Friday, 24 March 2017

Open House Athens 2017

Παρασκευή 24 Μαρτίου 2017 - Το Open House μετρά ήδη 4 χρόνια στην Αθήνα. Πρόκειται για έναν από τους σημαντικότερους διεθνείς θεσμούς για την ανάδειξη και προώθηση της αρχιτεκτονικής. Η ιδέα ξεκίνησε από το Λονδίνο το 1992 και μέχρι σήμερα έχει διαδοθεί σε περισσότερες από 35 πόλεις ανά την υφήλιο. Η δράση Open House προσκαλεί το ευρύ κοινό να εξερευνήσει και να κατανοήσει την αξία της αρχιτεκτονικής και του δομημένου περιβάλλοντος.Κάθε χρόνο, για ένα διήμερο, δημόσια και ιδιωτικά κτίρια με αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον ανοίγουν τις πύλες τους στο κοινό δωρεάν, και η πόλη μετατρέπεται σε ένα ανοιχτό μουσείο, με εκθέματα τα ίδια της τα κτίρια και την αρχιτεκτονική τους.Στο φετινό ανανεωμένο πρόγραμμα του OPEN HOUSE Athens οι συμμετέχοντες θα εχουν την ευκαιρία να ξεναγηθούν σε πάνω από 100 ΚΤΙΡΙΑ και χώρους από τους 450 ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ μας!! Μεταξύ άλλων το πρόγραμμα του OPEN HOUSE Athens έχει διευρυνθεί με ένα σύνολο παράλληλων δράσεων με στόχο να απευθυνθεί σε ακόμα ευρύτερο κοινό. Από την Τετάρτη 29 Μαρτίου στο βιβλιοπωλείο IANOS,Σταδίου 24 θα βρίσκεται και το ενημερωτικό περίπτερο της εκδήλωσης (Open Box). Από την Παρασκευή 31 Μαρτίου θα ξεκινήσει το Made in Athens powered by jamjar.gr το οποίο περιλαμβάνει ξεναγήσεις σε χώρους όπου δραστηριοποιούνται άνθρωποι τη δημιουργικής και παραγωγικής κοινότητα της Αθήνας. Επίσης, την Παρασκευή 31 Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί το Open School το οποίο απευθύνεται σε ομάδες ειδικού ενδιαφέροντος, όπως τμήματα μαθητών και σπουδαστών και περιλαμβάνει οργανωμένες ξεναγήσεις σε συγκεκριμένα κτίρια καθώς και junior αρχιτεκτονικά workshops για παιδιά Δημοτικού. Φέτος για πρώτη χρονιά, σε συνεργασία με την Αμερικάνικη και τη Νορβηγική Πρεσβεία, δυο σημαντικά κτίρια Πρεσβειών ανοίγουν τις πόρτες τους σε επίτιμους προσκεκλημένους του OPEN HOUSE Athens 2017, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν από κοντά την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική τους (Open Embassy). Η Σχολή Βακαλό Art & Design στο πλαίσιο του ΟΗΑ 2017 διεξάγει τον διαγωνισμό Open your portfolio με βραβείο μια υποτροφία Μεταπτυχιακών Σπουδών. Καθ’ όλη την διάρκεια του σαββατοκύριακου οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν την αρχιτεκτονική της πόλης μέσω οργανωμένων ποδηλατικών ξεναγήσεων (Open Bike), να συμμετάσχουν στον διαγωνισμο φωτογραφίας στο instagram Open Photo και τέλος να γιορτάσουν την λήξη των μαραθώνιων ξεναγήσεων στο Time to Close Party. Με το πέρας τη εκδήλωσης το κοινό φέτος θα έχει την ευκαιρία να ψηφίσει στην ιστοσελίδα του OPEN HOUSE Athens το αγαπημένο του κτίριο για το ΟΗΑ 2017 (Papastratos Open Vote). Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα, τις παράλληλες δράσεις και τους διαγωνισμούς του ΟΗΑ 2017 θα βρείτε στο openhouseathens.gr.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.