Monday, 1 May 2017

Ζώγια | 35 ημέρες πριν -Θεατρικό Στασίδι

Δευτέρα 1 Μαΐου 2017 - Η Δραματική Σχολή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει στη «Ζώγια», στην οδό Αλ. Σβώλου 54, την Τρίτη 2 και την Τετάρτη 3 Μαΐου, στις 21.00, αποσπάσματα από τις ατομικές διπλωματικές εξετάσεις των τελειοφοίτων της «35 ημέρες πριν» από την σκηνική τους παρουσίαση.Κάθε χρόνο οι τελειόφοιτοι σπουδαστές της Δραματικής Σχολής, εκτός από τη συμμετοχή τους στις ομαδικές διπλωματικές εξετάσεις, που παρουσιάζονται στο κοινό σε μορφή κανονικών επαγγελματικών παραστάσεων, οφείλουν, ο καθένας χωριστά, να επιλέξει, να προετοιμάσει, να πρωταγωνιστήσει και σε μια δική του παράσταση.Στην προσπάθεια αυτή έχει βοηθούς του τους καθηγητές της Σχολής και τους σπουδαστές των άλλων τάξεων. Σύσσωμο το Κρατικού σκύβει με περίσσεια φροντίδα πάνω από αυτήν την προσπάθεια των νέων ηθοποιών και τους δίνεται η ευκαιρία να διατυπώσουν το δικό τους προσωπικό βλέμμα.

Φέτος τα έργα που θα παρουσιαστούν είναι:
1. Γιώργος Νεοφύτου «Μανώλη…!» με την Ελεονώρα Βασιλείου
2. Ζωρζ Μπατάιγ «Μαντάμ Εντουαρντά» με τον Γιώργο Γιαννάκη
3. Έντουαρντ Άλμπυ «Ζωολογικός κήπος» με τον Χρήστο Διαμαντούδη
4. Χέρμαν Έσσε «Περίεργες ειδήσεις από ένα μακρινό αστέρι» με τον Γιάννη Καράμπαμπα
5. Σάμουελ Μπέκετ «Το Λίκνισμα» με την Μαριλένη Κουζού
6. Χάινριχ Κλάιστ «Μίχαελ Κόλχαας» με την Ίγκριντ Κουτσουρέλη
7. Αρθούρος Ρεμπώ «Το αίμα του κακού» με τον Νίκο Μήλια
8. Ιβάν Βιριπάγιεφ «Οξυγόνο» με την Κατερίνα Πλεξίδα
9. Μισέλ ντε Γκελντερόντ «Εσκοριάλ» με τον Σωτήρη Χατζηαγόρου
10. Γιώργος Χρονάς «Η γυναίκα της Πάτρας» με την Στεφανία Χονδράκη
11. Έντουαρντ Μποντ «Τίποτα δικό μου» με τον Γιώργο Χριστοφορίδη

Μέρος της προετοιμασίας θα παρουσιαστεί στη «Ζώγια» στις 2 και 3 Μαΐου 2017.

Το φετινό πρόγραμμα των εξετάσεων της Δραματικής Σχολής του Κ.Θ.Β.Ε. περιλαμβάνει, εκτός των Ατομικών Διπλωματικών εργασιών των τελειοφοίτων και τις παρακάτω ολοκληρωμένες παραστάσεις:

«Διαδρομές». Μια χοροθεατρική παράσταση σε διδασκαλία της Αναστασίας Θεοφανίδου,
«Ο Βαφτιστικός» - Οπερέτα του Θεόφραστου Σακελλαρίδη σε μουσική διδασκαλία του Ζυλ Γκουρντιέ. (Η παράσταση θα έχει ζωντανή ορχήστρα.),
«Ηλέκτρα» του Σοφοκλή, σε διδασκαλία/σκηνοθεσία του Μιχάλη Σιώνα,
«Ο υπηρέτης δύο αφεντάδων» του Γκολντόνι σε διδασκαλία/σκηνοθεσία του Ταξιάρχη Χάνου,
«Σαμαρκάνδη» - Μια περιπέτεια του Κόρτο Μαλτέζε, του Ούγκο Πραττ. Μια σκηνική παρουσίαση του γνωστού κόμικ σε διδασκαλία/σκηνοθεσία του Γιάννη Ρήγα.

Η «άνοιξη ’17 στη Ζώγια» περιλαμβάνει εκδηλώσεις για τη μουσική, τη γραφή, τα εικαστικά, το θέατρο και το παιδί και απλώνεται από τον Μάρτιο 2017 έως και τον Ιούνιο 2017.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ