Friday, 7 April 2017

ArtWall | And the Work of Our Hands στην Αθήνα



Παρασκευή 7 Απριλίου 2017 - Πέντε νέοι Έλληνες καλλιτέχνες, η δουλειά των οποίων σχετίζεται με τις έννοιες της αφοσίωσης, της εσωστρέφειας και του χειροποίητου, συμμετέχουν στην ομαδική έκθεση "And the Work of Our Hands", που εγκαινιάστηκε την Τετάρτη 5 Απριλίου στον χώρο τέχνης ArtWall. Έργα σε χαρτί των Βασίλη Μπότουλα, Στρατή Ταυλαρίδη και Πάνου Φαμέλη, μια εγκατάσταση έξι μέτρων του Παναγιώτη Βούλγαρη και μια φωτογραφία μεγάλου μεγέθους της Μαρίας Μαυροπούλου συνθέτουν ένα μινιμαλιστικό εικαστικό τοπίο, που με λεπτότητα αγγίζει τις διάφορες πτυχές της σχέσης ανάμεσα σε εργασία και έργο, δημιουργώντας έναν χώρο που προσφέρεται για αναστοχασμό και εξερεύνηση. Η επιμέλεια της έκθεσης είναι του Κυριάκου Σπύρου.

Με αφορμή τη διάκριση που κάνει η φιλόσοφος Χάνα Αρέντ στο έργο της Η Ανθρώπινη Κατάσταση ανάμεσα σε εργασία και έργο (“the labour of our bodies and the work of our hands”), το σκεπτικό της έκθεσης είναι να αναδειχθεί η μικροκλίμακα στην οποία λειτουργεί το καλλιτεχνικό χέρι και η εύθραυστη, οργανική διεργασία μέσα απο την οποία αναδύεται ένα έργο τέχνης. Όλα τα έργα της έκθεσης έχουν ως χαρακτηριστικό την επανάληψη: εμμονικές γραμμές ή πινελιές, χιλιάδες λεπτεπίλεπτες εγκοπές με χειρουργικό νυστέρι σε χαρτί, ατελείωτες ώρες ψηφιακής επεξεργασίας και εκατοντάδες μέτρα μεταξωτής κλωστής αποκαλύπτουν, μέσα απο την απλότητά τους, την κοπιαστική παρέμβαση του καλλιτέχνη ως δημιουργικό σώμα στον κόσμο — και ταυτόχρονα υλοποιούν την επίπονη εργασία και τον χρόνο που χρειάστηκαν για να ολοκληρωθούν.

Η έκθεση θα διαρκέσει εως 29 Απριλίου, στον χώρο της ArtWall, Σοφοκλέους 26, 10552 Aθήνα. Ο κατάλογος της έκθεσης θα είναι διαθέσιμος στο κλείσιμο της έκθεσης, κατά τη διάρκεια του finissage το Σάββατο 29 Απριλίου, ενώ ένα πρόγραμμα με ξεναγήσεις και ομιλίες απο τους καλλιτέχνες θα ανακοινωθεί προσεχώς στην σελίδα του ArtWall στο Facebook και στον Τύπο.

Την ίδια μέρα των εγκαινίων στο Fresh Hotel Athens, θα πραγματοποιηθεί το Fashion Room Service XXL Edition, Wednesday 5 April, ο σημαντικότερος θεσμός ανάδειξης νέων τάσεων στην ελληνική σκηνή της μόδας. Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν και να γνωρίσουν από κοντά τους δημιουργούς και να πάρουν μία πρώτη γεύση από τις τάσεις της μόδας, όπως αυτές διαμορφώνονται σήμερα.

Ανακαλύψτε περισσότερα ΕΔΩ.

Εγκαίνια: Τετάρτη 5 Απριλίου, 20:00
Διάρκεια: 5 - 29 Απριλίου 2017
Finissage: Σάββατο 29 Απριλίου

Συμμετέχουν: Παναγιώτης Βούλγαρης, Μαρία Μαυροπούλου, Βασίλης Μπότουλας, Στρατής Ταυλαρίδης, Πάνος Φαμέλης

Επιμέλεια: Kυριάκος Σπύρου

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ