Saturday, 29 April 2017

C.For Circus | «ГЛУМ» (Γκλούμ)

Σάββατο 29 Απριλίου 2017 - Η ομάδα θεάτρου C. For Circus παρουσιάζει την παράσταση “ГЛУМ”, βασισμένη στο «Ημερολόγιο ενός απατεώνα» του Αλεξάντρ Οστρόφσκι, διασκευασμένη όμως σύμφωνα με τη δυναμική και τις καλλιτεχνικές της ανησυχίες.Πρόκειται για μια σάτιρα της εποχής του μεγάλου Ρώσου δραματουργού, της περιόδου του ρεαλιστικού ρεύματος στη ρωσική λογοτεχνία, που καυτηριάζει με χιούμορ διαχρονικά κοινωνικοπολιτικά θέματα όπως η ματαιοδοξία και η κενότητα των διαπροσωπικών σχέσεων, η δημόσια εικόνα-ως εργαλείο απάτης και αυτοεξαπάτησης, οι προκαταλήψεις και ο συντηρητισμός και η διαπλοκή της εξουσίας και των εκπροσώπων της ανώτερης κοινωνικής τάξης.Το “ГЛУМ” που ως λήμμα σηματοδοτούσε την απάτη, είναι η ιστορία του Γκλούμοφ, το όνομα του οποίου αποτελεί λογοπαίγνιο.Η Μόσχα, στις αρχές του 19ου αιώνα, είναι ένας μεγάλος, αυτοαναφορικός διάλογος. Ο νέος και ανήσυχος Γκλούμοφ, αποφασίζει, πολύ στοχευμένα να πάρει μέρος σ’ αυτό το διάλογο, αντιδρώντας στην αδιάφορη θέση του στην κοινωνία της Μόσχας. Με την εξυπνάδα και το θράσος του καταφέρνει να εισχωρήσει σε έναν κύκλο ανθρώπων με επιρροή, χρησιμοποιώντας τους κατάλληλα για να πετύχει τους στόχους του: μια σταθερή, καλοπληρωμένη δουλειά και έναν γάμο «λαχείο» και εισιτήριο στην εξέχουσα κοινωνία της Μόσχας. Σύμμαχός του στην πορεία του, ένα ημερολόγιο, μόνος αποδέκτης της αλήθειας – καθρέφτης των μύχιων σκέψεών του και αχίλλειος πτέρνα του.Ένας κυνηγός της τύχης, ένας άνθρωπος που λαχταρά να αδράξει όσα του αξίζουν και κάνει γι’ αυτό περισσότερα απ’ όσα χρειάζεται. Ο Γκλούμοφ.



Ταυτότητα της παράστασης
Μετάφραση: Βαλέρια Δημητριάδου
Μουσική επιμέλεια: C. for Circus
Σκηνικά - Κοστούμια: Τίνα Τζόκα, Τζέλα Χριστοπούλου
Σχεδιασμός φωτισμών: Σεσίλια Τσελεπίδη
Επιμέλεια αφίσας: Άννυ Βαλουγεώργη
Φωτογραφίες: Νίκος Πανταζάρας
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγγάνη, Τζένη Σερέτη

Παίζουν οι:
Παναγιώτης Γαβρέλας (Νηλ Φεντοσέιτς Μαμάεφ, Γκριγκόρι)
Χρύσα Κοτταράκου (Γκλαφίρα Γκλούμοβα, Μάσσενκα)
Ειρήνη Μακρή (Κλεοπάτρα Λβόβνα Μαμάεβα, Ράνγκα)
Παύλος Παυλίδης (Γεγκόρ Ντμίτριτς Γκλούμοφ)
Νικόλας Παπαδομιχελάκης (Γκολούτβιν, κος Κρουτίτσκι, Μανιέφα)
Νατάσα Ρουστάνη (Μαντάμ Τουρούσινα)
Σπύρος Χατζηαγγελάκης (Γεγκόρ Βασίλιτς Κουρτσάεφ, Ιβάν Ιβάνιτς Γκοροντούλιν, Μάτσα)

Πληροφορίες της παράστασης
Παραστάσεις: 28-29-30 Απριλίου 2017
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή, Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 19:00
Τιμές εισιτηρίου: Προπώληση 8,00€ μέχρι την πρεμιέρα. Κανονικό 12,00€, Φοιτητικό, ανέργων 8,00€
Προπώληση Εισιτηρίων: www.viva.gr, Public, Reload, Media Markt, Seven Spots, 11876, και στο ταμείο του Θεάτρου Αμαλία
Ώρες ταμείου: Δευτέρα – Τρίτη 10:30-13:30, Τετάρτη έως και Κυριακή 17:30-21:00
Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ.



EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ