Wednesday, 25 January 2017

Η Χριστίνα Φυτιλή μας ξεναγεί στην “Sette”


Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2017 - Το Σάββατο 28 Ιανουαρίου στη μία το μεσημέρι η Χριστίνα Φυτιλή θα μας ξεναγήσει στην έκθεση της με τίτλο “Sette”. Η έκθεση εγκαινιάστηκε την Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2017 και θα διαρκέσει μέχρι και το Σάββατο 4 Φεβρουαρίου. Τα έργα που παρουσιάζονται αποτυπώνουν την εμπειρία, τις στιγμές, και τα γεγονότα – σταθμούς στη ζωή της καλλιτέχνιδος τα οποία διαμόρφωσαν την εικαστική και προσωπική της διαδρομή. Το «7» συμβολίζει τις πόλεις που έζησε και είναι ο αριθμός που ορίζει τον δρόμο και τη μνήμη της, το παρόν και το παρελθόν της. Η Χριστίνα Φυτιλή ζωντανεύει μπροστά στα μάτια μας 7 πόλεις, 7 ξεχωριστούς κόσμους και δημιουργεί ένα μωσαϊκό εικόνων και συναισθημάτων. Τα έργα της, γεμάτα χρώμα και διαφορετικούς τρόπους επεξεργασίας της ύλης, δημιουργούν με την ανάγλυφη υφή τους μία ρεαλιστική και χειροπιαστή αίσθηση του χώρου και μας συστήνουν (εκ νέου) μέρη γνωστά και οικεία, προφέροντάς μας πρωτότυπα οπτικά και απτικά ερεθίσματα.

Ο ζωγράφος και παράλληλα καθηγητής στη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γιώργος Τσακίρης, ο οποίος επιμελείται την έκθεση, αναφέρει σχετικά με το έργο της Χριστίνας Φυτιλή: «Παίγνιο μέχρι τέλους, ρυθμός τολμηρός, χρώματα ζωντανά. Το αποτέλεσμα, σχεδόν πολλές φορές ένα βίαιο θέαμα, κίτρινα, κόκκινα, φωτεινά χρώματα ντύνουν τον σαρκασμό. Ένας σαρκασμός που θέλει να προκαλέσει, να αμυνθεί. Η Χριστίνα κρατά ένα μυτερό κεντρί που δεν χαρίζεται ούτε και στο χέρι που το κρατάει. Ίσως εκεί να βυθίζεται περισσότερο. Η πόρτα ανοίγει σε ένα τεράστιο δωμάτιο όπου κυριαρχούν έντονα χρώματα στο πάτωμα, στους τοίχους, στο ταβάνι, γλιστράει και ακτινοβολεί μια άγρια επιθετικότητα, μια προβολή που κολλάει πάνω σου, γίνεται όμορη, σε προκαλεί. Όμως τα χρώματα δε χαϊδεύουν το βλέμμα, αντίθετα, θέλουν να εισχωρήσουν στα μέσα σου. Τραγουδάει η Χριστίνα με τα δικά της χρώματα, κεντάει με ένα δικό της βελόνι τα νήματα της ζωγραφικής. Η Χριστίνα είναι μια γνήσια ζωγράφος η οποία καταφέρνει να παρεκκλίνει από τον κανόνα. Μέσα από τους πίνακες της, προβάλλουν ανάγλυφα τα υλικά της όπως γύψος, κόλλες πλακιδίων, σκόνες αγιογραφίας, άμμος, ξύλα, αλουμίνιο, πέτρες, καθρέφτες, κορμοί δέντρων».

Η Χριστίνα Φυτιλή (Christef) γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Λάρισα. Σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών του τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α.Π.Θ. Θεσσαλονίκης, ζωγραφική με καθηγητές τους Γιώργο Τσακίρη και Κυριάκο Μορταράκο και χαρακτική με καθηγητή τον Μανόλη Γιανναδάκη. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της εξειδικεύτηκε στην τοιχογραφία (fresco), στο Universidad Complutense de Madrid (U.C.M) μέσω του προγράμματος Erasmus. Αποφοίτησε το 2010 από την κατεύθυνση της ζωγραφικής. Ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές στην Ιταλία και συγκεκριμένα στην Accademia di Belle Arti di Macerata, με ειδίκευση στην Art Therapy (2010-2011). Κατά το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013 φοίτησε ως μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο Università degli Studi di Roma Tre από όπου και έλαβε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών με ειδίκευση στη “Metodologia e Didattica Speciale per l` Integrazione degli Allievi con Disabilità” («Μεθοδολογία και Ειδική Διδακτική για την Ένταξη των Μαθητών με Ειδικές Ανάγκες»).
Από το 2012 μέχρι σήμερα εργάζεται ως Εικαστική Παιδαγωγός σε δημόσια σχολεία ειδικής και γενικής αγωγής. Ταυτόχρονα, έχει εθελοντική δράση ως Art Therapist στο Σύλλογο Φίλων Παιδιών με Καρκίνο «ΕΛΠΙΔΑ». Έργα της έχουν εκτεθεί στην Ευρώπη και συγκεκριμένα σε Γερμανία, Μ. Βρετανία, Ιταλία, Βέλγιο και Ελλάδα και βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Ξενάγηση έκθεσης: Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017, 13:00

Διάρκεια Έκθεσης: 11 Ιανουαρίου – 4 Φεβρουαρίου 2017
Ημέρες και ώρες λειτουργίας:
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11:00 – 14:30 & 17:30 – 20:30
Τετάρτη, Σάββατο: 11:00 – 16:00
Κυριακή, Δευτέρα: Ανοικτά κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού

Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
Λεμπέση 4 & Μακρυγιάννη, Αθήνα | metro Ακρόπολη
Τηλέφωνο 211 182 38 18
www.technohoros.org | info@technohoros.org

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.