Tuesday, 3 January 2017

H Myrό Gallery παρουσιάζει την έκθεση γλυπτικής του Στράτου Πάλλα “Συμπλέγματα”

Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2017 - H Myrό Gallery και η Greek Marble Initiative έχουν την τιμή να σας προσκαλέσουν στα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης γλυπτικής του Στράτου Πάλλα υπό τον τίτλο “Συμπλέγματα” που θα λάβουν χώρα την Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2017 στις οκτώ το βράδυ (20.00), στον χώρο Greek Marble Initiative Showroom (διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, κέντρο Θεσσαλονίκης). Την έκθεση επιμελείται ο Πάρης Καπράλος.

Η έκθεση του νεαρού γλύπτη έχει ως θέμα το πολύπλοκο των σχέσεων όπως αυτό βιώνεται από όλους μας καθημερινά, ενώ τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι απλούστερα. Τα γλυπτά αποτυπώνουν διάφορα στάδια των ανθρώπινων σχέσεων, και ιδίως όσων φέρουν βεβαρυμένο παρελθόν, τις πληγές τους που δεν θα φύγουν ποτέ.  Η παρουσίαση της σειράς έχει αφηγηματικό χαρακτήρα και σε αυτή προβάλλεται ως λύση η ερωτική ένωση. Τα γλυπτά είναι μαρμάρινα, κάποια αποτελούνται από περισσότερα του ενός διακριτά μέρη, με τις διαφορετικές ποιότητες και υφές του υλικού να υπερθεματίζουν στα συναισθήματα και τον ιδιαίτερο ψυχισμό της μορφής που ενσαρκώνουν. Η σειρά έργων του γλύπτη είναι ανθρωποκεντρική, όπως άλλωστε όλη η δουλειά του γλύπτη μέχρι σήμερα, τόσο στην γλυπτική όσο και στις εγκαταστάσεις. Εκλεκτός αναπαραστατικός γλύπτης, παρά το νεαρό της ηλικίας του, έχει κερδίσει, με την σκληρή δουλειά και το εξαιρετικό έργο του, την προσοχή, τον θαυμασμό και την εκτίμηση για το έργο του.



Σύντομο Βιογραφικό
O Στράτος Πάλλας γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη και σπουδάζει στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών Α.Π.Θ. Με κατεύθυνση γλυπτική, υπό τον καθηγητή Γιώργο Τσάρα. Επικεντρώνεται στην μαρμαρογλυπτική και έχει συμμετάσχει σε αρκετές ομαδικές εκθέσεις με έργα του. Αρχικά επισκέπτης (2013) και στην συνέχεια από το 2014 ένα από τα νεαρότερα μέλη της Greek Marble Initiative, έχει ήδη εκθέσει έργα και εγκαταστάσεις του στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές.

Δείτε περισσότερα έργα του ΕΔΩ.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2017, και θα είναι ανοικτή -με ελεύθερη είσοδο για το κοινό- Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 - 14.00 & 17.00 - 21.00 και το Σάββατο 11.00 – 15.00.

Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ