Monday, 24 April 2017

Μια έγχρωμη απώλεια στον καιρό της κρίσης



Η Myrό Gallery έχει την χαρά να να παρουσιάζει την δεύτερη ατομική έκθεση ζωγραφικής της Αθηναίας χαράκτριας και ζωγράφου Βαλεντίνης Μαυροδόγλου, στην οποία θα παρουσιαστεί νέα σειρά ζωγραφικών έργων της με διακριτικό τίτλο  “Απωλεσθείσες Ευτυχίες” και να  σας προσκαλέσει στα  εγκαίνια της, τα οποία θα λάβουν χώρα παρουσία του καλλιτέχνη, την Πέμπτη 11 Μαΐου στις οκτώ το βράδυ (20.00). Την έκθεση επιμελείται ο Διευθυντής του τμήματος Τέχνης του Myro Antiques House κ. Πάρης Καπράλος.

Στιγμές, λεπτά, αιωνιότητες, τοποθετημένες ανάρμοστα στα βάθη της λήθης, αναμνήσεις στο κενό που ακροβατούν ανάμεσα σε ένα μικρό θάνατο και στον αφανισμό τους. Με τον χρόνο να σιγοντάρει, και την ζυγαριά της μνήμης να γέρνει αργά πάντα εις βάρος της πραγματικότητας, καταφέρνουμε να δημιουργήσουμε στο μηδέν. Άνθρωποι! ζουν για να θυμούνται, με πλήρη συνειδήσει χτίζουν φρούρια αδειανά, παγωμένα, νεκρά στον χρόνο για να φυλάξουν τον μικρό τους θησαυρό, σχεδόν μαζοχιστικά. Μονάχα για να ξανά ζωντανέψουν στον χρόνο μια μικρή πολύτιμη στιγμή, που αν και έχει από καιρό ξεθωριάσει χρωματίζεται ξανά για να εκτελέσει τον σκοπό της για άλλη μια ατέρμονη φορά.”, επισημαίνει σε καλλιτεχνική δήλωση που συνοδεύει την σειρά η κα. Μαυροδόγλου.

“Οι χαρακτήρες που αποτύπωνονται άλλοτε με ζωντάνια και άλλοτε ζοφερά στους πίνακες της σειράς “Απωλεσθείσες Ευτυχίες” είναι κατά μια  ευρύτερη ερμηνεία τα παιδιά του σήμερα. Με μια γραφή που δεν ενδίδει στην μιζέρια η νεαρή  ζωγράφος αποτυπώνει την  απώλεια της προοπτικής και της προσδοκίας με τρόπο πρωτότυπο, μέσα από -κυριολεκτικά- έντονα χρωματισμένους χαρακτήρες που βγήκαν ξαφνιασμένοι από τα όνειρα τους για ένα καλύτερο Αύριο. Η εκφραστικότητα του σχεδίου σε συνδυασμό με τις άριστες ζωγραφικές ποιότητες και μια ολοφραστική αποτύπωση του συναισθήματος, δεν μπορεί παρά να συνεπάρει τον θεατή”, σημειώνει ο κ. Καπράλος στο κείμενο της επιμέλειας.


Σύντομο Βιογραφικό

Η  Βαλεντίνη Μαυρόδογλου είναι χαράκτρια και ζωγράφος που γεννήθηκε στην Αθήνα το 1989, σπούδασε ενδυματολογία στην σχολή μόδας Pan-Sik και Γραφικές Τέχνες στο ΙΙΕΚ “Πράξις”. Σήμερα είναι προπτυχιακή φοιτήτρια στην Σχολή Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με έδρα την Φλώρινα. Τα έργα της Βαλεντίνης Μαυρόδογλου παρουσιάζουν έντονα ψυχογραφικό χαρακτήρα, είναι ανθρωποκεντρικά και εστιάζουν σε πλασματικές πραγματικότητες που εκκινούνται από εσωτερικές αναζητήσεις στην γραμμή των αναμνήσεων και του συναισθήματος. Ως προς τα μέσα αποτύπωσης, στην χαρακτική είναι η οξυγραφία και στην ζωγραφική είναι τα μελάνια και η ακουαρέλλα.  Έχει εκθέσει ζωγραφικά και χαρακτικά έργα της σε ομαδικές εκθέσεις και σε μία ατομική. Έργα της ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές.

Η έκθεση θα διαρκέσει από 11 Μαΐου μέχρι και τις 10 Ιουνίου 2017. Η Myro Gallery θα είναι ανοικτή για το κοινό Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 – 14.00 & 17.00 – 21.00, και Σάββατο 11.00 – 15.00 στην διάρκεια της έκθεσης. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών (Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή, Διευθυντή του τομέα Τέχνης του Myro Antiques House. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ