Monday, 10 April 2017

Ορέστης Διαμάντης | Αναγκαίες Συνθήκες

Δευτέρα 10 Απριλίου 2017 - Η Myrό Gallery έχει την τιμή να παρουσιάζει την δεύτερη ατομική έκθεση του Πατρινού ζωγράφου Ορέστη στην οποία θα παρουσιαστεί η νέα σειρά έργων του με διακριτικό τίτλο “Αναγκαίες Συνθήκες” και να σας προσκαλέσει στα εγκαίνια της, τα οποία θα λάβουν χώρα παρουσία του καλλιτέχνη, την Πέμπτη 11 Μαΐου στις οκτώ το βράδυ (20.00). Την έκθεση επιμελείται ο Διευθυντής του τμήματος Τέχνης του Myrό Antiques House κ. Πάρης Καπράλος.

Έρμαιο των καταστάσεων το νωχελικό μυαλό έχει πάντα την ανάγκη να καλύψει τις αδυναμίες του και να συμβιβαστεί με τα πάθη σε μια σχέση αλληλεξάρτησης. Άλλοτε θύματα και άλλοτε θύτες, Θεός, κράτος, κοινωνία και μοίρα γίνονται συνένοχοι μιας επίπλαστης πραγματικότητας υφαίνοντας ταυτόχρονα το μανδύα της ελπίδας. Ο συνδυασμός αυτός με τη φθαρτή φύση του ανθρώπου και τον εγωισμό , άγουν τις ευθύνες του βίου σε αναγκαίες συνθήκες”, επισημαίνει σε καλλιτεχνική δήλωση που συνοδεύει την σειρά ο κ. Ορέστης Διαμάντης.

Η νέα ολοκληρωμένη έκθεση σειράς έργων του νεαρού ζωγράφου, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον τόσο ως προς το εννοιολογικό περιεχόμενο, όσο και ως προς την εξέλιξη των γραφών του. Κατά το εικαστικό του πράγματος η νέα σειρά συνδιαλέγεται με την έννοια της ατομικής ευθύνης σε συνάρτηση με τα όρια της ελευθερίας αυτοπροσδιορισμού του σύγχρονου ανθρώπου. Ορισμένως το έργο του καλλιτέχνη ασχολείται με το περιθώριο απόδοσης της ευθύνης ή ανάληψης της, ακόμη και στην περίπτωση των ανθρώπων που δεν αποδεικνύονται ριψάσπιδες όταν στην μάχη. Σε μια εποχή που πολλοί φυγομαχούν, ακόμα και όσοι αναλαμβάνουν την ευθύνη, όπως και αυτοί που θα τους κρίνουν, πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους τις “Αναγκαίες Συνθήκες” -κοινωνικές, οικονομικές, και άλλες- υπό το βάρος των οποίων καθένας τηρεί μία ή άλλη στάση. Εξάλλου, τα έργα της νέας σειράς του ζωγράφου διακρίνονται για την μίξη ενός ύφους εξαιρετικής παραστατικής απεικόνισης του φωτός με Αναγεννησιακή ποιότητα με αφαιρετικά στοιχεία, που κάνει το ζωγραφικό έργο του Διαμάντη μοναδικό και αναγνωρίσιμο”, επισημαίνει στο κείμενο Επιμέλειας της σειράς ο κ. Πάρης Καπράλος.


Είμαστε χαρούμενοι που φιλοξενούμε την δεύτερη ατομική έκθεση στην Θεσσαλονίκη, ενός πολύ επιτυχημένου και έντονα ανερχόμενου, νέου κατά την ηλικία, Έλληνα ζωγράφου. Η πρώτη επαφή του κοινού της πόλης μας υπήρξε ιδιαίτερα επιτυχημένη, καθώς πολλά έργα του μπήκαν σε γνωστές ιδιωτικές συλλογές και ακούσαμε διθυραμβικά σχόλια.”, επισήμανε ο κ. Σταύρος Μυρωνίδης, Ιδρυτής και Πρόεδρος του Myrό Antiques House δραστηριότητα του οποίου είναι η Myrό Gallery.

Σύντομο Βιογραφικό
Ο Ορέστης Διαμάντης γεννήθηκε, ζει και εργάζεται στην Πάτρα. Γεννήθηκε το 1990, τρίτο παιδί του Γιώργου και της Ειρήνης. Από τη νηπιακή ηλικία έδειξε την κλίση του στη δημιουργία και τις τέχνες, μετατρέποντας οποιοδήποτε υλικό σε κάτι έμψυχο, μεστό και σαφές. Έδειξε επίσης από νωρίς το ενδιαφέρον του για τη μουσική, το θέατρο και το χορό, με μεγάλη ευχέρεια. Τελείωσε το γενικό λύκειο αποφασισμένος να κυνηγήσει το όνειρό του, λαμβάνοντας μαθήματα σχεδίου, πριν εισαχθεί στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας το 2008. Αριστούχος απόφοιτος πλέον, επέστρεψε στην Πάτρα το 2013, έχοντας ήδη στο ενεργητικό του μια προσωπική ατομική έκθεση, ένα χρόνο πριν (Πάτρα – Μάιος 2012), σεμινάρια χαρακτικής, σκηνογραφίας, αγιογραφίας, συντήρησης τοιχογραφίας, αλλά και την πολύτιμη εμπειρία του ψηφιδογράφου στους Αγίους Τόπους (ατομικά και συλλογικά έργα του βρίσκονται στην Ι.Μ. του Αγ. Γερασίμου στη Παλαιστίνη). Έλαβε παράλληλα διακρίσεις σε διαγωνισμούς γραμματοσήμου, ετικέτας , γελιογραφίας και άλλες. Έχει φιλοτεχνήσει μετάλλια και βραβεία για αθλητικές διοργανώσεις. Το έτος 2014-15 εργάστηκε στο Δήμο Πατρέων ως καθηγητής εικαστικών και σχεδίου. Έχει δείξει την δουλειά του σε 2 ατομικές εκθέσεις και επιλεγμένες ομαδικές. Έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η έκθεση θα διαρκέσει από 11 Μαΐου μέχρι και τις 10 Ιουνίου 2017. Η Myrό Gallery θα είναι ανοικτή για το κοινό Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 – 14.00 & 17.00 – 21.00, και Σάββατο 11.00 – 15.00 στην διάρκεια της έκθεσης. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Σχετικά με την Myrό Gallery
Η Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή, Διευθυντή του τομέα Τέχνης του Myrό Antiques House. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ