίδας εκδίδει το λεύκωμα «Η νύχτα των στοιχειών» στο πλαίσιο δρώμενου του εικαστικού εργαστηρίου Άμφισσας. Από το 2007 μέχρι σήμερα είναι Διευθυντής Α’ Εργαστηρίου Ζωγραφικής του τμήματος Εικαστικών και εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ