Friday, 13 January 2017

Έκθεση του Φώτη Κλογέρη στο Hyatt Regency Thessaloniki






Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017
 - Επιλογή έργων της νεότερης σειράς "Η άλλη πόλη" του γνωστού ζωγράφου Φώτη Κλογέρη "ντύνει" εικαστικά του χώρους της υποδοχής, του εστιατορίου "Αμβροσία" και του χώρου υποδοχής του γυμναστηρίου & spa του Hyatt Regency Thessaloniki από σήμερα, στο πλαίσιο της συνεργασίας του Myro Antiques House με το γνωστό υπεροπολυτελές resort. Το στήσιμο της έκθεσης επιμελήθηκε ο Σταύρος Μυρωνίδης, ιδρυτής και CEO του Myro Antiques House

Με αφορμή την έκθεση της σειράς ο Διευθυντής του Τομέα Τέχνης του Myro Antiques House κ. Πάρης Καπράλος επισήμανε: "Η νέα σειρά του αγαπημένου στην Θεσσαλονίκη ζωγράφου αναθεωρεί με σύγχρονη γραφή την αστική τοπιογραφία. Ο εξπρεσσιονισμός των έργων του παραμένει αναγνωρίσιμος, κατά το ύφος της πολύ επιτυχημένης προηγούμενης σειράς του “Το μετρό στην Θεσσαλονίκη”. Μόνο που με αυτή την σειρά ο καλλιτέχνης διευρύνει την ματιά του στην ατμόσφαιρα που γεμάτη ζωή κατακυριαρχεί την Θεσσαλονίκη και την κάνει μοναδική. Αναζητεί, ορισμένως, και αποτυπώνει με εντατική χρήση χρώματος την ζωή σε κίνηση, τις εντάσεις και τις φυγές της την καθημερινότητα που μυρμηγκιάζει ανάμεσα στα άχρωμα κτίρια, στα βαριά μνημεία των τριών θρησκειών και των πέντε πολιτισμών του ένδοξου παρελθόντος της. Μια άλλη πόλη πόλη, που δεν αποτελείται από τις πολυκατοικίες, από τους δρόμους και τις υποδομές της, αλλά είναι έκφραση της ίδιας της ζωής είναι το θέμα των έργων που αποτελούν την σειρά. Η έκθεση των έργων στους καλαίσθητους χώρους του Hyatt Regency Thessaloniki δίνει την δυνατότητα στους επισκέπτες να γνωρίσουν την ψυχή της πόλης της Θεσσαλονίκης, μέσα από τα έργα του γνωστού δημιουργού". 

Σχετικά με το Myrό Antiques House
Το Myrό Antiques House υπηρετεί με συνέπεια τον χώρο της ποιοτικής αντίκας από το 1996 με καταστήματα στην Θεσσαλονίκη, ενώ τα τελευταία χρόνια εδράζεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στην περιοχή της Σουρωτής. Οι εγκαταστάσεις του στεγάζουν Πινακοθήκη, Γλυπτοθήκη, Φυσικές δημοπρασίες και εκθέσεις συλλογών. Ο Οίκος αποτελεί το εφαλτήριο για μια σειρά από δραστηριότητες, όπως η διεθνής πλατφόρμα σύγχρονης γλυπτικής σε μάρμαρο Greek Marble Initiative και τα Συμπόσια της, ο χώρος σύγχρονης τέχνης Myrό Gallery στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, κ.α. Ο Οίκος δημοπρασιών διαθέτει και δραστηριότητα στον χώρο του Real Estate ειδικευόμενος στις πωλήσεις νησιών, πολυτελών κατοικιών και ξενοδοχειακών μονάδων σε διεθνείς επενδυτές.   Περισσότερες πληροφορίες: www.myroauctions.gr.


EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.