Friday, 7 April 2017

ArtWall | And the Work of Our Hands στην Αθήνα



Παρασκευή 7 Απριλίου 2017 - Πέντε νέοι Έλληνες καλλιτέχνες, η δουλειά των οποίων σχετίζεται με τις έννοιες της αφοσίωσης, της εσωστρέφειας και του χειροποίητου, συμμετέχουν στην ομαδική έκθεση "And the Work of Our Hands", που εγκαινιάστηκε την Τετάρτη 5 Απριλίου στον χώρο τέχνης ArtWall. Έργα σε χαρτί των Βασίλη Μπότουλα, Στρατή Ταυλαρίδη και Πάνου Φαμέλη, μια εγκατάσταση έξι μέτρων του Παναγιώτη Βούλγαρη και μια φωτογραφία μεγάλου μεγέθους της Μαρίας Μαυροπούλου συνθέτουν ένα μινιμαλιστικό εικαστικό τοπίο, που με λεπτότητα αγγίζει τις διάφορες πτυχές της σχέσης ανάμεσα σε εργασία και έργο, δημιουργώντας έναν χώρο που προσφέρεται για αναστοχασμό και εξερεύνηση. Η επιμέλεια της έκθεσης είναι του Κυριάκου Σπύρου.

Με αφορμή τη διάκριση που κάνει η φιλόσοφος Χάνα Αρέντ στο έργο της Η Ανθρώπινη Κατάσταση ανάμεσα σε εργασία και έργο (“the labour of our bodies and the work of our hands”), το σκεπτικό της έκθεσης είναι να αναδειχθεί η μικροκλίμακα στην οποία λειτουργεί το καλλιτεχνικό χέρι και η εύθραυστη, οργανική διεργασία μέσα απο την οποία αναδύεται ένα έργο τέχνης. Όλα τα έργα της έκθεσης έχουν ως χαρακτηριστικό την επανάληψη: εμμονικές γραμμές ή πινελιές, χιλιάδες λεπτεπίλεπτες εγκοπές με χειρουργικό νυστέρι σε χαρτί, ατελείωτες ώρες ψηφιακής επεξεργασίας και εκατοντάδες μέτρα μεταξωτής κλωστής αποκαλύπτουν, μέσα απο την απλότητά τους, την κοπιαστική παρέμβαση του καλλιτέχνη ως δημιουργικό σώμα στον κόσμο — και ταυτόχρονα υλοποιούν την επίπονη εργασία και τον χρόνο που χρειάστηκαν για να ολοκληρωθούν.

Η έκθεση θα διαρκέσει εως 29 Απριλίου, στον χώρο της ArtWall, Σοφοκλέους 26, 10552 Aθήνα. Ο κατάλογος της έκθεσης θα είναι διαθέσιμος στο κλείσιμο της έκθεσης, κατά τη διάρκεια του finissage το Σάββατο 29 Απριλίου, ενώ ένα πρόγραμμα με ξεναγήσεις και ομιλίες απο τους καλλιτέχνες θα ανακοινωθεί προσεχώς στην σελίδα του ArtWall στο Facebook και στον Τύπο.

Την ίδια μέρα των εγκαινίων στο Fresh Hotel Athens, θα πραγματοποιηθεί το Fashion Room Service XXL Edition, Wednesday 5 April, ο σημαντικότερος θεσμός ανάδειξης νέων τάσεων στην ελληνική σκηνή της μόδας. Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν και να γνωρίσουν από κοντά τους δημιουργούς και να πάρουν μία πρώτη γεύση από τις τάσεις της μόδας, όπως αυτές διαμορφώνονται σήμερα.

Ανακαλύψτε περισσότερα ΕΔΩ.

Εγκαίνια: Τετάρτη 5 Απριλίου, 20:00
Διάρκεια: 5 - 29 Απριλίου 2017
Finissage: Σάββατο 29 Απριλίου

Συμμετέχουν: Παναγιώτης Βούλγαρης, Μαρία Μαυροπούλου, Βασίλης Μπότουλας, Στρατής Ταυλαρίδης, Πάνος Φαμέλης

Επιμέλεια: Kυριάκος Σπύρου

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.