Sunday, 23 April 2017

Παγκόσμια Ημέρα Jazz στη Θεσσαλονίκη

Κυριακή 23 Απριλίου 2017 - Η Θεσσαλονίκη γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Τζαζ δίνοντας τον τόνο σε μια ζωντανή ανοιξιάτικη βραδιά με μουσική και φωνές που θα ξυπνήσουν αισθήσεις και αναμνήσεις, με φωτογραφίες που κάποτε αιχμαλώτισαν στιγμές έκφρασης μουσικών Jazz επί σκηνής, και ένα απολαυστικό “time travel” στην κλασσική εποχή της Jazz, με σημείο εκκίνησης τον πολυχώρο Gallery Toss/La Doze, Βηλαρά και Βαλαωρίτου 1, την Πέμπτη 27 Απριλίου, και ώρα 18:30 (*αντί 30 Απριλίου, λόγω τριημέρου και αργίας Πρωτομαγιάς). Ο Γρηγόρης Σημαδόπουλος και «οι φωνές του» —πλήκτρα , κοντραμπάσο και τύμπανα— θα συναντήσουν τρεις γυναικείες νεανικές φωνές Jazz που θα χρωματίσουν τη βραδιά με Blues, Swing και Latin, ενώ ο δημοφιλής ραδιοφωνικός παραγωγός Λευτέρης Κογκαλίδης θα μας ξεναγήσει στην κλασσική εποχή σε ένα ταξίδι στο χρόνο με διάσημες κλασσικές συνθέσεις, διασκευασμένες από την ορχήστρα του Glenn Miller, που κουβαλά στην προσωπική του χρονοκάψουλα. Tο «ηχητικό τοπίο» της Παγκόσμιας Ημέρας Jazz στη Θεσσαλονίκη θα συμπληρώσουν ο «Γαλάζιος Ήχος» και το "’Round Midnight” των φωτογράφων Τάσου Σχίζα και Αναστασίας Μιχαήλογλου αντίστοιχα, μέσα από φωτογραφικές συλλογές όπου το φως αιχμαλωτίζει τον ήχο, και το παρελθόν συναντά το παρόν και μέλλον.


Πρόγραμμα Εκδήλωσης:

Blues and Latin and Swing
Coloring the Sounds of Spring!

Gallery Toss/La Doze, Βηλαρά και Βαλαωρίτου 1
Πέμπτη 27 Απριλίου 2017, ώρα 18:30

Time Travel: "Η κλασσική εποχή & ο Glenn Miller", Λευτέρης Κογκαλίδης
Blues and Latin and Swing Coloring the Sounds of Spring! - Τρίο Γρηγόρη Σημαδόπουλου
Γρηγόρης Σημαδόπουλος - πλήκτρα
Αγαμέμνωνας Μάρδας - κόντρα μπάσο
Γιάννης Ριμάρεφ - τύμπανα
Guest vocals: Μυρτώ Μποζίκη, Χριστίνα Παπαδοπούλου, Ακριβή Ερκέκογλου

’Round Midnight, Αναστασία Μιχαήλογλου
Γαλάζιος Ήχος, Τάσος Σχίζας

Jazz Party & Sounds

Kαλλιτεχνική Διεύθυνση & Συντονισμός:  Αλεξάνδρα Καλέτσαρη
Παραγωγή: Playwalk Social

INFO
Χώρος: Gallery Toss / La Doze, Βηλαρά & Βαλαωρίτου 1, Θεσσαλονίκη
Ημέρα: Πέμπτη 27 Απριλίου
Ώρα έναρξης: 18:30
Eίσοδος: €7

Η Παγκόσμια Ημέρα Τζαζ θεσπίστηκε από την Unesco στο Παρίσι το 2011 με στόχο την ευαισθητοποίηση για τη μουσική, την ανάγκη για διαπολιτισμικό διάλογο, την αμοιβαία κατανόηση μεταξύ των λαών, την ενίσχυση της διεθνούς συνεργασίας και επικοινωνίας. Με πρωτοβουλία του Αμερικανού τζαζίστα & πρέσβη καλής θελήσεως της Unesco, Herbie Hancock, που χαρακτηρίζει την Τζαζ "φωνή της ελευθερίας", και με τη σύμπραξη του Thelonious Monk Institute of Jazz, κάθε χρόνο στις 30 Απριλίου η Παγκόσμια Ημέρα της Jazz συγκεντρώνει κοινότητες, σχολεία, καλλιτέχνες και λάτρεις της jazz μουσικής από όλο τον κόσμο σε μια γιορτή ώστε να μάθουν τις ρίζες, την ιστορία της, πώς επηρέασε όλα τα μεταγενέστερα είδη της μουσικής, ενώ ταυτόχρονα υπερασπίζεται την ειρήνη και το σεβασμό για τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, εναντιώνεται σε κάθε διάκριση και προάγει την ελευθερία της έκφρασης.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ