Wednesday, 11 January 2017

Η Myrό Gallery παρουσιάζει τον Γιώργο Καραφωτιά στην Θεσσαλονίκη

Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2017 - H Myrό Gallery έχει την τιμή να σας προσκαλέσει  στα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης ζωγραφικής του Γιώργου Καραφωτιά υπό τον τίτλο “Ονείρων Απολαύσεις” που θα λάβουν χώρα την Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2017 στις οκτώ το βράδυ (20.00), στην Κεντρική Αίθουσα της (διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, κέντρο Θεσσαλονίκης) παρόντος του καλλιτέχνη.  Την έκθεση επιμελείται ο Πάρης Καπράλος.

Στην έκθεση, που είναι η πρώτη ατομική του Πειραιώτη Εικαστικού δημιουργού στην Θεσσαλονίκη, παρουσιάζεται νέα σειρά έργων του που δημιουργήθηκε  ως επί το πλείστον κατά τα έτη 2015 και 2016. Πρακτικά θα ήταν άστοχο να μιλήσουμε για μία ενιαία σειρά με ένα ενιαίο θέμα. Ο Γιώργος Καραφωτιάς συνδιαλέγεται με μια ποικιλία εννοιολογικών πλαισίων που αποτελούν το σώμα της δουλειάς του περισσότερο από 20 χρόνια. Τα έργα της έκθεσης διερευνούν θέματα όπως το ταξίδι -τόσο με την αλληγορική έννοια της πορείας της ζωής, όσο και κατά την αντικειμενικότερη έννοια της μετάβασης, και τις ανθρώπινες σχέσεις. Μορφολογικά και υφολογικά περισσότερα έργα του Καραφωτιά δανείζονται τα φτερά του ονείρου, αναπτύσσουν την ατμόσφαιρα του και υπερθεματίζουν μια ιδιαίτερη και χαρακτηριστική στα έργα του εξπρεσσιονιστική προσέγγιση που δίνει την δυνατότητα στον θεατή να τα ξεχωρίσει.

O εικαστικός δημιουργός δήλωσε για την έκθεση του: “Κύριες έννοιες για την εκπόνηση του έργου της έκθεσης ήταν το ταξίδι καθώς και οι σχέσεις που αναπτύσσονται ανάμεσα στους ανθρώπους. Το ταξίδι και τα αντικρουόμενα συναισθήματα που προκαλεί ανάλογα το λόγο για τον όποιον γίνεται αυτό. Παρουσιάζονται σκηνές που συνθέτουν αποχαιρετισμό, προσμονή, μετανάστευση,εργασία αλλά ταυτόχρονα και απόλαυση, έστω και μέσα από γεγονότα που ορίζουν την ευτυχία σε λίγα και απλά πράγματα. Οι διαπροσωπικές σχέσεις των ανθρώπων και ο τρόπος με τον οποίο γεννιούνται, εστιάζονται και απεικονίζονται με ανθρωπινή και τρυφερή προσέγγιση ανάμεσα στους χαρακτήρες με πιο έντονο το ερωτικό στοιχείο. Θα παρατηρήσουμε σε εικόνες, περιγραφές των συναισθημάτων όπως η μοναξιά αλλά και δυνατές σχέσεις όπως οι οικογενειακοί δεσμοί όπου έρχονται να σταθούν στο περιβάλλον που τις τοποθετεί ο καλλιτέχνης προσδίδοντας στις φιγούρες έναν παλμό. Το στήσιμο των συνθέσεων γίνεται πάντα με τρόπο τέτοιο ώστε να εξυπηρετεί τον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα του έργου. Σε όποιο σημείο και να παρουσιαστούν οι φιγούρες, ο απώτερο σκοπός είναι να απεικονιστεί η σκηνή και το συναίσθημα που προκαλεί. Μεγάλη βάση δίνεται να αποδοθεί το συναίσθημα κατά την απεικόνιση με ένταση στην πινελιά, πλούσιο και έντονο χρώμα. Η επιλογή να παρουσιαστεί η πολυτέλεια που προσδίδουν απλά πράγματα στην συγκεκριμένη χρονική περίοδο είναι απόλυτα συνειδητή και γίνεται με τρόπο τέτοιο ώστε να τονιστεί η μεγαλοπρέπεια των συναισθημάτων στην ψυχή των εμπλεκομένων.”.



Σύντομο Βιογραφικό
Ο Γιώργος Καραφωτιάς είναι Πειραιώτης ζωγράφος, μαθητής των Βασίλη Τάγκαλου και Νίκου Στέφου, από το 1993 έως 2013 μαθήτευσε δίπλα στον ζωγράφο Ηρακλή Παρχαρίδη. Έχει δείξει την δουλειά του σε ομαδικές και ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2017, και θα είναι ανοικτή -με ελεύθερη είσοδο για το κοινό- Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 - 14.00 & 17.00 - 21.00 και το Σάββατο 11.00 – 15.00.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.