Monday, 10 April 2017

Ορέστης Διαμάντης | Αναγκαίες Συνθήκες

Δευτέρα 10 Απριλίου 2017 - Η Myrό Gallery έχει την τιμή να παρουσιάζει την δεύτερη ατομική έκθεση του Πατρινού ζωγράφου Ορέστη στην οποία θα παρουσιαστεί η νέα σειρά έργων του με διακριτικό τίτλο “Αναγκαίες Συνθήκες” και να σας προσκαλέσει στα εγκαίνια της, τα οποία θα λάβουν χώρα παρουσία του καλλιτέχνη, την Πέμπτη 11 Μαΐου στις οκτώ το βράδυ (20.00). Την έκθεση επιμελείται ο Διευθυντής του τμήματος Τέχνης του Myrό Antiques House κ. Πάρης Καπράλος.

Έρμαιο των καταστάσεων το νωχελικό μυαλό έχει πάντα την ανάγκη να καλύψει τις αδυναμίες του και να συμβιβαστεί με τα πάθη σε μια σχέση αλληλεξάρτησης. Άλλοτε θύματα και άλλοτε θύτες, Θεός, κράτος, κοινωνία και μοίρα γίνονται συνένοχοι μιας επίπλαστης πραγματικότητας υφαίνοντας ταυτόχρονα το μανδύα της ελπίδας. Ο συνδυασμός αυτός με τη φθαρτή φύση του ανθρώπου και τον εγωισμό , άγουν τις ευθύνες του βίου σε αναγκαίες συνθήκες”, επισημαίνει σε καλλιτεχνική δήλωση που συνοδεύει την σειρά ο κ. Ορέστης Διαμάντης.

Η νέα ολοκληρωμένη έκθεση σειράς έργων του νεαρού ζωγράφου, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον τόσο ως προς το εννοιολογικό περιεχόμενο, όσο και ως προς την εξέλιξη των γραφών του. Κατά το εικαστικό του πράγματος η νέα σειρά συνδιαλέγεται με την έννοια της ατομικής ευθύνης σε συνάρτηση με τα όρια της ελευθερίας αυτοπροσδιορισμού του σύγχρονου ανθρώπου. Ορισμένως το έργο του καλλιτέχνη ασχολείται με το περιθώριο απόδοσης της ευθύνης ή ανάληψης της, ακόμη και στην περίπτωση των ανθρώπων που δεν αποδεικνύονται ριψάσπιδες όταν στην μάχη. Σε μια εποχή που πολλοί φυγομαχούν, ακόμα και όσοι αναλαμβάνουν την ευθύνη, όπως και αυτοί που θα τους κρίνουν, πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους τις “Αναγκαίες Συνθήκες” -κοινωνικές, οικονομικές, και άλλες- υπό το βάρος των οποίων καθένας τηρεί μία ή άλλη στάση. Εξάλλου, τα έργα της νέας σειράς του ζωγράφου διακρίνονται για την μίξη ενός ύφους εξαιρετικής παραστατικής απεικόνισης του φωτός με Αναγεννησιακή ποιότητα με αφαιρετικά στοιχεία, που κάνει το ζωγραφικό έργο του Διαμάντη μοναδικό και αναγνωρίσιμο”, επισημαίνει στο κείμενο Επιμέλειας της σειράς ο κ. Πάρης Καπράλος.


Είμαστε χαρούμενοι που φιλοξενούμε την δεύτερη ατομική έκθεση στην Θεσσαλονίκη, ενός πολύ επιτυχημένου και έντονα ανερχόμενου, νέου κατά την ηλικία, Έλληνα ζωγράφου. Η πρώτη επαφή του κοινού της πόλης μας υπήρξε ιδιαίτερα επιτυχημένη, καθώς πολλά έργα του μπήκαν σε γνωστές ιδιωτικές συλλογές και ακούσαμε διθυραμβικά σχόλια.”, επισήμανε ο κ. Σταύρος Μυρωνίδης, Ιδρυτής και Πρόεδρος του Myrό Antiques House δραστηριότητα του οποίου είναι η Myrό Gallery.

Σύντομο Βιογραφικό
Ο Ορέστης Διαμάντης γεννήθηκε, ζει και εργάζεται στην Πάτρα. Γεννήθηκε το 1990, τρίτο παιδί του Γιώργου και της Ειρήνης. Από τη νηπιακή ηλικία έδειξε την κλίση του στη δημιουργία και τις τέχνες, μετατρέποντας οποιοδήποτε υλικό σε κάτι έμψυχο, μεστό και σαφές. Έδειξε επίσης από νωρίς το ενδιαφέρον του για τη μουσική, το θέατρο και το χορό, με μεγάλη ευχέρεια. Τελείωσε το γενικό λύκειο αποφασισμένος να κυνηγήσει το όνειρό του, λαμβάνοντας μαθήματα σχεδίου, πριν εισαχθεί στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας το 2008. Αριστούχος απόφοιτος πλέον, επέστρεψε στην Πάτρα το 2013, έχοντας ήδη στο ενεργητικό του μια προσωπική ατομική έκθεση, ένα χρόνο πριν (Πάτρα – Μάιος 2012), σεμινάρια χαρακτικής, σκηνογραφίας, αγιογραφίας, συντήρησης τοιχογραφίας, αλλά και την πολύτιμη εμπειρία του ψηφιδογράφου στους Αγίους Τόπους (ατομικά και συλλογικά έργα του βρίσκονται στην Ι.Μ. του Αγ. Γερασίμου στη Παλαιστίνη). Έλαβε παράλληλα διακρίσεις σε διαγωνισμούς γραμματοσήμου, ετικέτας , γελιογραφίας και άλλες. Έχει φιλοτεχνήσει μετάλλια και βραβεία για αθλητικές διοργανώσεις. Το έτος 2014-15 εργάστηκε στο Δήμο Πατρέων ως καθηγητής εικαστικών και σχεδίου. Έχει δείξει την δουλειά του σε 2 ατομικές εκθέσεις και επιλεγμένες ομαδικές. Έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η έκθεση θα διαρκέσει από 11 Μαΐου μέχρι και τις 10 Ιουνίου 2017. Η Myrό Gallery θα είναι ανοικτή για το κοινό Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 – 14.00 & 17.00 – 21.00, και Σάββατο 11.00 – 15.00 στην διάρκεια της έκθεσης. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Σχετικά με την Myrό Gallery
Η Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή, Διευθυντή του τομέα Τέχνης του Myrό Antiques House. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.