Wednesday, 8 February 2017

Το Δάσος κάτω από τον Δρόμο

Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2017 - Τα εγκαίνια της έκθεσης με τίτλο «Το Δάσος κάτω από τον Δρόμο» θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2017, στις 19.00, στο Γενί Τζαμί (Αρχαιολογικού Μουσείου 30, τηλ. 2310-857.978). Η πρωτότυπη έκθεση που παρουσιάζει η Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης, ξεκίνησε τον Μάιο του 2015 από τη Λέσβο, ως μια παραγωγή του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου και του Αριστοτελείου Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Θεσσαλονίκης, και θα διαρκέσει έως τις 7 Απριλίου 2017.Στο πλαίσιό της εκτίθενται φυτικά απολιθώματα και ευρήματα, που αποκαλύφθηκαν μέσω σωστικών ανασκαφών στη διάρκεια της πρόσφατης διάνοιξης του νέου οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου, ο οποίος διασχίζει την προστατευόμενη περιοχή του απολιθωμένου δάσους στη δυτική Λέσβο.Ακόμη, δίνεται έμφαση στις προσπάθειες για τη διάσωση των απολιθωμάτων, με πληροφορίες γύρω από τις διαδικασίες της ανασκαφής, της συντήρησης, της μεταφοράς και της τεκμηρίωσης των ευρημάτων, καθώς και για τη χαρτογράφηση και ανάδειξη των απολιθωμένων θέσεων.Παράλληλα, θα πραγματοποιούνται εκπαιδευτικές ξεναγήσεις για ομάδες μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ομάδες επισκεπτών, κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού με τη μουσειολόγο της Δημοτικής Πινακοθήκης, Θάλεια-Μαρία Αλεξάκη (από Τρίτη έως Παρασκευή 10.00 -14.00, 2313 318534).Η έκθεση θα λειτουργεί από Τρίτη έως Παρασκευή, κατά τις ώρες 10.00 έως 18.00, και το Σάββατο από τις 11.00 έως τις 15.00, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.