Thursday, 27 April 2017

Ένα κέντρο Σύγχρονης Τέχνης στην καρδιά του νέου Enigma Mall Shopping Center

Πέμπτη 27 Απριλίου 2017 - Ο οίκος δημοπρασιών και Τέχνης  Myrό Antiques House ανακοινώνει σήμερα την συνεργασία του με το Enigma Mall Shopping Center του ομίλου Μουζενίδη. Στο πλαίσιο της συνεργασίας, o γνωστός οίκος δημοπρασιών και διαχειριστής των δραστηριοτήτων τέχνης του Myrό Group of Culture παρουσιάζει μνημειακά γλυπτά από ονομαστούς διεθνώς καλλιτέχνες και εγκαθιδρυμένους έλληνες γλύπτες, αλλά πρωτοτυπεί, προβάλλοντας θεματικές εκθέσεις των γλυπτών – μελών της Greek Marble Initiative στα καταστήματα και τους επιμέρους εσωτερικούς χώρους του κέντρου.

Η νέα επένδυση του Ομίλου Μουζενίδη το Enigma Mall Shopping Center, είναι ένα νέο Εμπορικό Κέντρο που βρίσκεται στον κόμβο Μουδανίων-Μαρμαρά. Στον άνετο χώρο του συγκεντρώνονται πολλές διαφορετικές επιλογές για αγορές, διασκέδαση και φαγητό. Επώνυμες αλυσίδες με διεθνή και εγχώρια εμπορικά σήματα, 16 καταστήματα αποκλειστικά με γούνες, ένα μοντέρνο παντοπωλείο με επιλεγμένα ελληνικά προϊόντα, το γκουρμέ εστιατόριο “Κρητικός” και ο ειδικά σχεδιασμένος χώρος για παιδιά Grekoleto, θα βρίσκονται στη διάθεσή σας για έξυπνες και άνετες αγορές. Ο σύγχρονος αρχιτεκτονικός σχεδιασμός με άπλετο φυσικό φως, η ξύλινη επένδυση και οι χώροι πρασίνου και ξεκούρασης, η προσεγμένη αισθητική, οι υψηλών προδιαγραφών εξωτερικοί χώροι που θα περιλαμβάνουν σκεπαστή αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, η εξυπηρέτηση και ο σεβασμός στον επισκέπτη αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά του. Ειδικά για τους πελάτες του Ομίλου Μουζενίδη έχει προβλεφθεί δωρεάν μεταφορά από τα ξενοδοχεία με ιδιόκτητο λεωφορείο. Το Enigma θα …αποκαλυφθεί στο κοινό με ένα μεγάλο πάρτι γνωριμίας στις 29 Απριλίου.

Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι που μας εμπιστεύτηκε ο όμιλος Μουζενίδη για την υλοποίηση του πρώτου εμπορικού κέντρου που συνδυάζει Τέχνη με υψηλή Αισθητική και την ευκαιρία για ψυχαγωγία και αγορές. Έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να αναπτύξουμε από κοινού ένα πρωτότυπο concept, στο πλαίσιο του οποίου θα παρουσιάζουμε πολλαπλές εκθέσεις γλυπτικής από διεθνούς φήμης δημιουργούς σε όλη την έκταση του, αξιοποιώντας όχι μόνο τους κοινόχρηστους χώρους αλλά και χώρους συνεργαζόμενων καταστημάτων. Πιστεύουμε ότι ο συνδυασμός της τέχνης με τα εκλεκτά προφερόμενα είδη και υπηρεσίες μπορούν να λειτουργήσουν καταλυτικά έτσι ώστε κάθε επίσκεψη να είναι μία νέα πλούσια εμπειρία για όλους”, επισήμανε ο Ιδρυτής & Πρόεδρος του Myrό Antiques House κ. Σταύρος Μυρωνίδης σχολιάζοντας τη νέα συνεργασία του Οίκου.

Σχετικά με το Myrό Group of Culture
Το Myrό Group of Culture  αποτελείται από το σύνολο των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων του Σταύρου Μυρωνίδη στον χώρο της Τέχνης, της Αντίκας και του Στυλ. Με ναυαρχίδα τον οίκο δημοπρασιών & τέχνης Myrό Antiques House ο όμιλος υπηρετεί με συνέπεια τον χώρο της ποιοτικής αντίκας από το 1996 με καταστήματα στην Θεσσαλονίκη, ενώ τα τελευταία χρόνια εδράζεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στην περιοχή της Σουρωτής. Οι εγκαταστάσεις του στεγάζουν Πινακοθήκη, Γλυπτοθήκη, Φυσικές δημοπρασίες και εκθέσεις συλλογών. Ο Οίκος αποτελεί το εφαλτήριο για μια σειρά από δραστηριότητες, όπως η διεθνής πλατφόρμα σύγχρονης γλυπτικής σε μάρμαρο Greek Marble Initiative και τα Συμπόσια της, ο χώρος σύγχρονης τέχνης Myrό Gallery στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, κ.α. Περισσότερες πληροφορίες: www.myroauctions.gr.


EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ