Tuesday, 28 February 2017

Έκθεση ζωγραφικής της Φωτεινής Τσακιρούδη στην Myrό Gallery

Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2017 - Η Myrό Gallery σας προσκαλεί στα εγκαίνια της έκθεσης της νεαρής ζωγράφου Φωτεινής Τσακιρούδη την Πέμπτη 9 Μαρτίου 2017 στις οκτώ (20.00) το βράδυ, στον χώρο της “Κόγχη” (κεντρική είσοδος: Νικηφόρου Φωκά 8, κέντρο Θεσσαλονίκης).  Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 8 Απριλίου 2017.

Η καλλιτέχνις, σε δήλωση (statement) για την έκθεση της επισημαίνει: “Επίκεντρό μου ο άνθρωπος. Αυτό το τέλεια ατελές ον που είναι απο τη φύση του γεμάτο παράδοξα. Αγαπώ τη δυναμική και τις αδυναμίες του, το πολύπλευρο-πολυδιάστατο του χαρακτήρα του. Εμπνέομαι απο το κάλλος και αβίαστα το διακρίνω. Σκοπός μου είναι να αποδώσω την ομορφιά που υπάρχει γύρω μου με έναν πιο ενδιαφέροντα τρόπο. Να δείξω πως υπάρχει και κάτι παραπάνω. Παλεύω να σπάσω το ψυχρό προσωπείο του "ωραίου", να το αποτυπώσω με πάθος, ζωντάνια, ευφορία , να το παραποιήσω. Για τον λόγο αυτόν επιλέγω καθαρές γραμμές, έντονες αντιθέσεις, ξεκάθαρες φόρμες και φωτεινά δυναμικά χρώματα. Χρησιμοποιώ φιγούρες ηλεκτρισμένες, γνώριμες αλλά και άρτιες που ακροβατούν ανάμεσα στο αληθινό και το φανταστικό. Αυτό που περιμένω απο τον θεατή είναι να ξεφύγει απο το φαινομενικά άρτια αποδοσμένο και με μια βαθύτερη ματιά να εξερευνήσει τους αμετρητους κόσμους που μπορεί να κοιμούνται μέσα του”.

Σύντομο Βιογραφικό

H Φωτεινή Τσακιρούδη γεννήθηκε το 1985, και μεγάλωσε στις Συκιές Θεσσαλονίκης. Είναι πτυχιούχος του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, και προπτυχιακή φοιτήτρια στο τμήμα Εικαστικών κι Εφαρμοσμένων Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης, όπου φοιτά στο 3ο Εργαστήριο με υπεύθυνους καθηγητές τον Γιώργο Τσακίρη και τον Βασίλη Βασιλακάκη. Έχει δείξει την δουλειά της σε ομαδικές εκθέσεις σε διάφορα μέρη της Ελλάδας. Ως ζωγράφος προτιμά κυρίως τα ακρυλικά χρώματα, τη σινική μελάνη, το μολύβι και τα μολύβια ακουαρέλας και φτιάχνει –κατά βάση- έργα μικρών διαστάσεων.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 8 Απριλίου 2017, και θα είναι ανοικτή -με ελεύθερη είσοδο για το κοινό- Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 - 14.00 & 17.00 - 21.00 και το Σάββατο 11.00 – 15.00.

Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.