Monday, 3 April 2017

Πρόσκληση ενδιαφέροντος συμμετοχής σε Θερινό Σχολείο Industrial Product Design

Δευτέρα 3 Απριλίου 2017 - Το Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου διοργανώνει, για δεύτερη χρονιά, στις εγκαταστάσεις του στη Σύρο, το Θερινό Σχολείο “ Industrial Product Design and Concept Development – PRODECT 2017», 3 – 10/7/2017.Το PRODECT’17 εστιάζει σε μεθοδολογίες και σύγχρονες τεχνικές που αφορούν στο δημιουργικό και προκαταρκτικό στάδιο της σχεδίασης ενός προϊόντος. Το σχολείο περιλαμβάνει θεωρητικές διαλέξεις, και εργαστηριακές συνεργατικές δραστηριότητες (workshops), ώστε οι συμμετέχοντες να εξοικειωθούν με τις σύγχρονες μεθοδολογίες εξέλιξης σχεδιαστικών ιδεών και τις νέες τεχνολογίες δημιουργικής και προκαταρκτικής σχεδίασης. Το σχολείο απευθύνεται τόσο σε επαγγελματίες όσο και σε φοιτητές όλων των βαθμίδων (προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς, υποψ. διδάκτορες) οι οποίοι επιθυμούν να εμπλουτίσουν ή να ενημερώσουν τις γνώσεις τους στο χώρο της δημιουργικής και προκαταρκτικής σχεδίασης προϊόντων. Η γλώσσα διεξαγωγής του είναι η Αγγλική. Οι προπτυχιακοί φοιτητές που θα ολοκληρώσουν με επιτυχία το Θερινό Σχολείο θα λάβουν 4 μονάδες ECTS.Στο θερινό σχολείο συμμετέχουν προσκεκλημένοι ομιλητές με διεθνή ακαδημαϊκή και επαγγελματική εμπειρία στο χώρο της σχεδίασης προϊόντων (Industrial Design – Politecnico di Milano, Bertone Design).



Για περισσότερες πληροφορίες και αιτήσεις εγγραφής δείτε ΕΔΩ.

Προθεσμία εγγραφών: 18/6/2017.
Προθεσμία μειωμένων διδάκτρων: 4/6/2017
Προθεσμία Υποτροφίας: 22/5/2017​

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.