Monday, 13 February 2017

Be there! Διάλεξη του Γιάννη Μπεχράκη με θέμα: «Αυτόπτης μάρτυρας»

Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2017 - Στο πλαίσιο των παράλληλων εκδηλώσεων, που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της 12ης Photovision 2017 ανακοινώνεται διάλεξη του Γιάννη Μπεχράκη, του βραβευμένου με Pulitzer Έλληνα φωτορεπόρτερ. Η εκδήλωση πραγματοποιείται τη Δευτέρα 13 Μαρτίου 2017 στις 18:00 το απόγευμα, στη Μεγάλη Αίθουσα Εκδηλώσεων της Photovision 2017 (εκθεσιακός χώρος Tae Kwon Do στις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις του Π. Φαλήρου). Στην διάλεξη, o βραβευμένος Έλληνας φωτορεπόρτερ του Πρακτορείου Reuters, θα αναλύσει τις εμπειρίες του από την 30ετή θητεία του στο φωτορεπορτάζ.  Ο Γιάννης Μπεχράκης θα θίξει ζητήματα πρακτικής, δεοντολογίας και ηθικής του ρεπορτάζ σε μια αποκαλυπτική εκ των έσω ματιά στον συναρπαστικό, όσο και σκληρό, κόσμο του φωτορεπορτάζ που τεκμηριώνεται από σπουδαίο φωτογραφικό υλικό. Θα ακολουθήσει ανοικτός διάλογος με το κοινό.

Info εκδήλωσης “Αυτόπτης Μάρτυρας”
Ομιλητής: Γιάννης Μπεχράκης
Ημερομηνία: Δευτέρα 13 Μαρτίου 2017 και ώρα 18:00
Χώρος: Μεγάλη Αίθουσα εκδηλώσεων 12ης Photovision 2017, Tae Kwon Do Π. Φάληρο

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ