Wednesday, 10 May 2017

Be there! Συναυλία της Συμφωνικής Ορχήστρας Jazz Βορείου Ελλάδος στο Θέατρο Αυλαία

Τετάρτη 10 Μαΐου 2017 - Την Δευτέρα 22 Μαΐου η Συμφωνική Ορχήστρα Jazz του Ωδείου Βορείου Ελλάδος θα δώσει μια μοναδική συναυλία στον πολυχώρο τέχνης "Αυλαία" υπό την Καλλιτεχνική διεύθυνση και τις πρότυπες ενορχηστρώσεις του διακεκριμένου Αρχιμουσικού και Μαέστρου Μιχαήλ Χατζηαναστασίου και με σολίστ τον Πιανίστα Χρήστο Δίγκα και τον Γιώργο Σπυρόπουλο στο Βιολί. Οι φανατικοί αλλά και νέοι κοινωνοί του είδους θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν μια μαγευτική βραδιά, γεμάτη από μελωδίες και ακούσματα των πιο γνωστών Jazz έργων της παγκόσμιας δισκογραφίας.

Ώρα έναρξης: 21:00
Γενική είσοδος : 8 ευρώ

Λιγα λόγια για την Ορχήστρα
Ιδρυτής, Καλλιτεχνικός Δ/ντής και Α΄ Μαέστρος: Μιχάλης ΧατζηαναστασίουΗ Συμφωνική Ορχήστρα Jazz Βορείου Ελλάδος (S.O.N.G.Jazz) ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2013. Τελεί υπό την αιγίδα της Πολιτείας Πολιτισμού Θεσσαλονίκης και την ευγενική Χορηγία του Εκπαιδευτικού ομίλου «Ωδείο Βορείου Ελλάδος». Αριθμεί 45 μουσικούς από όλες τις οργανικές οικογένειες μιας κλασσικής συμφωνικής ορχήστρας συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτρικής μπάντας και της 25μελούς χορωδίας η οποία συμπράττει κατά περίπτωση. Η S.O.N.G. Jazz μέχρις στιγμής έχει συμμετάσχει και συμπράξει σε συναυλίες και αφιερώματα ανάλογου περιεχομένου με την στήριξη και υπο την Αιγίδα των υπουργείων Παιδείας, Πολιτισμού, Μακεδονίας – Θράκης καθώς και του Δήμου Θεσσαλονίκης και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Στα επίτιμα μέλη της ανήκουν μερικά από τα πιο γνωστά ονόματα καλλιτεχνών του χώρου της Jazz όπως: Κώστας Αναστασιάδης (ντραμερ – κρουστός), Πέτρος Δραγούμης (Ηλ. και Ακ. Μπάσο), Θεόφιλος Σωτηριάδης ( Σαξ. Alto) και έχουν συμπράξει μαζί της ως σολίστ γνωστές προσωπικότητες από τον χώρο του έντεχνου και Jazz ρεπερτορίου όπως η Εύη Σιαμαντά, η Σία Κοσκινά, η Νίνα Λοτσάρη κ.α.Στόχος της ορχήστρας είναι η διάδοση και προώθηση αφενός του μουσικού θεωρητικού συστήματος και ρεπερτορίου της Jazz και αφετέρου η στήριξη και προώθηση νέων συνθετών και των έργων τους πάνω σε ανάλογες μουσικές φόρμες.

H Συμφωνική Ορχήστρα Jazz Βορείου Ελλάδος είναι η πρώτη και μοναδική στην Ελλάδα μιας και δεν υπάρχει προς το παρόν άλλη επίσημη Ορχήστρα που να πραγματεύεται το συγκεκριμένο μουσικό είδος σε συμφωνικό επίπεδο.

Για κρατήσεις εισιτηρίων παρακαλούμε καλέστε στο 2310 237700Ώρες Λειτουργίας: 10:30 π.μ. - 1:30 μ.μ., 5:30 μ.μ. - 9:00 μ.μ.Πλατεία ΧΑΝΘ,(πλευρά Τσιμισκή)T: 2310 237700

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ