Sunday, 5 February 2017

Πινακοθήκη Γιώργου Βογιατζόγλου | Αναδρομική έκθεση Γιάννη Καστρίτση 2003-2016

Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2017 - Η Πινακοθήκη Γιώργου Βογιατζόγλου με ιδιαίτερη χαρά παρουσιάζει την έκθεση Γιάννης Καστρίτσης: Έργα 2003-2016. Η έκθεση έχει αναδρομικό χαρακτήρα και περιλαμβάνει έργα ζωγραφικής και γλυπτικής της περιόδου 2003-2016.Η Ιστορικός Τέχνης Λήδα Καζαντζάκη στο κείμενό της Γιάννης Καστρίτσης, ο στωικός χειρώνακτας, αναφέρει:«Αγγίζει με το κάρβουνο ή το χρωστήρα του τη φύση λες και δεν θέλει να πειράξει στο ελάχιστο τις ισορροπίες της, τα άπειρα κενά και τις μικρές ανάσες της. Έτσι όπως σκαλίζει με τις αδρές χαρακιές του μυστικιστή Μπάρλαχ τις ανθρώπινες μορφές του πάνω σε κορμούς που διαδηλώνουν την απτή προέλευση της υλικότητάς τους.Διαδηλώνει με τα τοπία του και με τα γλυπτά του, συνδέοντας στην αφαιρετική τέχνη της ανατολής και της δύσης, το ξεχασμένο σήμερα πρόσταγμα των στωικών φιλοσόφων τη φύσει ζην».

Ο Γιάννης Καστρίτσης γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Δάφνη Ευρυτανίας. Σπούδασε ζωγραφική στη Σχολή Καλών Τεχνών της Θεσσαλονίκης από το 1985 έως το 1990, στο εργαστήριο του Βαγγέλη Δημητρέα, ενώ πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Brooklyn College της Νέας Υόρκης, το διάστημα 1991-1993. Το 2014 εκλέγεται Επίκουρος Καθηγητής στη Σχολή Καλών Τεχνών της Φλώρινας. Έχει πραγματοποιήσει δεκατρείς ατομικές εκθέσεις και έχει πάρει μέρος σε αρκετές ομαδικές. Εκτός απο τη ζωγραφική, έχει ασχοληθεί με την ξυλογλυπτική και τη φωτογραφία.

Πινακοθήκη Γιώργου Βογιατζόγλου, Ελ. Βενιζέλου 63, Νέα Ιωνία
Εγκαίνια: Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2017 στις 20:00
Διάρκεια έκθεσης: 13 Φεβρουαρίου έως 8 Απριλίου 2017
Μέρες / Ώρες λειτουργίας: Πεμ.-Παρ. 11πμ-7μμ, Σαβ. 11πμ-3μμ

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.