Monday, 27 February 2017

Δήμος Κηπουρός | Parallel Stories στην Αθήνα

Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2017 - Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος παρουσιάζει από τις 10 Μαρτίου την έκθεση ζωγραφικής του Δήμου Κηπουρού με τίτλο “Parallel Stories” που θα εγκαινιαστεί την Πέμπτη 16 Μαρτίου στις 20:00 και θα διαρκέσει μέχρι και τη Μ. Πέμπτη 13 Απριλίου 2017.

Όπως αναφέρει ο Γιάννης Καστρίτσης, επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας: «Ένας κόσμος γεμάτος αντιφάσεις, ανισότητες και αδικίες δεν θα μπορούσε και δεν πρέπει να αφήνει ανεπηρέαστο έναν νέο δημιουργό στις μέρες μας. Μέσα σε αυτόν τον κόσμο ο Δήμος Κηπουρός με εφόδιο τη ζωγραφική του, την ελκυστική αλλά και αποτελεσματική δυνατότητά του να αποτυπώνει με χρώματα και γραφές, με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο, αυτό τον κόσμο πάνω στο μουσαμά, προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην πρόθεση και στο αποτέλεσμα. Να βρει λύση χωρίς από την μια μεριά να καταφύγει στον εντυπωσιασμό και στην εκμετάλλευση του θέματος και από την άλλη μεριά να γίνει αυτό, με έναν αξιόπιστο και καλλιτεχνικό τρόπο, χωρίς να θυσιάσει την ζωγραφική του, όπου η λύση να είναι περισσότερο καλλιτεχνική παρά θεματογραφική. Ο προβληματισμός αυτός είναι διαχρονικός και απασχόλησε όλες τις περιόδους της τέχνης. Πάντα η ζωντανή τέχνη συνομιλούσε με την εποχή της και προσπαθούσε να την συμπεριλάβει. Φαίνεται ότι ο Δήμος καλώς αποπειράται αυτήν την σύγκρουση την οποία θα πρέπει να την φτάσει στο τέρμα της με όποιο τίμημα και αν έχει…».


Σύντομο Βιογραφικό
Ο Δήμος Κηπουρός γεννήθηκε στην Ορεστιάδα το 1987. Σπούδασε στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (2006-2011) και αποφοίτησε από το εργαστήριο του Γ. Καστρίτση. Για τα δύο επόμενα χρόνια παρέδιδε μαθήματα σχεδίου και ζωγραφικής στη Θεσσαλονίκη. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στις Καλές Τέχνες με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση στο Chelsea College of Arts (2014-2015). Έχει πραγματοποιήσει μία ατομική έκθεση και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές, με πλέον σημαντικές τη συμμετοχή του στην art athina 2016 με την αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος και στην έκθεση «Προσφορά» που πραγματοποιήθηκε στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης Μάνου Στεφανίδη. Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και στην Πινακοθήκη Χρήστου και Σοφίας Μοσχανδρέου.

Εγκαίνια Έκθεσης: Πέμπτη 16 Μαρτίου 2017, 20:00

Διάρκεια Έκθεσης: 10 Μαρτίου – Μ. Πέμπτη 13 Απριλίου 2017
Ημέρες και ώρες λειτουργίας:
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11:00 – 14:30 & 17:30 – 20:30
Τετάρτη, Σάββατο: 11:00 – 16:00
Κυριακή, Δευτέρα: Ανοικτά κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού

Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
Λεμπέση 4 & Μακρυγιάννη, Αθήνα | metro Ακρόπολη
Τηλέφωνο 211 182 38 18
www.technohoros.org | info@technohoros.org

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.