Wednesday, 11 January 2017

Η Myrό Gallery παρουσιάζει τον Γιώργο Καραφωτιά στην Θεσσαλονίκη

Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2017 - H Myrό Gallery έχει την τιμή να σας προσκαλέσει  στα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης ζωγραφικής του Γιώργου Καραφωτιά υπό τον τίτλο “Ονείρων Απολαύσεις” που θα λάβουν χώρα την Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2017 στις οκτώ το βράδυ (20.00), στην Κεντρική Αίθουσα της (διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, κέντρο Θεσσαλονίκης) παρόντος του καλλιτέχνη.  Την έκθεση επιμελείται ο Πάρης Καπράλος.

Στην έκθεση, που είναι η πρώτη ατομική του Πειραιώτη Εικαστικού δημιουργού στην Θεσσαλονίκη, παρουσιάζεται νέα σειρά έργων του που δημιουργήθηκε  ως επί το πλείστον κατά τα έτη 2015 και 2016. Πρακτικά θα ήταν άστοχο να μιλήσουμε για μία ενιαία σειρά με ένα ενιαίο θέμα. Ο Γιώργος Καραφωτιάς συνδιαλέγεται με μια ποικιλία εννοιολογικών πλαισίων που αποτελούν το σώμα της δουλειάς του περισσότερο από 20 χρόνια. Τα έργα της έκθεσης διερευνούν θέματα όπως το ταξίδι -τόσο με την αλληγορική έννοια της πορείας της ζωής, όσο και κατά την αντικειμενικότερη έννοια της μετάβασης, και τις ανθρώπινες σχέσεις. Μορφολογικά και υφολογικά περισσότερα έργα του Καραφωτιά δανείζονται τα φτερά του ονείρου, αναπτύσσουν την ατμόσφαιρα του και υπερθεματίζουν μια ιδιαίτερη και χαρακτηριστική στα έργα του εξπρεσσιονιστική προσέγγιση που δίνει την δυνατότητα στον θεατή να τα ξεχωρίσει.

O εικαστικός δημιουργός δήλωσε για την έκθεση του: “Κύριες έννοιες για την εκπόνηση του έργου της έκθεσης ήταν το ταξίδι καθώς και οι σχέσεις που αναπτύσσονται ανάμεσα στους ανθρώπους. Το ταξίδι και τα αντικρουόμενα συναισθήματα που προκαλεί ανάλογα το λόγο για τον όποιον γίνεται αυτό. Παρουσιάζονται σκηνές που συνθέτουν αποχαιρετισμό, προσμονή, μετανάστευση,εργασία αλλά ταυτόχρονα και απόλαυση, έστω και μέσα από γεγονότα που ορίζουν την ευτυχία σε λίγα και απλά πράγματα. Οι διαπροσωπικές σχέσεις των ανθρώπων και ο τρόπος με τον οποίο γεννιούνται, εστιάζονται και απεικονίζονται με ανθρωπινή και τρυφερή προσέγγιση ανάμεσα στους χαρακτήρες με πιο έντονο το ερωτικό στοιχείο. Θα παρατηρήσουμε σε εικόνες, περιγραφές των συναισθημάτων όπως η μοναξιά αλλά και δυνατές σχέσεις όπως οι οικογενειακοί δεσμοί όπου έρχονται να σταθούν στο περιβάλλον που τις τοποθετεί ο καλλιτέχνης προσδίδοντας στις φιγούρες έναν παλμό. Το στήσιμο των συνθέσεων γίνεται πάντα με τρόπο τέτοιο ώστε να εξυπηρετεί τον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα του έργου. Σε όποιο σημείο και να παρουσιαστούν οι φιγούρες, ο απώτερο σκοπός είναι να απεικονιστεί η σκηνή και το συναίσθημα που προκαλεί. Μεγάλη βάση δίνεται να αποδοθεί το συναίσθημα κατά την απεικόνιση με ένταση στην πινελιά, πλούσιο και έντονο χρώμα. Η επιλογή να παρουσιαστεί η πολυτέλεια που προσδίδουν απλά πράγματα στην συγκεκριμένη χρονική περίοδο είναι απόλυτα συνειδητή και γίνεται με τρόπο τέτοιο ώστε να τονιστεί η μεγαλοπρέπεια των συναισθημάτων στην ψυχή των εμπλεκομένων.”.



Σύντομο Βιογραφικό
Ο Γιώργος Καραφωτιάς είναι Πειραιώτης ζωγράφος, μαθητής των Βασίλη Τάγκαλου και Νίκου Στέφου, από το 1993 έως 2013 μαθήτευσε δίπλα στον ζωγράφο Ηρακλή Παρχαρίδη. Έχει δείξει την δουλειά του σε ομαδικές και ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2017, και θα είναι ανοικτή -με ελεύθερη είσοδο για το κοινό- Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 - 14.00 & 17.00 - 21.00 και το Σάββατο 11.00 – 15.00.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ