Monday, 1 May 2017

Ζώγια | 35 ημέρες πριν -Θεατρικό Στασίδι

Δευτέρα 1 Μαΐου 2017 - Η Δραματική Σχολή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει στη «Ζώγια», στην οδό Αλ. Σβώλου 54, την Τρίτη 2 και την Τετάρτη 3 Μαΐου, στις 21.00, αποσπάσματα από τις ατομικές διπλωματικές εξετάσεις των τελειοφοίτων της «35 ημέρες πριν» από την σκηνική τους παρουσίαση.Κάθε χρόνο οι τελειόφοιτοι σπουδαστές της Δραματικής Σχολής, εκτός από τη συμμετοχή τους στις ομαδικές διπλωματικές εξετάσεις, που παρουσιάζονται στο κοινό σε μορφή κανονικών επαγγελματικών παραστάσεων, οφείλουν, ο καθένας χωριστά, να επιλέξει, να προετοιμάσει, να πρωταγωνιστήσει και σε μια δική του παράσταση.Στην προσπάθεια αυτή έχει βοηθούς του τους καθηγητές της Σχολής και τους σπουδαστές των άλλων τάξεων. Σύσσωμο το Κρατικού σκύβει με περίσσεια φροντίδα πάνω από αυτήν την προσπάθεια των νέων ηθοποιών και τους δίνεται η ευκαιρία να διατυπώσουν το δικό τους προσωπικό βλέμμα.

Φέτος τα έργα που θα παρουσιαστούν είναι:
1. Γιώργος Νεοφύτου «Μανώλη…!» με την Ελεονώρα Βασιλείου
2. Ζωρζ Μπατάιγ «Μαντάμ Εντουαρντά» με τον Γιώργο Γιαννάκη
3. Έντουαρντ Άλμπυ «Ζωολογικός κήπος» με τον Χρήστο Διαμαντούδη
4. Χέρμαν Έσσε «Περίεργες ειδήσεις από ένα μακρινό αστέρι» με τον Γιάννη Καράμπαμπα
5. Σάμουελ Μπέκετ «Το Λίκνισμα» με την Μαριλένη Κουζού
6. Χάινριχ Κλάιστ «Μίχαελ Κόλχαας» με την Ίγκριντ Κουτσουρέλη
7. Αρθούρος Ρεμπώ «Το αίμα του κακού» με τον Νίκο Μήλια
8. Ιβάν Βιριπάγιεφ «Οξυγόνο» με την Κατερίνα Πλεξίδα
9. Μισέλ ντε Γκελντερόντ «Εσκοριάλ» με τον Σωτήρη Χατζηαγόρου
10. Γιώργος Χρονάς «Η γυναίκα της Πάτρας» με την Στεφανία Χονδράκη
11. Έντουαρντ Μποντ «Τίποτα δικό μου» με τον Γιώργο Χριστοφορίδη

Μέρος της προετοιμασίας θα παρουσιαστεί στη «Ζώγια» στις 2 και 3 Μαΐου 2017.

Το φετινό πρόγραμμα των εξετάσεων της Δραματικής Σχολής του Κ.Θ.Β.Ε. περιλαμβάνει, εκτός των Ατομικών Διπλωματικών εργασιών των τελειοφοίτων και τις παρακάτω ολοκληρωμένες παραστάσεις:

«Διαδρομές». Μια χοροθεατρική παράσταση σε διδασκαλία της Αναστασίας Θεοφανίδου,
«Ο Βαφτιστικός» - Οπερέτα του Θεόφραστου Σακελλαρίδη σε μουσική διδασκαλία του Ζυλ Γκουρντιέ. (Η παράσταση θα έχει ζωντανή ορχήστρα.),
«Ηλέκτρα» του Σοφοκλή, σε διδασκαλία/σκηνοθεσία του Μιχάλη Σιώνα,
«Ο υπηρέτης δύο αφεντάδων» του Γκολντόνι σε διδασκαλία/σκηνοθεσία του Ταξιάρχη Χάνου,
«Σαμαρκάνδη» - Μια περιπέτεια του Κόρτο Μαλτέζε, του Ούγκο Πραττ. Μια σκηνική παρουσίαση του γνωστού κόμικ σε διδασκαλία/σκηνοθεσία του Γιάννη Ρήγα.

Η «άνοιξη ’17 στη Ζώγια» περιλαμβάνει εκδηλώσεις για τη μουσική, τη γραφή, τα εικαστικά, το θέατρο και το παιδί και απλώνεται από τον Μάρτιο 2017 έως και τον Ιούνιο 2017.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.