Tuesday, 25 April 2017

Παράταση και ξεναγήσεις στην έκθεση Τσιγκόγλου

Τρίτη 25 Απριλίου 2017 - Το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ., ανταποκρινόμενο στο ιδιαίτερο ενδιαφέρον του κοινού, παρατείνει τη λειτουργία της έκθεσης της Συλλογής Τσιγκόγλου μέχρι την Κυριακή 21 Μαΐου 2017. Παράλληλα προγραμματίστηκαν δύο νέες, ανοιχτές ξεναγήσεις για το κοινό, την Κυριακή 23 Απριλίου, στις 12 το μεσημέρι και την Τετάρτη 26 Απριλίου, στις 18.00.Η έκθεση με τίτλο «Επιλογές ενός τολμηρού συλλέκτη. Συλλογή Σταύρου Τσιγκόγλου» δίνει την ευκαιρία σε κάθε ενδιαφερόμενο να γνωρίσει τη σπάνια  αυτή  Συλλογή, η οποία αναδεικνύει με μοναδικό τρόπο τη διαδρομή της μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Στον ισόγειο εκθεσιακό χώρο του Τελλογλείου φιλοξενούνται περισσότερα από 200 έργα  ζωγραφικής, χαρακτικά και γλυπτά σημαντικών δημιουργών του 19ου και του 20ού αιώνα  (ανάμεσά τους οι: Κ. Βολανάκης, Μαλέας, Κόντογλου, Μπουζιάνης, Τσαρούχης, Χατζηκυριάκος Γκίκας, Γαΐτης, Μόραλης, Φασιανός, Κεσσανλής, Τσόκλης, Μυταράς, Παύλος, Ακριθάκης), καθώς και σημαντικά έργα μεγάλων ξένων δημιουργών (Picasso, Miró, Dalí, Malevitch, Kokoschka κ.ά.).Για τη συμμετοχή στις ξεναγήσεις αρκεί το εισιτήριο για την έκθεση (5 ευρώ).Ωράριο λειτουργίας της έκθεσης: Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή 9.00 – 14.00, Τετάρτη 9.00 – 14.00 και 17.00 – 21.00, Σάββατο και Κυριακή 10.00 – 18.00. Δευτέρα κλειστά.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.