Tuesday, 28 March 2017

Μεγάλοι καλλιτέχνες & Μικροί δημιουργοί ΙΙ στην Myro Gallery


Ο Νίκος και η Ανθή Τσιμπισκάκη παρουσιάζουν στην Myrό Gallery για δεύτερη συνεχή χρονιά την  έκθεση “Μεγάλοι καλλιτέχνες & Μικροί δημιουργοί” και σας προσκαλούν στα εγκαίνια της την Μ. Τρίτη 11 Απριλίου 2017 στις 20.00 το βράδυ. Η έκθεση θα παρουσιάζει ζωγραφική  παιδιών που έχουν εμπνευστεί από γνωστά έργα μεγάλων δημιουργών.

Πρόκειται για τους μικρούς μαθητές του Εργαστηρίου Ζωγραφικής της 5ης Δημοτικής Κοινότητας, μαθητές του 1ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης καθώς και μαθητών έξι δημοτικών σχολείων της Καλαμαριάς. Συγκεκριμένα θα εκθέσουν  μαθητές των 2ου, 4ου, 10ου, 11ου και 15ου Δημοτικών Σχολείων Καλαμαριάς. Στην έκθεση συμμετέχουν με έργα τους οι μικροί καλλιτέχνες: Αδαμίδη Μαρία, Αλεξανδρή Αλίκη, Αλεξανδρή Ηλιάνα, Αλεξανδρής Αλέξανδρος, Αλεξανδρίδου Θεοδώρα, Αλεξανδροπούλου Αγγελική, Αναστασιάδου Χρυσάνθη, Αναστασίου Μαρκέλλα, Αναστασίου Νικολέτα, Άνθη Μελίνα-Μαρία, Αποστολάκης Δημήτρης, Ατματζίδου Μαριάντα, Βαγιανά Γεωργία, Βαφείδου Ελένη, Βεζύρη Βασιλική, Βεζύρης Κωνσταντίνος, Βλάχου Κατερίνα, Βουτσινά Στέλλα, Γεωργιάδη Ειρηλένη, Γεωργιάδης Δημήτρης, Γεωργιάδης Παύλος-Πέτρος, Γεωργιάδου Μαρίλια, Γεωργιάδου Χριστίνα, Γιαννακουδάκης Αθανάσιος, Γιατζόγλου Σταύρος, Γκαλένη Δέσποινα, Γκαλούδη Μαγδαληνή, Γκέρσου Άννα-Μαρία, Γκουγκλέρης Αντώνης, Γλυκίδης Αλέξανδρος, Δέδε Γεωργιάννα, Δεδές Λάζαρος,  Δεμοιράκου Αθηνά, Δημόπουλος Τάσος, Δημοπούλου Έλενα, Δήμου Δήμητρα, Δημούδης Ευάγγελος, Ελευθεριάδου Κυριακή, Eνγκελμπρεχτ Σοφία, Ερμείδου Δέσποινα, Ζελενίτσα Ευφροσύνη-Μυρσίνη, Ζιάκα Αιμιλία, Ζιάκα Χρυσούλα, Θεοδωρακόπουλος Φώτης, Ιωαννίδου Δανάη, Καζανά Παρασκευή, Κάζη Φαίη, Καλογιάννη Καλλιόπη, Καλφίδου Έλένα, Καπουράνη Αναστασία, Καραλής Δημήτρης, Καραλή Ελένη, Κατσαρού Χριστίνα, Καφαντάρη Μαρία, Καφαντάρης Αντώνης, Κελεμένδρη Μαρία, Κεσίσογλου Χρυσή, Κετσετζή Άρτεμης, Κετζετζής Θεόδωρος, Κόδου Πηνελόπη, Κοσμίδης Περικλής, Κοσσυβάκη Σύλβια, Κουτσούρης Σπύρος, Κουφογιαννίδου Νίνα, Κριτσιάνη Κωνσταντίνα-Στελλίνα, Κυρλέση Αλεξάνδρα, Κυρλέση Χριστίνα, Κώτσια Θεοδώρα, Λώλη Κατερίνα-Μαρία,  Μανταζή Κατερίνα, Μάστορας Νίκος, Ματσούκα Μαρίζα, Ματσούκας Κωνσταντίνος, Μαυρομάτη Ναυσικά, Μαχαιρίδου Αγγελική, Μελισσαρίδου Αφροδίτη, Μελίτος Στέλιος, Μέλλιου Αναστασία, Μέλλιου Ελευθερία Μέλλιου Παρασκευή-Δήμητρα, Μήλιου Κυριακή, Μητράκου Φένια, Μίνο Αντζελίνα, Μίσχου Μάγια, Μιχαηλίδης Αβραάμ, Μοζακίδου Ελισάβετ, Μουντάκης Γιώργος, Μουρουδέλη Χριστίνα, Μουστάκας Κωνσταντίνος, Μπάμπα Διαλεκτή,  Μπανιώρα Ιωάννα, Μπαριώτης Κωνσταντίνος,
Μπέλλου Λαμπρινή-Κωνσταντίνα, Μπογκόραντ Αλίκη, Μποζάνη Άννα, Μπορμπόκη Μαρία, Μπουρδούνη Φαίη, Μυλωνάς Δημήτριος-Μάριος, Ναζάρκο Αναστασία, Ναούμ Ελευθέριος, Νατσιόπουλος Θανάσης, Νικολαιδου Μαριάνθη, Νταβαρίνου Λυγερή, Ξανθοπλά Μιχαέλα, Ξένης Βασίλης, Ορτουλίδου Αγγελική, Πανταζή Κατερίνα, Πανταζής Βαγγέλης, Παπαγεωργίου Γεωργία-Στυλιανή, Παπαγεωργίου Χρύσπα, Παπαδόπουλος Μάνος, Παπαδοπούλου Ηλιάνα-Ευγενία, Πεντογένης Άγγελος, Πέππα Ελένη, Πετρίδη Ελευθερία, Πιπερτζή Θοδώρα, Πλασταρά Νάντια, Προκοπίδου Άννα, Σαβαρίκας Ορέστης, Σαββίδης Στράτος, Σάκκου Δανάη, Σάκκου Ηλέκτρα, Σαμαρτζή Αγγελική ,Σαράφη Κωνσταντίνα, Σαραφίδου Νίκη, Σκούρτη Εύα, Σταματέλου Βαια, Σαραπάρη Αναστασία, Σιδηροπούλου Μαριτίνα, Στριλιάγκα Χρυστύλια, Συμεωνίδου Λυδία, Τάσση Ανδριάννα, Τάψη Ηρώ, Τεζαψίδου Στέλλα, Τζουμάκη Μαρία, Τριανταφύλλου Αθηνά, Τσαλικίδης Νίκος, Τσαμαντουρίδου Ειρήνη, Τσέλλιος Δημήτριος, Τσιμπισκάκη Πολυξένη-Σοφία, Τσιμπισκάκη Φωτεινή, Τσιναρίδου Δανάη, Τσιριζή Χριστίνα, Τσιφτσόγλου Αγγελική, Τσιφτσόγλου Ευαγγελία, Τσιώκου Μαρία, Τσουκαλά Ειρήνη, Τσούτσουβας Μανώλης, Τύπου Βικτώρια, Φαλτάκα Στέλλα, Φιλιπποπούλου Νάσια,  Χαραλαμπίδου Δέσποινα, Χασιώτης Οδυσσέας, Χατζηαντωνίου Ελένη, Χατζημιχαήλ Γιώργος, Χατζημιχαήλ Θωμάς, Χόρτη Μαρία, Χόρτης Σπύρος, Χρίστια Θεοδοσία.

Η έκθεση θα διαρκέσει πέντε ημέρες και θα είναι επισκέψιμη Μ. Τρίτη έως Μ. Παρασκευή 17.00 – 21.00, Μ. Σάββατο 11.00 – 13.00.

Ο Νίκος Τσιμπισκάκης ζωγράφος διδάσκει χρώμα και σχέδιο από το 1995 και είναι υπεύθυνος του Εργαστηρίου Ζωγραφικής της Ε΄ Δημοτικής Κοινότητας τα τελευταία 11 χρόνια, μαζί με την σύζυγο του Ανθή. Η Ανθή Τσιμπισκάκη είναι ψυχολόγος με ερευνητικό έργο πάνω στην παιδική ζωγραφική και ασχολείται με την διδασκαλία της ζωγραφικής τα τελευταία 11 χρόνια. Η αγάπη για την ζωγραφική και για τα παιδιά καθώς και η επικοινωνιακή αμεσότητα τους είναι τα συστατικά της επιτυχίας. Τα 10τελευταία χρόνια έχουν διδάξει ζωγραφική και σχέδιο σε πάνω από 750 μικρούς και μεγάλους μαθητές. Περισσότερες πληροφορίες στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.zografiki.gr.

Την ημέρα των εγκαινίων και ώρα 20:30 θα εμφανιστεί το Duo Con Fuoco με τους David Bogorad και την Ευτυχία Ταλακούδη οι οποίοι θα μας ταξιδέψουν με τα βιολιά τους. 

Σχετικά με την Myrό Gallery
Η Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ