Saturday, 22 April 2017

Cycladic Talks | Η Κατερίνα Ι. Ανέστη συνομιλεί με την Κατερίνα Ευαγγελάτου

Σάββατο 22 Απριλίου 2017  -  Η Κατερίνα Ευαγγελάτου είναι η δεύτερη συνεντευξιαζόμενη της Κατερίνας Ανέστη στο πλαίσιο των Cycladic Talks, της σειράς  συζητήσεων-συνεντεύξεων με σημαντικές προσωπικότητες του πολιτισμού που διοργανώνει το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. 

Στις 24 Απριλίου και ώρα 19.00,  η γνωστή σκηνοθέτης θα μιλήσει για τις δύο νέες μεγάλες προκλήσεις που έχει μπροστά της: Την πρώτη της παράσταση που σκηνοθετεί για την Επίδαυρο για λογαριασμό του Εθνικού Θεάτρου, την «Αλκηστη» του Ευρυπίδη αλλά και την αναβίωση της τελευταίας παράστασης του πατέρα της, Σπύρου Ευαγγελάτου. Πρόκειται για τον «Αμύντα» του Γεωργίου Μόρμορη που θα ανέβει στο Ηρώδειο τον Σεπτέμβριο. Η διαδρομή της στην τέχνη, οι εμπειρίες της στον χώρο από παιδί –από τότε που θυμάται τον εαυτό της- η προσωπική της διαδρομή που την οδήγησε ακόμα και στη σκηνοθεσία όπερας στο Περμ της Ρωσίας, το όραμά της και η εξέλιξή της θα αναδυθούν μέσα από τη συνέντευξη και στη συνέχεια  από τις ερωτήσεις του κοινού.

Τα Cycladic Talks είναι συνεντεύξεις ανοικτές στο κοινό και πραγματοποιούνται μια φορά το μήνα στο Cycladic Café με ελεύθερη είσοδο. Oι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία, με ένα καφέ ή ένα ποτήρι κρασί, να γνωρίσουν και να συνομιλήσουν με προσωπικότητες που έχουν προσφέρει σημαντικό έργο στον πολιτισμό, έχουν φανατικό κοινό, παρουσιάζουν έργα που γίνονται talk of the town και για κάποιο λόγο είναι τώρα στην επικαιρότητα.  Στα επόμενα Cycladic Talks συνεντευξιαζόμενοι θα είναι σημαντικοί εκπρόσωποι του κινηματογράφου,  της φωτογραφίας, της αρχιτεκτονικής, της ποίησης, της βιομηχανίας  της μόδας ή του κοσμήματος αλλά και σεφ που κάνουν τομές στην γαστρονομία…

Πώς ξεκίνησε η ιδέα για τα Cycladic Talks
Πώς είναι να μιλάς με έναν σπουδαίο καλλιτέχνη ή έναν άνθρωπο που κινεί τα νήματα στο τοπίο του πολιτισμού, τη στιγμή ακριβώς της δημιουργίας; Τη στιγμή που στήνει, αναλαμβάνει το έργο του ή μόλις το έχει παρουσιάσει στο κοινό; Τι έχει στο μυαλό του; Αλλά και πώς αντιδρά, ανταποκρίνεται και τοποθετείται απέναντι στα σημαντικά θέματα που μας απασχολούν σήμερα;

Στο Cycladic Café, εκεί όπου πολλές συζητήσεις έχουν γίνει μεταξύ καλλιτεχνών σε ανύποπτο χρόνο οδηγώντας σε αποφάσεις και δράσεις που στη συνέχεια μας καθήλωσαν, οι δημιουργοί θα συνομιλούν με την δημοσιογράφο Κατερίνα Ι. Ανέστη μέσα από μια κλασική, καθαρή φόρμα συνέντευξης. Χωρίς λογοκρισία, χωρίς editing, χωρίς δεύτερες σκέψεις.  Αντί να διαβάζει τις συνεντεύξεις ο επισκέπτης στο σπίτι από απόσταση, θα έχει την ευκαιρία να αποκτήσει μια βιωματική σχέση. Να τις ζήσει. Και να συμμετάσχει σε αυτές. Χωρίς τη μορφή διάλεξης ή ομιλίας. Αλλά με τον ευθύ, γοργό, άμεσο, αδιαμεσολάβητο τρόπο που προσφέρει η φόρμα μιας δυναμικής συνέντευξης που δεν χτυπά κάτω από τη ζώνη, αλλά χτυπά στα νευραλγικά κέντρα της διανόησης, του θυμικού και της πραγματικής ζωής του δημιουργού.

Εδώ δεν θα υπάρχουν off the record! Τα πάντα θα μπορούν να συμβούν, χωρίς πρόβα, με όλα τα θέματα ανοιχτά και χωρίς στερεότυπα.  Στο Cycladic Cafe!

2ο Cycladic Talk: Κατερίνα Ευαγγελάτου
Δευτέρα 24 Απριλίου
Cycladic Café (Νεοφύτου Δούκα 4)
Ώρα έναρξης: 19.00 / Έναρξη προσέλευσης: 18.15
Είσοδος ελεύθερη / Δεν γίνονται κρατήσεις.
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας
www.cycladic.gr

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ