Monday, 6 February 2017

Ραντεβού με καλλιτέχνες στην Οικία Τέλλογλου

Δευτέρα  6 Φεβρουαρίου 2017 - Ξεκινούν την Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου, στις 19.00, τα Ραντεβού με καλλιτέχνες του εικαστικού κόσμου της Θεσσαλονίκης στην Οικία Τέλλογλου: η ιστορική κατοικία του ζεύγους Νέστορα και Αλίκης Τέλλογλου στην πλατεία Αριστοτέλους ανοίγει και πάλι τις πόρτες της στο κοινό για να υποδεχτεί μία νέα δράση που στόχο έχει να φέρει σε επαφή γνωστούς δημιουργούς με το κοινό της Θεσσαλονίκης σε έναν ιστορικής σημασίας χώρο, όπου η τέχνη έχει αφήσει το πραγματικό της ίχνος.

Στο πλαίσιο της νέας αυτής δράσης του Τελλογλείου, που θα γίνεται κάθε Τετάρτη, στις 19.00-21.00, ως τα τέλη Μαΐου, δημιουργοί που εκπροσωπούν ολόκληρο το φάσμα των εικαστικών τεχνών (ζωγραφική, χαρακτική, σκηνογραφία, φωτογραφία, γλυπτική) θα παρουσιάζουν το έργο τους και στη συνέχεια θα συζητούν με το κοινό.

Στον πρώτο κύκλο συμμετέχουν: η ζωγράφος - σκηνογράφος, καθηγήτρια του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ., Ιωάννα Μανωλεδάκη (15 Φεβρουαρίου), ο καθηγητής Φωτογραφίας στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Γιώργος Κατσάγγελος (22 Φεβρουαρίου) και ο ζωγράφος και γλύπτης Παύλος Βασιλειάδης (1 Μαρτίου).

Τον δεύτερο κύκλο απαρτίζουν: ο γλύπτης, καθηγητής της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ., Γιώργος Τσάρας (8 Μαρτίου), ο καθηγητής χαρακτικής της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ Μανόλης Γιανναδάκης (15 Μαρτίου) και ο καθηγητής Σκηνογραφίας στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Απόστολος Βέττας (22 Μαρτίου). Θα ακολουθήσουν πολλοί ακόμη καλλιτέχνες, τα ονόματα των οποίων θα ανακοινωθούν προσεχώς.


Περιορισμένος αριθμός θέσεων. Για τις κρατήσεις θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Η καταβολή του ποσού θα πρέπει να γίνει πριν από την έναρξη κάθε κύκλου. Κόστος συμμετοχής: 30 ευρώ ανά κύκλο.Πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής στα τηλέφωνα: 2310 991610 και 2310 247111.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.